» Mercedes wprowadza na rynek Klasę A oraz B z napędem hybrydowym typu plug-in


Moc systemowa zelektryfikowanych Mercedesów wynosi 218 KM, zaś moment obrotowy 450 Nm. Za magazynowanie energii odpowiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh. Model A 250 e dysponuje zasięgiem do 68 km (WLTP), przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy i jest w stanie rozpędzić się do 235 km/h. Wersja sedan (A 250 e Limuzyna) może przejechać na napędzie elektrycznym do 69 km (WLTP), rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekudny, zaś jego prędkość maksymalna to 240 km/h.

 

 

Z kolei model B 250 e dysponuje zasięgiem do 67 km (WLTP), przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy i jest w stanie rozpędzić się do 235 km/h.Prędkość maksymalna nowych PHEVów Mercedesa w trybie zeroemisyjnym wynosi 140 km/h. 

 

 

Pojazdy wyposażono w silniki zamontowane poprzecznie. Dla przekładni dwusprzęgłowej 8F-DCT, która technicznie bazuje na skrzyni stosowanej w pojazdach z jednostką montowaną wzdłużnie, opracowano kompaktowy moduł hybrydowy, składający się z maszyny synchronicznej z magnesami trwałymi w wirniku. Po raz pierwszy w samochodzie Mercedes-Benz jednostka spalinowa jest uruchamiana przez motor elektryczny – kompaktowe hybrydy nie mają osobnego rozrusznika 12 V.

 

Nowe modele mogą zostać naładowane ze ściennej ładowarki (wallboxa) o mocy 7,4 kW prądem zmiennym (AC) w ciągu 1 h 45 min (od 10 do 100% stanu naładowania baterii). W przypadku ładowania prądem stałym (DC) uzupełnienie energii w akumulatorze od 10 do 80% zajmie około 25 minut. Gniazdo ładowania znajduje się na tylnym prawym błotniku.

 

Do końca 2019 r. Mercedes-Benz będzie posiadał w ofercie ponad 10 hybryd typu plug-in – od modeli kompaktowych po flagową Klasę S. Celem marki na 2020 rok jest zaoferowanie klientom ponad 20 modeli PHEV.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama