Jak powinna wyglądać nowoczesna strona internetowa?

Strona WWW firmy to obecnie jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego. To właśnie tam publikujesz najważniejsze informacje na temat swojej działalności i robisz to według własnych zasad, bez żadnych ograniczeń, które można spotkać np. w Social Mediach. Dowiedz się, jak powinna wyglądać nowoczesna strona internetowa i dlaczego jest ważna dla biznesu.

Dlaczego strona WWW to wizytówka firmy?

Teraz większość z nas – na pewno Ty też – szuka informacji o produktach i usługach, korzystając z Internetu. Najczęściej przy pomocy smartfona lub laptopa (tak podają najnowsze badania Gemius Polska).

Dlatego firmy, które nie promują swojej oferty online, same blokują sobie drogę do rozwoju. A te, które promują, powinny pomyśleć o stworzeniu nowoczesnej strony WWW, czyli bezpiecznej, responsywnej (przystosowanej do różnych szerokości ekranów) i zoptymalizowanej pod kątem SEO.

Odpowiednio przygotowana witryna jest centrum dowodzenia marketingiem Twojej marki. To właśnie na firmowej stronie internetowej publikujesz kluczowe informacje:

  • czym zajmuje się firma,
  • jaka jest jej historia,
  • co się ostatnio zmieniło,
  • w jakich Social Mediach działasz,
  • jak się można z Tobą skontaktować,
  • czego konkretnie dotyczy Twoja oferta,
  • jak wygląda aktualny cennik.

Dzięki firmowej stronie prezentujesz ofertę 24/7. Co więcej, jest ona dostępna niemal dla każdego, kto ma dostęp do Internetu. To często miejsce pierwszego spotkania z klientem, w którym powinieneś udowodnić, że warto Ci zaufać.

Dlatego profesjonalna strona internetowa buduje pozytywny i profesjonalny wizerunek Twojej firmy online.

Czym wyróżnia się nowoczesna strona internetowa?

Skoro strona WWW jest wizytówką Twojej firmy, powinieneś zadbać o jej jak najwyższą jakość. Co się właściwie za tym kryje?

Podczas budowy własnej witryny powinieneś zwrócić uwagę na kilka znaczących elementów, które sprawią, że Twój internetowy adres będzie popularny i przyjazny dla użytkowników. Oto one:

Design, czyli wygląd

Pierwsze, co rzuca się w oczy to oczywiście wygląd strony głównej. Postaraj się o jak najlepsze grafiki i zdjęcia, które będą oddawać istotę Twojej działalności. Nie używaj zbyt wielu kolorów. Wybierz jeden lub dwa przewodnie, które będą nadawać charakter całości i pasować do Twojej branży. Unikaj raczej jaskrawych barw, bo utrudniają odbiór treści.

Poza jakościowymi grafikami zadbaj również o widoczne i konkretne przyciski CTA (wzywające do działania), które będą jasno informować, do czego służą, np. „Przejdź dalej”, „Dowiedz się więcej”, „Kup”, „Wyślij” itd. Innymi słowy: prowadź użytkownika po swojej stronie.

Content, czyli pomocne treści

Poza wyglądem liczy się również wartość merytoryczna, którą przekazuje Twoja strona. Chodzi o pomocne artykuły, wciągające podcasty czy wartościowe filmy. Opowiadaj o swojej działalności z pasją i profesjonalizmem, a użytkownicy pokochają to, co robisz.

Co więcej, wartościowe treści doceniają także algorytmy wyszukiwarek, dzięki czemu Twój adres może liczyć na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a to zawsze sprawdzony generator ruchu.

Reklama

Responsywność, czyli mobilność

Już dziś dla Google ważniejsza jest wersja mobilna Twojej strony niż komputerowa. Dlatego koniecznie zadbaj o to, żeby Twoja witryna wyświetlała się prawidłowo na różnych urządzeniach: smartfonach, laptopach, PC-tach i innych.

Responsywność sprawia, że użytkownik może bez problemu przeglądać Twoją ofertę na telefonie czy tablecie. Nie musi powiększać czcionki, przesuwać suwaka, bo wszystko automatycznie przystosowuje się do urządzenia, z którego korzysta.

Poza tym responsywność jest dobrze oceniania przez wyszukiwarki.

Website Speed, czyli czas ładowania  

Internauci nie są zbyt cierpliwi. Jeśli jakiś adres wyświetla się zbyt długo (np. ponad 3 sekundy), szybko wciskają krzyżyk i przeskakują na kolejną stronę. Nie pozwól na to i koniecznie sprawdź, czy Twoja witryna działa zgodnie ze standardami Core Web Vitals (czynnikami wpływającymi na pozycję w Google).

Aby upewnić się, że Twoja ładuje się tak, jak powinna, skorzystaj z audytu SEO WeNet i poznaj szczegółowy raport, który pokaż Ci: co działa dobrze, a co warto poprawić.

User Experience, czyli doświadczenie użytkownika

Na User Experience (UX), czyli pozytywne doświadczenie użytkownika, składają się powyższe punkty. Ogólnie idea polega na tym, żeby tworzyć strony przyjazne dla odwiedzających. Takie, na których z łatwością odnajduje się informacje, a przeskakiwanie pomiędzy podstronami jest po prostu przyjemne.

Szybkość, estetyka, przejrzystość, nowoczesność, minimalizm – to hasła, które ściśle wiążą się z zasadami UX.

Certyfikat SSL, czyli bezpieczeństwo

Pisząc o nowoczesnej stronie WWW, nie można pominąć kwestii priorytetowej, czyli bezpieczeństwa. Żeby mieć pewność, że dane Twoje i Twoich klientów są odpowiednio zabezpieczone, koniecznie zainstaluj certyfikat SSL, który szyfruje informacje przychodzące i wychodzące.

SSL to kolejny plus do zaufania, a także pewność, że Twoich klientów nie odstraszy komunikat mówiący: „UWAGA! STRONA NIEZABEZPIECZONA!”.

Jak zbudować nowoczesną stronę WWW?

Żeby zbudować atrakcyjną i nowoczesną stronę internetową, która będzie bezpiecznie działać zgodnie z zasadami User Experience, warto zgłosić się do doradców internetowych WeNet, którzy oferują małym i średnim firmom bogaty pakiet, który zawiera:

  • budowę strony internetowej,
  • projekt pasujący do Twojej branży,
  • UX, responsywność oraz bezpieczeństwo,
  • szybkie ładowanie na wszystkich urządzeniach,
  • chwytliwą domenę i bezawaryjny hosting.

Co ważne, na każdym etapie współpracy jest z Tobą dedykowany opiekun, do którego zawsze możesz się zgłosić, żeby wprowadzić nową funkcjonalność lub żeby zaktualizować informacje na stronie. Taka współpraca gwarantuje Ci nie tylko budowę, ale także rozwój strony w miarę rozwoju działalności.

Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co doradcy internetowi mogą zrobić dla Ciebie!