» Maj zakończył się dla Audi liczbą 151 900 sprzedanych samochodów
- Wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej
- Zastępca szefa globalnego marketingu i sprzedaży Martin Sander mówi: „w drugiej połowie roku spodziewamy się pozytywnych efektów wzrostu”
- Zmiany modelowe wywarły negatywny wpływ na wyniki w Stanach Zjednoczonych i w Chinach
Największy wpływ na wzrost sprzedaży w tej części świata miał zwiększony popyt na samochody marki Audi na rodzimym, niemieckim rynku (+3,5%) oraz na rynku francuskim (+12,2%). Wymiana modelowa ważnych i dobrze sprzedających się modeli, która ma miejsce w Chinach (-7,4%) i w Stanach Zjednoczonych (-5,7%), nadal miała niekorzystny wpływ na wielkość dostaw w tych krajach. W pierwszych pięciu miesiącach tego roku, cztery pierścienie przekazały klientom o 5,8 procent samochodów mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
„W świetle bardzo pozytywnych reakcji, które otrzymujemy w związku z naszą inicjatywą modelową, oczekujemy wzrostu dostaw – zwłaszcza w drugiej połowie roku” – powiedział Martin Sander, zastępca szefa globalnego marketingu i sprzedaży w AUDI AG. „Nasi europejscy klienci mogą już od jakiegoś czasu zamawiać nowe, jeszcze bardziej sportowe Audi A4 oraz modele S4, S5, S6 i S7 z silnikami TDI. Ostatnio rozpoczęliśmy przyjmowanie zamówień na Audi Q5 55 TFSI e – pierwsze auto w naszej inicjatywie modeli typu plug-in.”
W Europie Zachodniej, w maju Audi sprzedało około 68 500 samochodów. To o 1,5% więcej niż w maju 2018. Największe wzrosty odnotowano na dwóch dużych rynkach: w Niemczech (+3,5%; 26 457 aut) i we Francji (+12,2%; 5347 pojazdów). Spadek zanotowano natomiast w Wielkiej Brytanii, gdzie do rąk klientów oddano 12 641 samochodów (-7,8%). Z podobną sytuacją – obniżenia sprzedaży – mieliśmy do czynienia w Polsce, gdzie w maju 2019 zarejestrowano 905 sztuk nowych Audi i był to spadek o 20,96% w porównaniu z majem 2018.
W Europie Zachodniej ciągle rośnie zainteresowanie nowym Audi Q3. Nowa generacja tego kompaktowego SUV-a jest lokomotywą sprzedaży w tej części kontynentu. Dostawy Q3 wzrosły ponadprzeciętnie w Niemczech (+94,8%; 2967 aut), w Wielkiej Brytanii (+27,1%; 1391 samochodów) i we Francji (160,5%; 1430 pojazdów). Biorąc pod uwagę całą gamę modelową Audi, łączne dostawy w regionie były niestety niższe od ubiegłorocznych o 4,4 procent i wyniosły 324 200 sztuk. Trwająca wymiana generacji modelowych oraz efekty przechodzenia na cykl WLTP, miały wciąż negatywny wpływ na bilans handlowy.
W Stanach Zjednoczonych odnotowano spadek sprzedaży o 2,2 procent, do poziomu 18 892 samochodów. Po zakończeniu sprzedaży poprzedniej generacji Q3, cztery pierścienie nie oferują obecnie na amerykańskim rynku żadnego kompaktowego SUV’a. Nowa wersja Q3 u amerykańskich dealerów dostępna będzie dopiero latem. Dobrze w USA radzą sobie natomiast modele klasy średniej-wyższej. O 26,2 procent wzrosło zainteresowanie Audi A6 (1427 sprzedanych aut) i aż o 75,9 procent Audi A7 (526 oddanych do rąk klientów samochodów). W całym regionie Ameryki Północnej, w maju koncern sprzedał około 23 400 sztuk aut segmentu premium – to o 5,7 procent mniej niż w maju 2018.
W maju, na kondycję sprzedaży wChinach nadal negatywnie wpływały wyzwania związane z nadchodzącą wymianą modelową tak ważnych z punktu widzenia tamtejszego rynku modeli jak A6 L i Q3. Dodatkowo, ogólną niepewność wśród chińskich klientów wywołał trwający spór o taryfy celne. W konsekwencji tego, sprzedaż w Państwie Środka spadła od początku roku o 1,9 procent, do 253 625 egzemplarzy, a tylko w maju odnotowano spadek o 7,4 procent, do 47 927 aut. Pomimo konkurencyjnego otoczenia rynkowego, dobrze wyglądają tu wyniki sprzedaży przedłużonej wersji modelu A4 (+9,2%; 14 102 sztuki). Niezmiernie popularne wśród chińskich klientów jest również Audi A8 L. Tylko w maju sprzedano tu 736 sztuk tego modelu, co przekłada się na wzrost o 87,3 procent.
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach |
maj |
łącznie |
||||
2019 |
2018 |
Różnica |
2019 |
2018 |
Różnica |
|
Świat |
151 900 |
160 596 |
-5,4% |
739 450 |
785 230 |
-5,8% |
Europa |
72 300 |
72 147 |
+0,2% |
343 400 |
360 645 |
-4,8% |
– Niemcy |
26 457 |
25 574 |
+3,5% |
127 113 |
129 488 |
-1,8% |
– Wielka Brytania |
12 641 |
13 709 |
-7,8% |
66 956 |
74 730 |
-10,4% |
– Francja |
5347 |
4764 |
+12,2% |
23 179 |
22 770 |
+1,8% |
– Włochy |
6484 |
6381 |
+1,6% |
28 381 |
28 758 |
-1,3% |
– Hiszpania |
5048 |
5241 |
-3,7% |
24 130 |
25 842 |
-6,6% |
– Polska |
905 |
1145 |
-20,96% |
5592 |
6669 |
-16,15% |
USA |
18 892 |
19 315 |
-2,2% |
82 031 |
88 471 |
-7,3% |
Meksyk |
1021 |
1282 |
-20,4% |
4906 |
5755 |
-14,8% |
Brazylia |
741 |
864 |
-14,2% |
2894 |
3473 |
-16,7% |
Chiny |
47 927 |
51 732 |
-7,4% |
253 625 |
258 413 |
-1,9% |
Źródło: Mototarget.pl