» Kierowca wyścigowy Jordi Gené sprawdza granice CUPRY Formentor VZ5

Kierowca wyścigowy Jordi Gené sprawdza granice CUPRY Formentor VZ5

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-11-29

Wyświetlono: 10 razy

Kierowca wyścigowy Jordi Gené sprawdza granice CUPRY Formentor VZ5

Formentor VZ5 przeszedł testy z udziałem kierowcy wyścigowego Jordiego Gené na torze Motorland Aragón w Hiszpanii. Celem było sprawdzenie pięciu trybów jazdy w różnych warunkach. Tryb Drift, oferujący najbardziej sportowe emocje, jest dostępny wyłącznie w modelu VZ5. Samochód od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,2 sekundy. Jego moc została także sprawdzona podczas pokonywania wzniesienia o nachyleniu 70%.

foto © Cupra

Najnowszy, limitowany model hiszpańskiej marki został poddany testom, aby sprawdzić wszystkie tryby jazdy w ekstremalnych warunkach m.in. podczas pokonywania zbocza o nachyleniu 70%. Aby się tego dowiedzieć, za kierownicą Formentora VZ5, najmocniejszego modelu CUPRY, zasiadł kierowca wyścigowy Jordi Gené. Towarzyszył mu Christoph Vierling, szef działu rozwoju w Centrum Technicznym SEAT S.A.

 

5 trybów w VZ5 według kierowcy wyścigowego

Osoby decydujące się na zakup nowej wersji crossovera CUPRY będą mogły skorzystać z pięciu trybów jazdy: Comfort, Sport, CUPRA, Individual, Offroad i Drift. Każdy z nich wpływa na zachowanie się przepustnicy, skrzyni biegów, kierownicy, ustawienia podwozia, a także rozkład momentu obrotowego i układ stabilizacji toru jazdy. Jordi Gené sprawdził, jak prowadzi się najnowszy Formentor w każdym z trybów.

 

– Czuję bardzo płynną jazdę w trybie Comfort, który według mnie jest najbardziej odpowiedni na autostradę. Dzięki zastosowaniu adaptacyjnego zawieszenia mogę wyczuć, jak niezawodnie samochód zachowuje się podczas skręcania kierownicą – mówi Gené.

 

Dynamiczny charakter prowadzenia pojazdu został dodatkowo wzmocniony w trybie Sport, dzięki któremu znacznie lepiej można wyczuć reakcję przepustnicy. Przełączenie na tryb CUPRA jeszcze bardziej wzmacnia to wrażenie.

 

– Od razu czujesz, że przepustnica reaguje mocniej, a pokonywanie zakrętów jest dużo bardziej precyzyjne — wyjaśnia kierowca.

 

Przełączanie między trybami aktywuje wstępnie ustawione konfiguracje, które dostosowują reakcję przepustnicy, ustawienia skrzyni biegów, wyczucie kierownicy lub sztywność zawieszenia. Kierowca ma możliwość bezpośredniego przełączania się z jednego trybu na drugi, a w trybie indywidualnym ustawienia dostosowanego do własnych preferencji. Dzięki temu posiada opcję skonfigurowania trybu pośredniego np. między Sport i CUPRA, aby dostosować auto do różnych rodzajów nawierzchni dla maksymalnej przyjemności z jazdy.

 

Najbardziej sportowy tryb Drift jest dostępny jedynie dla modelu CUPRA Formentor VZ5. W zamyśle inżynierów jest dedykowany do jazdy po zamkniętych torach. Dla kierowcy Jordiego Gené wrażenia jazdy w trybie Drfit okazały się najbardziej zbliżonymi do prowadzenia samochodu wyścigowego.

 

– Długie łuki w trybie Drift można pokonywać przy naprawdę dużej prędkości. Dwa sprzęgła na tylnej osi VZ5 dają większe możliwości rozkładu momentu obrotowego – dodaje Jordi.

 

Test 4×4 na wzniesieniu

Kierowca i inżynier przetestowali także napęd 4×4 CUPRY Formentor VZ5 na polnej drodze.

 

– Ten samochód jest nie tylko sportowy, ale dzięki napędowi na cztery koła bez problemu radzi sobie ze wzniesieniami o nachyleniu 70% — komentuje Christoph. – Jest również w stanie poruszać się na trzech kołach po nierównym terenie bez utraty przyczepności.

 

 

 

CUPRA Formentor VZ5 w liczbach:

 

5-cylindrowy silnik

 

390 KM mocy

 

Prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie)

 

20-calowe felgi aluminiowe

 

Hamulce AKEBONO 375 mm

 

Model limitowany: 7 000 egzemplarzy

Źródło: Cupra, Mototarget
 Pisaliśmy również
» CUPRA Born w finałowej siódemce Car of the Year 2022
» CUPRA Formentor VZ5 – znamy polską cenę
 Inne artykuły

» CUPRA Born w finałowej siódemce Car of the Year 2022 2021-11-29
  Cupra Born 2021 CUPRA Born, pierwszy w 100% elektryczny samochód marki, znalazł się na krótkiej liście samochodów nominowanych do nagrody Car of the Year 2022. To drugie z rzędu wyróżnienie w trzyletniej historii hiszpańskiej marki. W zeszłym roku wśród 7 najlepszych samochod… więcej »

» Nissan przedstawia wizję Ambition 2030 2021-11-29
  Nissan Ambition 2030 Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował dziś program Nissan Ambition 2030 – nową, długofalową wizję firmy, która zakłada przede wszystkim zwiększanie możliwości w zakresie mobilności. W odpowiedzi na kluczowe potrzeby środowiska, społeczeństwa i klientów, N… więcej »

» Ford Mustang Mach-E zwycięzcą plebiscytu The Best of Moto 2021-11-28
  Mach-E The Best of Moto Ford Mustang Mach-E kolejny raz pozostawił konkurencję w tyle i zwyciężył w plebiscycie The Best of Moto 2021. W trakcie wręczania statuetki jurorzy podkreślili, że choć tegoroczna stawka była wyjątkowo wyrównana, to czytelnicy nie mieli wątpliwości i swoimi g… więcej »

» Honda CB650R na rok 2022 2021-11-24
  22YM HONDA CB650R Honda CB650R, motocykl wagi średniej, z linii modeli Neo Sports Cafe nadal cieszy się sporą popularnością. Specyfikacja modelu obejmuje: widelec Showa z dużym tłokiem i z rozdzielonymi funkcjami pracy (Separate Function Big Piston), wysokoobrotową, czterocylin… więcej »

» Honda Forza 125 na rok 2022 2021-11-24
  22YM HONDA FORZA 125 zaliczany do segmentu premium skuter klasy sport/GT – Forza 125, w wersji na rok 2022, utrzyma popularność wśród klientów dzięki nowym opcjom kolorystycznym. Lista wyposażenia standardowego obejmuje: system regulacji momentu obrotowego HSTC, elektryczną … więcej »

» Honda ADV350 na rok 2022 2021-11-24
  HONDA ADV350 NA ROK 2022 Nowy skuter w gamie jednośladów Hondy, ADV350, łączy twardy, przygodowy styl swojego krewniaka, modelu X-ADV, z solidną charakterystyką podwozia, które otrzymało ramę wykonaną ze stalowych rur, widelec USD 37 mm oraz tylne amortyzatory z zewnętrznym zbiornikie… więcej »

» Honda CBR1000RR-R Fireblade SP na rok 2022 2021-11-24
  HONDA CBR1000RR-R FIREBLADE SP 30TH CBR1000RR-R Fireblade SP z roku modelowego 2020 był zupełnie nowym motocyklem, zbudowanym ze zdecydowanym naciskiem na jazdę torową. W modelu na rok 2022 rozwój czterocylindrowego, rzędowego silnika o mocy maksymalnej 217,5 KM (160 kW) osiąganej przy 14500 obr… więcej »

» Honda CBR1000RR-R Fireblade na rok 2022 2021-11-24
  HONDA CBR1000RR-R FIREBLADE Wprowadzona na rynek w 1992 roku Honda Fireblade pozostaje do dzisiaj ikoną sportowego motocykla klasy 1000 cm3. Jest to maszyna, będąca bazą dla wyścigowych motocykli, używanych na krótkich torach wyścigowych na całym świecie, a także w legendarnych wyścigach… więcej »

» CBR1000RR-R Fireblade SP w wersji jubileuszowej 2021-11-24
  HONDA CBR1000RR-R FIREBLADE SP 30TH Po całej serii tegorocznych zapowiedzi istotnych zmian w ofercie, dotyczących między innymi modeli Super Cub, Monkey, CB500F, CB500X, CBR500R i NT1100, Honda pokazuje dzisiaj w Mediolanie swoją pełną europejską linię motocykli na rok 2022. Zawiera ona bardzo s… więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama

Reklama