Land Rover Freelander II

Land Rover Freelander drugiej generacji, za oceanem sprzedawany pod zmienioną nazwą LR2, pojawi się na rynku już pod koniec tego roku.
Optycznie nowy Freelander zmienił się nieznacznie – bardziej jest to ewolucja niż rewolucja. Można zauważyć wyraźne podobieństwa do starszych i większych kuzynów – modeli Discovery oraz Range Rover Sport, m.in. przednie reflektory przybrały bardziej kanciaste kształty. Wewnątrz poczucie komfortu mają zapewnić wysokiej klasy materiały wykończeniowe, w tym drewniane oraz chromowane wstawki.
Jako napęd nowego Land Rovera będzie można wybrać spośród dwóch nowych jednostek. Mocniejszą będzie 3,2-litrowy silnik sześciocylindrowy o mocy 230 KM i maksymalnym momencie 317 Nm pochodzący od Volvo, który zapewnia przyspieszenie do setki w 8,9 sekundy, maksymalną prędkość 200 km/h oraz średnie spalanie na poziomie 11,2 l/100 km. Jednostka współpracuje z sześciostopniową automatyczną przekładnią, która posiada możliwość ręcznej zmiany biegów oraz posiada tryb sportowy. Drugą nowością, jeśli chodzi o silniki, jest czterocylindrowy turbodiesel o pojemności 2,2 litra, mocy 160 KM i maksymalnym momencie 400 Nm. Średnie spalanie w tym przypadku oscylować będzie wokół 7,5 l/100 km, a przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h zajmie 11,5 sekundy. Do wyboru będzie 6-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna. Wśród wyposażenia, w jakie wyposażony będzie nowy Freelander należy wymienić bi-ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, czujnik deszczu, dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowania. Aby uruchomić silnik wystarczy tylko nacisnąć odpowiedni guzik.
Początek sprzedaży drugiej generacji Freelandera w Europie planowany jest na koniec tego roku, jednak w większości krajów, w tym pewno i w Polsce, pojawi się na początku 2007 r. Cena za podstawową wersję na rynkach europejskich powinna kształtować się w okolicach 30 tys. euro.
autor: Bstok.pl
Źródło Land Rover

Reklama