» HONDA CRF110F NA ROK 2023

Spis treści

 

1 Wstęp

 

2 Kluczowe elementy

 

3 Dane techniczne

 

 

 

Wstęp

Dzięki sprawdzonej trwałości i osiągom przyjaznym dla młodych motocyklistów, CRF110F doskonale odzwierciedla dumne dziedzictwo — sięgające prawie czterdziestu lat wstecz do legendarnego XR75 – czterosuwowych, w pełni wyposażonych motocykli trialowych dla najmłodszych. W erze nowoczesności oznacza to czysty wtrysk paliwa Keihin, a także bezsprzęgłową, czterobiegową półautomatyczną przekładnię i elektryczny rozruch za pomocą przycisku.

 

 

 

Model na rok 2023 otrzymuje nową kolorystykę, by wierniej przypominać swoich dorosłych braci CRF250R i CRF450R.

 

 

 

2 Kluczowe elementy

 

 

 

 

 

2.1 Podwozie

 

 

 

Podwójna stalowa rama i wzmocniony wahacz

Konwencjonalny widelec teleskopowy

Nadwozie w stylu CRF450R

Wysokość siedzenia zaledwie 657 mm

 

 

Dzięki przyjaznej młodemu kierowcy ergonomii i niskiemu położeniu siedzenia, CRF110F okazuje się idealnym kolejnym etapem edukacji po przesiadce z CRF50F. CRF110F ma dwuramienną stalową ramę i – podobnie jak jego mniejszy brat – wzmocniony wahacz, zapewniające doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i komfortem. Widelec teleskopowy o skoku 9,9 cm daje pewność działania, a pojedynczy amortyzator tylny dba o przewidywalne pokonywanie nierówności z dobrą kontrolą i minimalnym dobiciem.

 

 

 

Jak każdy członek rodziny motocykli CRF, model CRF110F z dumą eksponuje atuty terenowych motocykli marki Honda. Stalowy zbiornik paliwa o pojemności 4,5 l, ze zintegrowaną pompą paliwową i filtrem paliwa, jest w razie upadku chroniony wzmocnieniami o konstrukcji ramowej. Nadwozie inspirowane „dorosłym” modelem CRF450R oferuje jednak niskie siedzenie na poziomie 657 mm, wysoko sięgające szerokie, ramiona motocrossowej kierownicy, z przednią osłoną i manetki typu half-waffle, idealne dla małych dłoni. Na kierownicy znajduje się wielofunkcyjny moduł, który łączy funkcjonalność przycisku rozrusznika, wskaźnika włączenia zapłonu i statusu układu wtrysku paliwa oraz ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa, informujące iż pozostał go tylko 1 litr.

 

 

 

Na rok 2023 model CRF110F otrzymał czerwone malowanie i odważną nową grafikę, aby podkreślić off-roadowe tradycje Hondy. 

 

 

 

2.2 Silnik

 

 

 

Dynamiczny i niezawodny jednocylindrowy silnik o pojemności 109 cm3

Elektronicznie sterowany układ wtrysku paliwa Keihin zapewniający liniowe dostarczanie mocy

Regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy

Płynnie pracująca 4-biegowa przekładnia

Wygodny, elektryczny rozrusznik

 

 

Czterosuwowy silnik SOHC modelu CRF110F o pojemności 109 cm3 zapewnia płynną dystrybucję mocy i łatwość jej kontrolowania. Średnica cylindra i skok tłoka to 50 x 55,6 mm, stopień sprężania wynosi 9:1. 

 

Elektronicznie sterowany układ wtrysku paliwa Keihin zapewnia płynne, liniowe dostarczanie mocy we wszystkich zakresach obrotów i otwarcie przepustnicy w każdej pozycji, eliminując reakcje maszyny, które mogłyby zniechęcić młodszych kierowców.

 

Regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy pozwala w znacznym stopniu dostosować dostępne osiągi do umiejętności motocyklisty.

 

 

 

Czterobiegowa przekładnia modelu CRF110F, współpracująca z łatwym w użyciu automatycznym sprzęgłem, znacznie upraszcza obsługę. Wygodny rozrusznik elektryczny, nie jest jedynym sposobem uruchamiania silnika, kierowca ma do dyspozycji rozrusznik nożny jako rozwiązanie dodatkowe.

 

 

 

 

 

Dane techniczne

SILNIK

 

Typ

SOHC, chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy 80º

Pojemność skokowa

109,2 cm3

Średnica x skok tłoka

50,0 x 55,6mm

Stopień sprężania

9.0:1

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

Wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

4,5 l (z rezerwą)

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny i nożny

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Automatyczne

Typ skrzyni biegów

4-biegowa skrzynia manualna

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Stalowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

1541 x 678 x 922 mm

Rozstaw osi

1064 mm

Kąt pochylenia kolumny

25°10’

Wyprzedzenie

53 mm

Wysokość siedziska

657 mm

Prześwit

170 mm

Masa własna

76,66 kg

ZAWIESZENIE

 

Przód

Konwencjonalny widelec teleskopowy 9,9 cm skoku

Tył

Pojedynczy amortyzator 9,65 cm skoku

KOŁA

 

Przód

Aluminiowe szprychowe

Tył

Aluminiowe szprychowe

Opona przednia

70/100-14 z dętką

Opona tylna

80/100-12 z dętką

HAMULCE

 

Przód

Bęben

Tylne

Bęben

 

* Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.

 

** Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania, zalecanych przez WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą, bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy i stanu pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama