Reklama

Kampania „Żółta Kanapa” wystartowała

„Żółta Kanapa” to kampania obejmująca działania i aktywności skupiające się na wspieraniu kobiet, ich dobrostanu i kondycji psychicznej. „Żółta Kanapa” symbolizuje wyraźnie wyznaczoną przestrzeń, którą każda z nas może dla siebie znaleźć, by przyjrzeć się własnym potrzebom i stanowi emocjonalnemu.

To pierwszy krok do zadbania o swój dobrostan i lepszą kondycję psychiczną. Zachęcamy! Znajdź miejsce i czas, by skupić swoją uwagę na tym, co czujesz, jak wyglądają Twoje relacje z innymi, jak radzisz sobie z codziennością, czy dobrze śpisz, czy masz energię do działania i czy optymistycznie patrzysz w przyszłość.

Jeśli któryś z tych obszarów Cię martwi, oto cztery proste kroki, od których możesz zacząć działanie.

Po pierwsze: korzystaj ze wsparcia innych.

Porozmawiaj z bliską Ci osobą o tym, co Cię niepokoi, opowiedz o tym, co dzieje się w Twoim życiu i o emocjach, które odczuwasz.

Po drugie: szukaj wiedzy.

Słuchaj podcastów, czytaj książki, porozmawiaj ze specjalistą, by lepiej zrozumieć, co się z Tobą dzieje.

Po trzecie: zadbaj o swoje ciało.

Rezygnując ze zdrowej diety, relaksu, czasu z bliskimi, snu czy aktywności fizycznej, na rzecz bieżących zadań codziennego życia, zaciągasz dług w swoim ciele. Nie warto.

Po czwarte: szukaj pomocy medycznej u zweryfikowanych specjalistów.

Możesz zacząć od lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub punktu zgłoszeniowo-koordynacyjnego, gdzie specjaliści pokierują Cię dalej. Nie obawiaj się wizyty u psychologa lub psychiatry, pomogą Ci zaplanować Twoją ścieżkę do zdrowia i równowagi.

– Rozpoczynając tę kampanię, stworzoną z inicjatywy Białostockiej Rady Kobiet, zapraszam do rozmowy i do refleksji o kondycji psychicznej, do zdobywania wiedzy o tym, jak dbać o swój dobrostan, a w razie potrzeby – do sięgania po pomoc – podkreśla prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski. – Tytułowa „kanapa” to symboliczna przestrzeń, w której można przyjrzeć się własnym potrzebom. Warto na tej „żółtej kanapie” przysiąść i porozmawiać z kimś bliskim. Lub z samym sobą.

– Kobiety, Białostoczanki, mają coraz większą świadomość i coraz silniejszą potrzebę aktywnego dbania o swoją kondycję psychiczną. Jednak nierzadko pojawiają się bariery w działaniu. Bywa, że jest to wstyd, niemoc, brak informacji, gdzie zwrócić się o pomoc – mówi przewodnicząca Rady Kobiet przy Prezydencie Białegostoku, Anna Augustyn. – Naszą ambicją jest to, by kampania stała się impulsem do działania. Do sięgnięcia po wiedzę. Do otwartej rozmowy, bez wstydu i uprzedzeń, z osobą bliską lub specjalistą. Wierzymy, że to, co symbolizuje i niesie ,,Żółta Kanapa” – zatrzymanie się, szczery wgląd w swoje potrzeby, porcja przystępnie podanej wiedzy – może zainicjować ważne zmiany. Zmiany na lepsze.

Zobacz, co gromadzimy na stronie „Żółtej Kanapy” – www.bialystok.pl/zoltakanapa. Tworzymy ją dla Białostoczanek i nie tylko. Zbieramy wiedzę, zaproszenia na wydarzenia, porady, instrukcje działania, inspiracje i potrzebne dane kontaktowe.

Agnieszka Błachowska

Źródło: Miasto Białystok

Reklama

Reklama