» Maj zakończył się dla Audi liczbą 151 900 sprzedanych samochodów


  • Wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej
  • Zastępca szefa globalnego marketingu i sprzedaży Martin Sander mówi: „w drugiej połowie roku spodziewamy się pozytywnych efektów wzrostu”
  • Zmiany modelowe wywarły negatywny wpływ na wyniki w Stanach Zjednoczonych i w Chinach

 

 

Największy wpływ na wzrost sprzedaży w tej części świata miał zwiększony popyt na samochody marki Audi na rodzimym, niemieckim rynku (+3,5%) oraz na rynku francuskim (+12,2%). Wymiana modelowa ważnych i dobrze sprzedających się modeli, która ma miejsce w Chinach (-7,4%) i w Stanach Zjednoczonych (-5,7%), nadal miała niekorzystny wpływ na wielkość dostaw w tych krajach. W pierwszych pięciu miesiącach tego roku, cztery pierścienie przekazały klientom o 5,8 procent samochodów mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

 

 „W świetle bardzo pozytywnych reakcji, które otrzymujemy w związku z naszą inicjatywą modelową, oczekujemy wzrostu dostaw – zwłaszcza w drugiej połowie roku” – powiedział Martin Sander, zastępca szefa globalnego marketingu i sprzedaży w AUDI AG. „Nasi europejscy klienci mogą już od jakiegoś czasu zamawiać nowe, jeszcze bardziej sportowe Audi A4 oraz modele S4, S5, S6 i S7 z silnikami TDI. Ostatnio rozpoczęliśmy przyjmowanie zamówień na Audi Q5 55 TFSI e – pierwsze auto w naszej inicjatywie modeli typu plug-in.”

 

W Europie Zachodniej, w maju Audi sprzedało około 68 500 samochodów. To o 1,5% więcej niż w maju 2018. Największe wzrosty odnotowano na dwóch dużych rynkach: w Niemczech (+3,5%; 26 457 aut) i we Francji (+12,2%; 5347 pojazdów). Spadek zanotowano natomiast w Wielkiej Brytanii, gdzie do rąk klientów oddano 12 641 samochodów (-7,8%). Z podobną sytuacją – obniżenia sprzedaży – mieliśmy do czynienia w Polsce, gdzie w maju 2019 zarejestrowano 905 sztuk nowych Audi i był to spadek o 20,96% w porównaniu z majem 2018.

 

W Europie Zachodniej ciągle rośnie zainteresowanie nowym Audi Q3. Nowa generacja tego kompaktowego SUV-a jest lokomotywą sprzedaży w tej części kontynentu. Dostawy Q3 wzrosły ponadprzeciętnie w Niemczech (+94,8%; 2967 aut), w Wielkiej Brytanii (+27,1%; 1391 samochodów) i we Francji (160,5%; 1430 pojazdów). Biorąc pod uwagę całą gamę modelową Audi, łączne dostawy w regionie były niestety niższe od ubiegłorocznych o 4,4 procent i wyniosły 324 200 sztuk. Trwająca wymiana generacji modelowych oraz efekty przechodzenia na cykl WLTP, miały wciąż negatywny wpływ na bilans handlowy.

 

W Stanach Zjednoczonych odnotowano spadek sprzedaży o 2,2 procent, do poziomu 18 892 samochodów. Po zakończeniu sprzedaży poprzedniej generacji Q3, cztery pierścienie nie oferują obecnie na amerykańskim rynku żadnego kompaktowego SUV’a. Nowa wersja Q3 u amerykańskich dealerów dostępna będzie dopiero latem. Dobrze w USA radzą sobie natomiast modele klasy średniej-wyższej. O 26,2 procent wzrosło zainteresowanie Audi A6 (1427 sprzedanych aut) i aż o 75,9 procent Audi A7 (526 oddanych do rąk klientów samochodów). W całym regionie Ameryki Północnej, w maju koncern sprzedał około 23 400 sztuk aut segmentu premium – to o 5,7 procent mniej niż w maju 2018.

 

W maju, na kondycję sprzedaży wChinach nadal negatywnie wpływały wyzwania związane z nadchodzącą wymianą modelową tak ważnych z punktu widzenia tamtejszego rynku modeli jak A6 L i Q3. Dodatkowo, ogólną niepewność wśród chińskich klientów wywołał trwający spór o taryfy celne. W konsekwencji tego, sprzedaż w Państwie Środka spadła od początku roku o 1,9 procent, do 253 625 egzemplarzy, a tylko w maju odnotowano spadek o 7,4 procent, do 47 927 aut. Pomimo konkurencyjnego otoczenia rynkowego, dobrze wyglądają tu wyniki sprzedaży przedłużonej wersji modelu A4 (+9,2%; 14 102 sztuki). Niezmiernie popularne wśród chińskich klientów jest również Audi A8 L. Tylko w maju sprzedano tu 736 sztuk tego modelu, co przekłada się na wzrost o 87,3 procent.

 

 

Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach

maj

   

łącznie

   

2019

2018

Różnica
w stosunku do maja 2018 r.

2019

2018

Różnica
w stosunku do roku 2018

Świat

151 900

160 596

-5,4%

739 450

785 230

-5,8%

Europa

72 300

72 147

+0,2%

343 400

360 645

-4,8%

  – Niemcy

26 457

25 574

+3,5%

127 113

129 488

-1,8%

  – Wielka Brytania

12 641

13 709

-7,8%

66 956

74 730

-10,4%

  – Francja

5347

4764

+12,2%

23 179

22 770

+1,8%

  – Włochy

6484

6381

+1,6%

28 381

28 758

-1,3%

  – Hiszpania

5048

5241

-3,7%

24 130

25 842

-6,6%

  – Polska

905

1145

-20,96%

5592

6669

-16,15%

USA

18 892

19 315

-2,2%

82 031

88 471

-7,3%

Meksyk

1021

1282

-20,4%

4906

5755

-14,8%

Brazylia

741

864

-14,2%

2894

3473

-16,7%

Chiny 
(łącznie z Hongkongiem)

47 927

51 732

-7,4%

253 625

258 413

-1,9%

Źródło: Mototarget.pl

Reklama