Honda CR-V 2010 – odświeżona stylistyka

 Nadwozie i wnętrze Hondy CR-V z rocznika modelowego 2010 przeszło stylistyczny „”ifting”, a całość została zmodernizowana i uzupełniona nowymi podzespołami, takimi jak silnik wysokoprężny, po raz pierwszy w tym modelu współpracujący z automatyczną skrzynią biegów.
Model CR-V 2010 powstał na bazie zaawansowanego projektu stylistycznego poprzedniej wersji nadwoziowej. Zmiany dotyczą przedniego i tylnego zderzaka, osłony chłodnicy oraz kół. Po raz pierwszy w historii modelu, obręcze aluminiowe – 17-calowe, 5-ramienne lub 18-calowe, 10-ramienne – wchodzą w skład wyposażenia standardowego wszystkich wersji Hondy CR-V.
Zmodyfikowane zderzaki zostały pokryte lakierem w kolorze nadwozia na większej niż dotychczas powierzchni, co podkreśla wysoką klasę samochodu. W najbogatszej wersji wyposażeniowej modelu – Executive – dostępne są także zderzaki w całości polakierowane w kolorze nadwozia, podkreślające nowe linie przedniej i tylnej części karoserii. Osłona chłodnicy zawiera węższą poprzeczkę z centralnie umieszczonym logo w kształcie litery ”H”. W najnowszej wersji auta, element ten został wykończony w kolorze nadwozia, podczas gdy w poprzedniku był on chromowany.
W nowej Hondzie CR-V zastosowano zmodernizowany system audio, który w wybranych wersjach daje możliwość podłączenia urządzeń typu iPod lub MP3. Wejście USB umieszczono w dyskretnym miejscu, w górnej części schowka przed pasażerem, dzięki czemu wszystkie kable połączeniowe i gniazdka wejściowe pozostają w ukryciu.
Łatwy w obsłudze system HFT – dostępny w wersji z nawigacją – kompatybilny z Bluetooth, również przeszedł niewielkie modyfikacje. Jedną z nich jest możliwość eksportowania do systemu numerów ze współpracującego z nim telefonu komórkowego. W wersjach wyposażonych w nawigację satelitarną, numery telefonów mogą być wybierane za pośrednictwem klawiatury wyświetlanej na dotykowym ekranie systemu.
W modelu CR-V przeprojektowano geometrię zawieszenia i konstrukcję amortyzatorów. Dzięki temu samochód oferuje większy komfort podróżowania przy zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych i dużej zwrotności, z których słynęła poprzednia wersja modelu. Wysoki komfort podróżowania, zredukowany poziom hałasu oraz jeszcze bardziej precyzyjne trzymanie się drogi to zasługa zoptymalizowanego kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zmodyfikowanych elementów metalowo-gumowych zawieszenia.
W Hondzie CR-V 2010 zastosowano uznany silnik Diesla 2.2 l i-DTEC. Jest on mocniejszy od jednostki i-CTDi oferowanej w poprzedniej wersji modelu oraz spełnia wymogi najnowszych norm dot. emisji spalin, Euro 5. Dodatkowym atutem nowej Hondy CR-V jest możliwość nabycia wersji z jednostką wysokoprężną oraz automatyczną skrzynią biegów. Takie zestawienie zastosowano w tym modelu po raz pierwszy.
Silnik i-DTEC, przenoszący moc za pośrednictwem przekładni automatycznej, zyskał duże uznanie wśród użytkowników modelu Accord, m.in. za sprawą wysokiego momentu obrotowego osiąganego w szerokim zakresie prędkości. Przekładnia stosowana w modelu CR-V została przeprojektowana pod kątem charakterystyki układu napędu na cztery koła oraz możliwości wykorzystywania samochodu w różnych warunkach drogowych.
W celu obniżenia zużycia paliwa, automatyczna skrzynia biegów otrzymała układ podgrzewania znajdującego się w niej oleju, który dba o szybsze rozgrzanie przekładni po rozruchu silnika, a także pomaga zredukować tarcie wewnętrzne. Z kolei o utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy przy dużym obciążeniu, np. podczas jazdy z przyczepą, troszczy się system chłodzenia oleju w przekładni automatycznej.
autor: T.K.
Źródło: Honda

Reklama