Jeep Patriot – klasyczny SUV w Europie

Premiera pojazdu Jeep Patriot na tegorocznym 77. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie to nieomylny znak, iż ekspansja marki Jeep zmierza ku Europie.
Patriot jest przedstawicielem segmentu SUV klasy kompaktowej, który obok użyteczności oraz napędu 4×4 daje poczucie nieograniczonej swobody i ogromnej przyjemności z jazdy. Jest także nową, atrakcyjną ofertą cenową w gamie produktów tej marki i będzie dostępny na rynkach światowych (tj. poza Ameryką Północną) zarówno w wersji dla ruchu prawo- jak i lewostronnego (RHD i LHD).
„Jeep Patriot to atrakcyjna nowość w segmencie kompaktowych SUV – mówi Thomas Hausch, dyrektor ds. światowej sprzedaży i marketingu w Chrysler Group. „Jego możliwości w połączeniu z klasyczną stylizacją Jeep, funkcjonalnością wnętrza i niskim zużyciem paliwa to interesująca oferta za niewygórowaną cenę dla dotychczasowej, ale i ogromna zachęta dla nowej klienteli.”
Wywodzący się z projektu Jeep Patriot Concept, prezentowanego na Salonie Samochodowym IAA 2005 we Frankfurcie, dzisiejszy Patriot jest nowoczesną interpretacją tradycyjnej stylistyki Jeep’a, która łączy typową dla SUVa bryłę nadwozia i funkcjonalność wnętrza z osiągami, właściwościami jezdnymi, ekonomią paliwową oraz ceną samochodu klasy kompaktowej.
Jego wartość dla klienta podnosi bogate standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, m.in. boczne kurtynowe poduszki powietrzne, ABS, ESP oraz system zapobiegający wywróceniu ERM. Wszystkie wersje i odmiany tego pojazdu oferowane na rynkach Europy i świata posiadają system stałego, aktywnego napędu Freedom Drive I z możliwością zblokowania obu osi w trybie ‘Lock’.
Na rynkach światowych (poza Ameryką Północną) Jeep Patriot dostępny będzie w drugim kwartale roku jako Patriot Sport i Patriot Limited. Pojazd ten jest integralnym elementem ofensywy produktu marki Jeep, której efektem jest rozszerzenie gamy pojazdów z trzech modeli oferowanych w roku 2005 do siedmiu w 2007, liczebnie najbogatszej w ciągu 65-letniej historii marki Jeep.
autor: T.K.
źródło: DaimlerChrysler

Reklama