Reklama

Jak wybrać profesjonalną drukarnię dla swojej firmy?

Wybór profesjonalnej drukarni ma naprawdę duże znaczenie. Korzystanie z drukowanych etykiet, ulotek, wizytówek, plakatów i kalendarzy wciąż jest bardzo popularne. Najważniejsze, aby dana drukarnia charakteryzowała się wysoką jakością pracy, atrakcyjnymi cenami oraz szybkim czasem realizacji.

Na co zwrócić uwagę, wybierając drukarnię?

Współcześnie oferta drukarni jest naprawdę szeroka. Można zdecydować się na znaną i renomowaną firmę, niewielką drukarnię w pobliżu biura, lub też sieć. Niektóre drukarnie specjalizują się tylko w etykietach, inne w ulotkach, a jeszcze inne w kalendarzach. Wielu przedsiębiorców koncentruje się na cenie, pomijając inne aspekty. W rzeczywistości ogromne znaczenie mają również inne czynniki:

  • Kompleksowość oferty, a także dopasowanie do oczekiwań konkretnego przedsiębiorcy – każdy poszukujący drukarni musi odpowiedzieć sobie na pytanie, na czym najbardziej mu zależy, co dokładnie chce wydrukować oraz co jest dla niego najważniejsze. Nie wszystkie drukarnie realizują kompleksowe zamówienia. Dobrze wybrać firmę, która się w czymś specjalizuje. Przykładowo, drukarnia Unilogo zajmuje się drukiem etykiet (samoprzylepnych i shrink sleeve).
  • Jakość pracy drukarni, która ma szczególne znaczenie w przypadku druku materiałów dla klientów, etykiet, opakowań produktów – w sytuacji, gdy firmie zależy na masowym druku ulotek, jakość jest istotna, ale nie najważniejsza. Warto poprosić o próbki materiałów, a także zobaczyć dotychczasowe prace danej drukarni. W ten sposób można rzeczywiście ocenić jakość i doświadczenie firmy. Dobrze jest też poczytać rekomendacje i opinie klientów. 
  • Obsługa, czyli podejście do klienta – zwykle można to zaobserwować już przy pierwszym kontakcie, na przykład internetowym lub telefonicznym. Ważne jest nie tylko to, czy pracownicy są sympatyczni, lecz także czy mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie. 
  • Cena, o której nie można zapominać, ponieważ przekłada się na koszty – nie należy wybierać najtańszej drukarni, ale warto zapytać o rabat przy zamówieniu. 

Dodatkowo spore znaczenie ma dystrybucja materiałów, ponieważ niektóre drukarnie dodatkowo doliczają do ceny usługi opłatę za przechowywanie ulotek lub kalendarzy, a także ich późniejsze dystrybuowanie do klienta. 

Jak przygotować swoje zapytanie ofertowe?

Decydując się na współpracę z drukarnią, warto przygotować zapytanie ofertowe. Można je przesłać do kilku firm i porównać ich ceny, jakość oraz sposób kontaktu. W takim zapytaniu ofertowym powinien znaleźć się oczywiście typ materiałów (etykiety, ulotki, wizytówki), liczba materiałów, rodzaj papieru, kolorystyka, sposób wykończenia oraz termin. Można również zawrzeć informację o tym, czy ma być to druk offsetowy, czy cyfrowy. Warto podać do siebie kontakt (nie tylko mailowy, lecz także telefoniczny).

Reklama