Infiniti G37 Cabrio na koniec sezonu

 Rok po debiucie na polskim rynku, marka Infinity wprowadziła właśnie piąty model – G37 Cabrio. Ceny tego cacuszka z twardym, rozkładanym dachem zaczynają się od 239 900 zł.
Premiera nowego kabrioleta Infinity – jesienią, nie jest niczym specjalnym. Praktycznie wszystkie koncerny samochodowe, przewrotnie wprowadzają nowe generacje kabrioletów koniec a nie na początek sezonu. Dlaczego? Trudno powiedzieć. Nam zaprezentowano to auto na lotnisku w Nowym Mieście nad Pilicą. Jesienne słońce leniwie przygrzewało, zachęcając do jazdy z otwartym dachem.
A co można powiedzieć o G37 Cabrio? Auto wywodzi się z modelu G37 Coupe, choć niemal całkowicie przekonstruowanego na potrzeby kabrioleta – począwszy od słupka A, po tylną część samochodu, wzmacniając jednocześnie w wielu miejscach konstrukcję nadwozia. Poza tym poszerzono rozstaw tylnych kół i zmodyfikowano tylne zawieszenie. Praktycznie wszystkie zmiany zostały podporządkowane jednemu – składanemu w 25 sekund dachowi.
Sercem G37 Cabrio, podobnie jak w Coupe, jest silnik V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM, pochodzącym z serii silników VQ. Jest on wyposażony w system zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (Variable Valve Event and Lift).
Z silnikiem tym współpracują do wyboru dwie przekładnie – jedna automatyczna, druga manualna. Ta pierwsza, to siedmiobiegowa, elektronicznie sterowana przekładnia automatyczna, którą można używać również w trybie „manualnym” za pomocą manetek, które są usytuowane przy kierownicy, druga to – typowa, sześciobiegowa manualna przekładnia o krótkich przełożeniach.
Wnętrze G37 Cabrio zaprojektowano ze smakiem. Standard godny klasy premium – skóra, aluminium, drewniane wstawki. Oprócz tego, że fotele są pokryte wysokiej jakości skórą, to są wentylowane – zarówno ogrzewają, jak również chłodzą. Niestety, są dostępne jako opcja. Natomiast do wyposażenia standardowego należy kamera parkowania.
Przyjazny i czytelny kokpit zawiera panel wskaźników z motywem podwójnej fali, elektroluminescencyjne, biało-fioletowe kontrolki, zintegrowany wielofunkcyjny wyświetlacz i analogowy zegar. Wszystkie te elementy to znaki rozpoznawcze Infiniti. Ręcznie obszywane, skórzane koło kierownicy z wbudowanymi przełącznikami audio oraz systemem sterowania prędkością jazdy, zostało tak zaprojektowane, aby zapewnić maksymalny komfort i funkcjonalność.
Z systemów w jakie wyposażono kabrioleta warto wspomnieć o tzw. „aktywnym tempomacie”. Inteligentny tempomat (Intelligent Cruise Control – ICC) ze wspomaganiem hamowania (Brake Assist) – pomaga utrzymać stałą odległość od pojazdu znajdującego się z przodu. System ten, przy pomocy laserowych czujników, określa dystans i względną prędkość pojazdu znajdującego się z przodu na tym samym pasie ruchu. Po rozpoznaniu, że sytuacja wymaga interwencji, rozpocznie proces hamowania, zanim jeszcze kierowca naciśnie pedał hamulca.
Auto postawione jest na podwójnych, pięcioramiennych, osiemnastocalowych kołach aluminiowych z oponami P225/50VR18 z przodu i P245/45R18 z tyłu. Jako opcja dostępne będą specjalne, dziewiętnastocalowe koła aluminiowe, z oponami typu high performance: P225/45WR19 z przodu i P245/40WR19 z tyłu.
autor: T.K.
Źródło: Infinity

Reklama