Reklama

Reklama

» Hybrydowy DS 7 z napędem na cztery koła już wkrótce pojawi się w sprzedaży!


DS z napędem hybrydowym plug-in toruje drogę technologiom nowej generacji. Wyposażony w trzy silniki – benzynowy turbodoładowany i dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 300 KM, DS 7 CROSSBACK E TENSE 4×4 stawia ponownie francuskie samochody w rzędzie wzorcowych modeli pod względem technologii i wyrafinowanej stylistyki.

 

 

DS 7 CROSSBACK jest pierwszym SUV-em o mocy 300 KM z napędem na cztery koła i jednocześnie  zasięgiem 58 km w trybie w 100% elektrycznym. Emisja CO2 wynosi 31g/km a średnie zużycie paliwa 1,4 l zgodnie z nowym protokołem homologacji WLTP. Nowa procedura badawcza narzuca znacznie bardziej realistyczne warunki i styl jazdy niż poprzednie protokoły testów.

 

Technologia zastosowana w tym najbardziej wyrafinowanym SUV-ie w segmencie została opracowana we Francji. Silnik PureTech o mocy 200 KM wspomagają dwa silniki elektryczne o mocy 109 KM, które są umieszczone na każdej osi. Współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią, która przenosi łączną moc 300 KM oraz moment obrotowy 450 Nm na cztery koła. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, zaś 1000 metrów ze startu zatrzymanego pokonuje w 27 sekund.

 

 

Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy, aby móc w pełni wykorzystać dostępny moment obrotowy lub prowadzić samochód w trybie napędu elektrycznego (domyślny tryb zerowej emisji), który pozwala pokonać 58 km dzięki akumulatorowi 13,2 kWh. W trybie w 100% elektrycznym DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 osiąga prędkość 135 km/h.

 

Hybrydowy DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 ma możliwość ładowania akumulatora od 0 do 100%z naściennego gniazda 32 A w ciągu 1 godziny i 45 minut. Akumulator ładuje się również w czasie jazdy dzięki zastosowaniu nowego systemu odzyskiwania energii, który pochodzi ze świata Formuły E.

 

 

Optymalne rozmieszczenie silników i akumulatora sprawiło, że DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 oferuje przestrzeń w kabinie identyczną jak pozostałe modele w gamie. Ważne dla marki DS cechy, którymi są charyzmatyczny styl i wyrafinowany wystrój, znalazły pełne odzwierciedlenie w doborze wyjątkowych materiałów i wykończenia: alcantara, skóra licowa tłoczona lub nappa, czy też przeszycia ściegiem perłowym i giloszowanie, które stały się już znakiem rozpoznawczym marki.

 

Technologia wykorzystana w samochodzie nie sprowadza się wyłącznie do trybów napędu. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 oferuje system DS CONNECTED PILOT, czyli jazdę autonomiczną poziomu 2, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, sterowane zawieszenie, DS PARK PILOT, który umożliwia zaparkowanie bez użycia rąk, czy też system DS SAFETY, który łączy wszystkie elementy niezbędne do zachowania bezpieczeństwa we współczesnym samochodzie.

 

 

Model homologowany zgodnie z protokołem WLTP: DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4, 300 KM, napęd na 4 koła, obręcze kół 19” 

 

  • Emisja CO2: 31 g/km
  • Zużycie benzyny: 1,4 l/100 km
  • Zasięg z napędem w 100% elektrycznym: 58 km
  • 0 do 100 km/h: 6,6 s
  • 1 000 m ze startu zatrzymanego: 27 s

 

Dostawy hybrydowego DS 7 planowane są na 2020 r. W Polsce cena tego modelu nie jest jeszcze znana. We Francji można już zamawiać DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4, jego cena zaczyna się od 50 400 euro (ok. 215 200 zł).

Źródło: Mototarget.pl