Lancia powraca

Został niespełna tydzień do Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu. W Paryżu Lancia świętuje stulecie marki, proponując na swoim stanowisku ekspozycję stworzoną według zasad prawdziwej “Maison Lancia”. Na francuskim wybiegu „wystąpi” bowiem cała gama modeli Lancia: od nowej Lancii Ypsilon po Musę, Thesis i Phedrę.
W programie obchodów stulecia przewidziano wiele inicjatyw. Wszystkie mają na celu zapoznanie szerokiej publiczności nie tylko z legendarną historią marki, złożoną z samochodów i projektantów, wyścigów i silników, które odegrały ważną rolę w rozwoju technologicznym oraz w sportowych wydarzeniach XX wieku. Chodzi także o wyraźną chęć bycia głównym bohaterem przyszłości. Jest to najlepszy wyraz witalności firmy, która przez sto lat swojej historii zdołała utrzymać tożsamość producenta samochodów, będących kwintesencją komfortu, elegancji i awangardowej technologii. Ten sam duch i ten sam cel Lancia wytyczyła sobie na nadchodzące lata, proponując ciągle cenne nowości samochodowe. Przykład? Bohaterka ekspozycji: Concept Lancia Delta HPE, prototyp, który stanowi współczesną interpretację (shooting brake) Lancii Beta HPE, oryginalnego pomysłu z drugiej połowy lat 70, który okazał się najlepszą kwintesencją wartości marki: od jakości wykończenia oferowanej we wnętrzu auta, po obszerną przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, oryginalne rozwiązania nadwozia, wzornictwo wewnętrznych detali, zastosowanie wysokiej jakości materiałów, zaawansowaną technologię, gwarantującą maksymalny komfort, osiągi i bezpieczeństwo. Drugim najważniejszym punktem ekspozycji jest oczywiście nowa Ypsilon, która stanowi pierwszy krok Lancii w stronę przyszłości. Model łączy w sobie oryginalność i prestiż elitarnego samochodu z klasą. Został opracowany według zasad jazdy typowej dla aut kompaktowych: oto duch nowej Lancii Ypsilon, modelu, który scala doskonałość stylu i awangardową technologię. Poza tym, nowa Ypsilon została opracowana i stworzona dla klienteli, która uwielbia wyróżniać się poprzez ekskluzywne wyroby i która w samochodzie poszukuje przede wszystkim przyjemności z jego użytkowania. W światłach jupiterów znalazła się również Musa Collezione Centenario, będąca ukłonem w stronę tradycji – tej samej, która do dziś jest myślą przewodnią stylistów i projektantów marki – ale także wyrazem wrodzonego powołania do bycia zawsze najlepszą pod względem wyposażenia, mechaniki i napędu. Dlatego ekskluzywna „personalizacja” Centenario daje możliwość wyboru wyjątkowej, dwukolorowej karoserii (bicolore). W modelu Musa zastosowano oryginalne logo, świętujące stulecie marki, umieszczone na słupku. Musa wyróżnia się też wysoko zaawansowaną technologią: od rewolucyjnego silnika 1.3 Multijet („silnika 2005 roku”), po innowacyjną skrzynię DFN, wielkoformatowy dach Gran Luce i system audio Bose®. Francuską wystawę zamykają wizytówki Lancii: modele Thesis i Phedra – maksymalny wyraz połączenia w samochodzie „elegancji i innowacji”. W Paryżu publiczność może podziwiać ostatnią ewolucję Thesis, która zawiera nowy silnik 2.4 Multijet o mocy 185 KM, premierowe, jeszcze bardziej wyrafinowane wnętrza i oryginalne detale na zewnątrz. Co więcej, samochód prezentowany na ekspozycji posiada dwukolorową karoserię i został spersonalizowany za pomocą logo 63. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji. Ponadto, zaraz po inauguracji zostanie wystawiona również Phedra z mocnym silnikiem 2.0 JTD, z wyposażeniem Emblema Plus w wersji „7-osobowej”, czyli najlepszy przykład „włoskiej sztuki życia”. Oczywiście Musa i Thesis również odznaczają się oryginalnym logo stulecia: po numerze 1 widnieje znak “∞”, który przypomina zarówno dwa zera jak i symbol nieskończoności. Ten mocny znak zawiera zatem w sobie zarówno przeszłość, teraźniejszość jak i przyszłość. Obchody stulecia istnienia nie są bowiem oznaką nostalgii za minionymi czasami, lecz punktem wyjścia do nowych wyzwań, czego przykładem jest ekspozycja przygotowana w Paryżu – bogata w nowości, a jednocześnie z dumą nawiązująca do przeszłości. Należy pamiętać, że lakier w dwóch kolorach, cecha szczególna „wielkich” Lancii z przeszłości, powraca w ostatnich modelach dzięki długiemu procesowi lakierniczemu: mówiąc w skrócie to, co kiedyś było elementem „rzemieślniczym” w zasięgu możliwości tylko nielicznych, dziś jest oferowane przez Lancię również w małych autach flagowych, jak Musa i Ypsilon. Poza tym, dzięki dziedzictwu wartości, które wpisane są w jej kod DNA, Lancia przewyższa inne marki, jeśli chodzi o umiejętność spełniania potrzeb klienta, zwracającego uwagę na technologię, znającego jednak wartość tradycji i domagającego się „bogatej zawartości samochodu”, a także ekskluzywności i prestiżu.
autor: Bstok.pl
Źródło Lancia

Reklama