Honda wprowadza nowego hatchbacka Civic Type S

Honda Motor Europe Ltd. zapowiedziała wprowadzenie nowego, 3-drzwiowego hatchbacka Civic Type S, który jest ostatnim ogniwem w procesie przekształcania popularnego modelu segmentu C w sportowe auto klasy premium o wyjątkowym charakterze. Sprzedaż nowej Hondy ma rozpocząć się na początku 2007 roku. Nowy model zadebiutuje w lipcu, podczas British International Motor Show w Londynie (dzień prasowy: 18 lipca, dni publiczne: 20-30 lipca).
Civic Type S dzieli zewnętrzne wymiary i dynamiczną sylwetkę z uznanym modelem 5-drzwiowym oraz odzwierciedla jego sportowy charakter, skierowany głównie do młodych odbiorców. Stylistyka nowego modelu jest zatem nieco bardziej agresywna, a zawieszenie sztywniej zestrojone z przekonstruowanymi sprężynami i amortyzatorami oraz zwiększonym o 20 mm tylnym rozstawem kół.
Sportowe aspiracje Hondy Civic Type S podkreślone zostaną przez mocne jednostki napędowe dostępne w nowym modelu. 1.8-litrowy silnik benzynowy i 2.2-litrowy Diesel produkują 103kW/140KM i współpracują z 6-biegowymi przekładniami manualnymi.
Nowa Honda dostępna będzie w dwóch opcjach wyposażeniowych. Standardowa specyfikacja Type S obejmuje 17-calowe felgi aluminiowe, system kontroli stabilności jazdy (Vehicle Stability Assist), klimatyzację, chłodzony schowek, zdalne sterowanie systemem audio oraz boczne poduszki kurtynowe. Wersja Type S Plus dodatkowo zawiera dwustrefową klimatyzację, tempomat, przednie lampy przeciwmgielne, składane lusterka oraz automatyczne wycieraczki i przednie światła. Na niektórych rynkach dostępne będą również reflektory HID, podgrzewane przednie siedzenia i panoramiczne, szklane okno dachowe.
Podobnie jak w modelu 5-drzwiowym, finezyjnie wyrzeźbione i w pełni zintegrowane z nadwoziem boczne progi łączą przednie i tylne nadkola, płynnie się z nimi zespalając. Te z kolei, uzupełnia przedni i tylny spoiler, tworząc charakterystyczną linię dolnej części nadwozia, którą wykończono kontrastującym metalicznym lakierem. Głęboki, przedni wlot powietrza, w połączeniu z 17-calowymi felgami aluminiowymi i większym rozstawem kół z tyłu, nadaje autu wyjątkowo muskularnego wyglądu.
Wykończone srebrnymi nićmi siedzenia pokryte alkantarą, skórzane koło kierownicy oraz aluminiowe pedały tworzą we wnętrzu nowej Hondy typowo sportową atmosferę. Głęboko wyprofilowane fotele zapewniają doskonałe trzymanie boczne w zakrętach.
We wnętrzu Honda zaadoptowała znany z 5-drzwiowej wersji system Dual Link, który wszelkie istotne informacje, takie jak prędkość pojazdu, wyświetla w górnej części deski rozdzielczej, podczas gdy pozostałe informacje wyświetlane są w jej dolnej części. Układ ten dostarcza kierowcy najważniejszych informacji, pozwalając mu jednocześnie koncentrować się na obserwacji drogi.
Stylistyka nadwozia typowa dla aut coupe nie oznacza poświęcenia miejsca wewnątrz pojazdu. Wnętrze Hondy jest bardzo funkcjonalne i przestronne. Odległość mierzona od siedziska przedniego fotela do tego samego punktu na tylnym fotelu wynosi 803 mm – jest to wartość cechująca auta z wyższego segmentu.
Funkcjonalność samochodu poprawiają znane z 5-drzwiowej wersji Hondy Civic tylne siedzenia, które posiadają funkcję łatwego (jednym ruchem) składania, co pozwala na natychmiastowe uzyskanie płaskiej powierzchni ładunkowej o pojemności 485 litrów. Ponadto, podłogę bagażnika można opuścić uzyskując w ten sposób dodatkowy schowek. Tak wyjątkową wielofunkcyjność uzyskano dzięki centralnemu umieszczeniu zbiornika paliwa, tuż pod przednimi siedzeniami, a nie w okolicy bagażnika.
W skład wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa wchodzi układ ABS, elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD) z asystentem hamowania, VSA, przednie i boczne poduszki powietrzne, poduszki kurtynowe, podwójne napinacze pasów na przednich siedzeniach oraz aktywne zagłówki. Deska rozdzielcza zawiera również innowacyjny system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa z przodu i z tyłu. Przewidywane wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP to 5 gwiazdek za zderzenie czołowe i boczne, 3 gwiazdki za ochronę pieszych oraz 4 gwiazdki za bezpieczeństwo i ochronę dzieci, co czyni model Type S jednym z najbezpieczniejszych samochodów w klasie.
Honda Civic Type S tworzy bazę dla nowego modelu Civic Type R, który ma pojawić się na początku 2007 roku. Utrzymanie reputacji poprzedników to trudne zadanie dla nowego wcielenia modelu Type R, który dzięki filozofii tworzenia doskonałych osiągów poprzez zaawansowaną technologię doskonale spełni swoją rolę. Więcej informacji dostępnych będzie w chwili debiutu Hondy Civic Type R podczas tegorocznego Paris Motor Show.
autor: Bstok.pl
Źródło Honda

Reklama