Łatwiej mówić o pogodzie niż się wzajemne oceniać

Aż 68% mężczyzn uważa się za lepszych kierowców niż kobiety
Tylko 49% kobiet myśli, że są równe wobec swych partnerów za kierownicą
Ale ponad 80 % mężczyzn i kobiet boi się lodu i deszczu na drodze.
Wyniki badań na temat „Prowadzenia auta w trudnych warunkach” prowadzonych przez Chrysler Group na reprezentatywnej grupie ponad 1000 dorosłych osób dowodzą, iż 68 procent mężczyzn uważa się za lepszych kierowców niż ich partnerki przeciwnej płci. Dla porównania – 49 procent kobiet myśli, że ich umiejętności prowadzenia samochodu dorównują umiejętnościom ich partnerów, lecz tylko jedna kobieta na cztery (26%) czuje się lepsza za kierownicą od mężczyzny.
Mimo, iż ocena mężczyzn i kobiet w zakresie swych umiejętności „za kółkiem” jest bardzo zróżnicowana – ich poglądy na prowadzenie samochodu w trudnych warunkach pogodowych są już bardziej zbieżne. Osiemdziesiąt cztery procent panów i 86 procent pań twierdzi, iż oblodzenie drogi oraz gwałtowna ulewa to najbardziej niebezpieczne zjawiska podczas jazdy. Dalej: identyczne sytuacje drogowe oceniane są w tym samym stopniu przez kobiety i mężczyzn jako męczące lub dokuczliwe. Siedemdziesiąt procent mężczyzn i kobiet stwierdziło, iż największe obawy budzi zagrożenie utraty kontroli nad pojazdem lub też konieczność wykonania gwałtownego manewru, aby ominąć niespodziewaną przeszkodę na drodze.
„W razie nieprzewidywalnej pogody i zmiennych warunków drogowych kierowca – niezależnie od płci – może teraz polegać na nowoczesnej technologii” – mówi Frank Klegon, wiceprezes ds. rozwoju produktu w Chrysler Group – „ponieważ nasze dzisiejsze konstrukcje posiadają systemy zdolne skutecznie wspomagać kierowcę w panowaniu na swoim pojazdem.”
W jaki sposób zachowywać maksimum bezpieczeństwa? Nie pompować pedału hamulca – dawniej uczono kierowców techniki „pulsacyjnego” hamowania aby uniknąć blokowania kół. Dzisiejsze samochody mają już z reguły system przeciwblokujący ABS, dzięki któremu można hamować z całą siłą bez obawy o niekontrolowany poślizg pojazdu.
Koniec z „paleniem gum” – w samochodach z systemem kontroli trakcji TCS. Układ ten zapobiega poślizgom przy ruszaniu, poprzez przyhamowanie kół zależnie od ich przyczepności do podłoża. Jeździć spokojnie i tylko prosto – utrzymaniu pojazdu na drodze podczas nagłych manewrów służy system ESP, który reguluje moc i siłę hamowania na odpowiednich kołach tak, by pojazd podążał zamierzonym przez kierowcę torem jazdy. Jest to szczególnie ważne w przypadku nawierzchni niejednorodnych – m.in. ośnieżonych, oblodzonych czy żwirowych.
Lepiej tam nie jechać – zagrożenie wywrotką spada do minimum dzięki systemowi ERM, który w niebezpiecznej sytuacji stabilizuje ruch pojazdu poprzez chwilowe przyhamowanie odpowiedniego koła.
Dodatkowe wnioski z badań:
Ach, ta pogoda: tylko siedem procent kierowców było zdania, iż najtrudniej jest jeździć podczas opadów śniegu. Dla czterech oraz trzech procent badanych (mężczyźni-kobiety) poważnym problemem okazał się deszcz ze śniegiem oraz silne wiatry.
Męska skromność: za gorszego kierowcę niż partner płci przeciwnej uznało się tylko pięć procent mężczyzn – ale aż 26 procent kobiet.
autor: Bstok.pl
Źródło Chrysler

Reklama