Jak zachęcić kierowców do podjęcia pracy w Twojej firmie przewozowej?

Reklama

Na rynku brakuje zawodowych kierowców, a przedsiębiorcy z branży TSL mają coraz więcej problemów z odnalezieniem wartościowych kandydatów oraz podtrzymaniem motywacji. Jak najlepiej zachęcić kierowców do podjęcia zatrudnienia?

Różnicowanie przejazdów międzynarodowych z lokalnymi

Jeden z problemów kierowców na trasach międzynarodowych to brak różnorodności zleceń i wydłużanie się okresów nieobecności we własnym domu. Dobra praktyka to różnicowanie zamówień na lokalne oraz zagraniczne, w zależności od potrzeb pracownika. Na rynku najlepiej wypadają przedsiębiorstwa obsługujące wielu klientów, co przekłada się na większą elastyczność przydzielania zleceń kierowcom.

Inwestycja w nowoczesną flotę

Młodzi kierowcy doceniają pracodawców z nowoczesną flotą i systemem telematycznym poprawiającym bezpieczeństwo na drodze. Niektóre systemy, tj. np. Webfleet od Webfleet Solutions łączą się bezpośrednio z inteligentnymi wideorejestratorami i poprawiają komunikację w czasie rzeczywistym. Dodatkowo kierowca czuje się chroniony, szczególnie na trasach zagranicznych, dzięki modułowi GPS. Unowocześnienie floty pozwala na rekrutację kierowców doceniających przede wszystkim wygodne warunki wykonywania obowiązków.

Prawidłowa ocena rynku pracy

Na rynek pracy wchodzi pokolenie, które nie dba o lojalność, jeżeli pracodawca nie dotrzymuje warunków umowy, a zlecenia, szczególnie w sektorze transportowym, kierowcy mogą pozyskiwać samodzielnie. Ze względu na ogromne zapotrzebowanie nie ma z tym problemu. Firmy rozumiejące aktualne standardy rynku pracy potrafią lepiej przystosować ofertę, zatrudniają head hunterów i jasno informują o szczegółach współpracy. Młodzi kierowcy stawiają już nie tylko na dobre wynagrodzenie, ale doceniają niezależność w pracy kierowcy i atmosferę przygody.

Własne szkółki dla kierowców i przygotowanie do zawodu

Firmy myślące poważnie o utrzymaniu i rozwoju kadry tworzą własne szkółki dla kierowców z gwarancją zatrudnienia po zakończeniu programu. Inwestycja w nowego pracownika to pewne ryzyko, ale biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodowych kierowców w kraju skończyło 60 lat to i tak nieunikniona perspektywa. Firmy zaangażowane w edukację kadr mogą liczyć na odkrycie lojalnych talentów.

Wyjście z rekrutacją do pracowników zagranicznych

Imigracja częściowo ratuje rynek pracy w branży transportowej, a firmy powinny otworzyć się na pracowników zagranicznych z prostego powodu, czyli ekonomicznego. Jak to zrobić? Z reguły wszystkie procedury rekrutacyjne powierza się wyspecjalizowanym agencjom. Kontakt z pracownikiem zagranicznym można właściwie całkowicie zautomatyzować przez Webfleet i rozliczać się za wyniki.

Czynniki pozapłacowe poprawiają potencjał rekrutacji kierowców

Pracowników przyciągają naturalnie nie tylko czynniki płacowe, ale również, a może przede wszystkim pozapłacowe. To dobra, partnerska atmosfera, pewność zatrudnienia z jasno wyznaczoną ścieżką rozwoju zawodowego, pakiety ubezpieczeniowe i sportowe.

Strategię zatrudnienia kierowców do firmy warto zróżnicować i stałe poszukiwać nowych metod na podstawie aktualnych badań rynku pracy.

Reklama