Jednostka V10 z M5/M6 – BMW – zdobywa ponownie tytuł Engine of the Year

W historii nagród „Engine of the Year” nie zdarzyło się jeszcze, aby ten sam silnik zdobywał rok po roku tytuł jednostki napędowej roku. Wyczyn ten udał się teraz silnikowi V10 o wysokich osiągach, napędzającemu BMW M5/M6, któremu 60 renomowanych dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata przyznało tytuł „International Engine of the Year 2006”. Jednostka zdobyła też prestiżowy tytuł „Best Performance Engine 2006”, zwyciężając w klasie silników o pojemności powyżej 4 l.
Zwycięstwo przyniosła inżynierom BMW M nie tylko ta potężna, wysokoobrotowa jednostka o mocy 507 KM i pojemności 5 l. Furorę zrobił też sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,2 l i mocy 342 KM z BMW M3, montowany teraz również w BMW Z4 M Roadster i Z4 M Coupé. Jednostka ta zwyciężyła w klasie silników o pojemności od 3 do 4 l już po raz szósty z rzędu – taki wyczyn nie udał się jeszcze żadnemu silnikowi od początków istnienia tego konkursu.
Również trzylitrowy silnik wysokoprężny TwinTurbo, którego moc 272 KM napędza BMW 535d, po raz drugi zwyciężył w klasie pojemności od 2,5 do 3,0 l, stając się tym samym jedynym zwycięskim „dieslem” w całym konkursie. Drugie miejsce zajął nowy sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3 l stosowany niemal we wszystkich seriach BMW, którego moc waha się w zależności od modelu od 258 do 265 KM.
autor: Bstok.pl
Źródło BMW

Reklama