Kolejne premiery Volvo w 2007 roku – nowe S40 i nowe V50

Najnowsze zmiany w modelach Volvo S40 i V50 są kolejnymi po C30, XC60, V70 i XC70 przykładami kontynuacji nowej linii stylistycznej Volvo Car Corporation. Modele S40 i V50 zawsze były do siebie chętnie porównywane. Teraz ma się to zmienić. Priorytetem dla zespołu projektowego Volvo Car Corporation było stworzenie całkowicie różnych samochodów.
Volvo S40 w bardzo dużym stopniu zmieniło swój charakter. W dominującej mierze za sprawą zastosowania charakterystycznych elementów stylistycznych, których celem było przybliżenie wizerunku modelu do linii innych przedstawicieli serii S (w tym do S80).
Teraz, dzięki nowej stylistyce sylwetka Volvo S40 budzić będzie ogromne emocje. Nowy łagodny przód jest nieco szerszy w stosunku do poprzedniego modelu. Jednocześnie za sprawą nowego grilla i powiększonego znaku Volvo, nowych reflektorów i niżej umiejscowionego wlotu powietrza, samochód wydaje się być niższy w porównaniu do poprzedniego modelu. To ogromny krok naprzód w stosunku do ”trzyczęściowej” stylistyki poprzedniego S40.
„Nowa, szersza i niższa sylwetka emanuje siłą. Równie efektownie prezentują się boki i tył samochodu. Kształt świateł i zderzaka podkreślają dynamiczną sylwetkę samochodu” – mówi Steve Harper, odpowiedzialny za projekt nowych modeli Volvo S40 i V50.
Najnowsze V50 również zostało udoskonalone. Oczywiście samochód ten nadal pozostaje autem o sportowym charakterze, wyróżniającym się zwartą sylwetką, ale jego design coraz bardziej przypomina inne modele z serii V, w szczególności nowe kombi V70. Czarny grill z dużym znakiem Volvo jest jednym z elementów sportowej stylistyki samochodu. Nowe reflektory przednie i trzy rzeźbione wloty powietrza poniżej to kolejne detale, które sprawiają, że nowy, kolorystycznie zgrany miękki przód V50 emanuje siłą. „W miejscu tym stworzyliśmy pionowe elementy. Ich głównym celem jest podkreślenie urody nowego grilla” – wyjaśnia Steve Harper.
„Projektując nadwozie, staraliśmy się podkreślić różnice pomiędzy oboma modelami” – mówi dyrektor ds. projektowych Volvo Cars, Steve Mattin – „To było naszym priorytetem. Jednocześnie postanowiliśmy odświeżyć i udoskonalić wnętrze naszych nowych modeli. Badania preferencji naszych klientów wykazały bowiem, że zależy im na wszechstronnym i funkcjonalnym wnętrzu. Dlatego zdecydowaliśmy się na zwiększenie liczby schowków i pojemnych kieszeni”.
W samochodach zmodyfikowana została cała dolna część wewnętrznych paneli przednich drzwi. Zmianie uległ również kształt głośników systemu audio. Dzięki temu projektanci Volvo Cars zyskali przestrzeń na duży schowek mieszczący książkę w formacie A4, stojącą pionowo puszkę napoju lub leżącą butelkę wody. Przesuwana pokrywa zasłaniająca schowki, w których znajdują się dwa uchwyty na większe i mniejsze kubki, jest uzupełniona o elastyczny podłokietnik dla kierowcy. Ma też wbudowany element, który zespół projektowy żartobliwie nazwał “stołem hamburgerowym”.
„Wykorzystaliśmy nawet małe przestrzenie, które zwykle po prostu się przykrywa, o ile nie znajdują się w nich kontrolki lub akcesoria. My postanowiliśmy przekształcić je w poręczne schowki, na przykład na telefon komórkowy. W końcu nie powinno się go używać w trakcie jazdy – tłumaczy Steve Harper i dodaje: „Z tyłu konsoli znajduje się jeszcze jedna perełka: składany uchwyt na 1,5-litrową butelkę, z którego swobodnie korzystać mogą pasażerowie tylnych siedzeń.
Badania pokazały ponadto, że klientom zależy na powiększeniu przestrzeni bagażowej.
„Krytyka ograniczonej pojemności bagażowej obecnych modeli zadziałała na nas niczym wysokooktanowe paliwo, gdy przyszedł czas zaprojektowania nowego wnętrza S40 i V50. Bardzo długo pracowaliśmy nad tymi samochodami. Ale teraz mamy 100% pewność, że wydajnie wykorzystaliśmy każdy dostępny centymetr kwadratowy – relacjonuje Steve Harper.
autor: T.K.
źródło: Volvo

Reklama