Honda Civic R Type

Honda Motor Europe Ltd zapowiedziała wprowadzenie długo oczekiwanego modelu Civic Type R, następcy wersji, w której unikalne połączenie przystępnej ceny, doskonałych właściwości jezdnych i niezwykłej praktyczności pozwoliło wywindować wyniki sprzedaży ponad wszelkie oczekiwana.
Dostępnych będzie kilka poziomów wyposażenia, poczynając od w pełni wyposażonej wersji, a kończąc na takiej, z której usunięto nawet tylną półkę. Tym samym, nowy Type R pragnie zjednać sobie nowe grono wielbicieli i powtórzyć sukces pierwszego kultowego ‘CTR’, którego sprzedaż przekroczyła wszelkie przewidywania. Nowy Civic Type R zadebiutuje podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych w Paryżu, a pierwsze modele trafią do klientów w maju 2007 roku.
Biorąc pod uwagę doskonałe osiągi poprzedniego modelu, Honda nie zdecydowała się na podniesienie mocy silnika. Dlatego nowy Type R jest napędzany wolnossącym silnikiem 2.0 DOHC i-VTEC o podobnej mocy, ale o lepszej reakcji na dodanie gazu, dzięki zastosowaniu nowego wałka wyrównoważającego i elektronicznie sterowanej przepustnicy (drive-by-wire). Moc maksymalna 201KM osiągana jest teraz przy 8000 obr./min. (wcześniej 200KM przy 7400 obr./min.).
Podczas gdy główne osiągi auta – od 0 do 100 km/h w 6.6 sekundy, prędkość maksymalna 235 km/h – pozostają praktycznie takie same, jak w przypadku poprzednika, usprawnienia silnika w nowej wersji zapewniają bardziej precyzyjne i bezpośrednie reakcje auta, a polepszone właściwości aerodynamiczne powodują bardziej płynny przepływ powietrza wokół karoserii. Nieco krócej zestopniowana skrzynia biegów rekompensuje niewielki wzrost wagi pojazdu.
System elektronicznie sterowanych czasów otwarcia i skoku zaworów VTEC oraz mechanizm płynnej zmiany faz zaworów ssących VTC stanowią podstawę architektury silnika. Porywająca, wysokoobrotowa natura silnika daje o sobie znać również w nowej wersji, jednak wysoki skok zaworów będzie rozpoczynał się już przy 5200 obr./min. i trwał aż po czerwone pole na obrotomierzu rozpoczynające się przy 8000 obr./min. Nowy wskaźnik i-VTEC, umieszczony po prawej stronie cyfrowego prędkościomierza, podświetli się w momencie wejścia silnika w ten zakres obrotowy.
Podwozie 5-drzwiowej wersji Civica, cenione za doskonałe właściwości jezdne, służy jako baza dla wszystkich 3-drzwiowych modeli i zapewnia idealną platformę dla auta o wysokich osiągach. Zbudowany w oparciu o przekonstruowane i „utwardzone” zawieszenie wersji Civic Type S, sportowy Type R ukazuje swój potencjał w zupełnie nowym świetle. Podobnie jak w modelu Type S, rozstaw tylnych kół powiększono o 20 mm w stosunku do wersji 5-drzwiowej, jednak charakterystyka amortyzatorów, tulei oraz sprężyn jest dobrana specjalnie na potrzeby wersji Type R.
Opony 225/45 ZR18 zapewniają odpowiednią przyczepność, a obniżone o 15 mm zawieszenie zapobiega nadmiernym przechyłom nadwozia w zakrętach. Dodatkowo, zbiornik paliwa umieszczony centralnie pod podłogą kabiny pasażerskiej obniża środek ciężkości nadwozia. Pewniejszy układ kierowniczy, mniejsze przełożenie przekładni kierowniczej zapewniają ultra-precyzyjne reakcje na ruchy kołem kierownicy.
5-drziwowa wersja Civica oferuje jedno z najsztywniejszych nadwozi w segmencie C, a nadwozie modelu Type R usztywniono jeszcze bardziej, co odgrywa dużą rolę w dynamice podwozia. Dodatkowe usztywnienie objęło belkę poprzeczną w okolicy zbiornika paliwa i wokół przedniego mocowania zawieszenia, podczas gdy umieszczona nisko belka poprzeczna w okolicy przegrody silnika zapewnia większą sztywność. W rezultacie powstało podwozie odznaczające się bardziej przewidywalną charakterystyką oraz najlepszą w klasie stabilnością i reakcją na bodźce. Jednocześnie, charakterystyka amortyzatorów pozwala na komfortową jazdę, zgodną z bardziej ekskluzywnym charakterem nowego modelu Type R.
Stylistyka nadwozia nowego Civica Type R jest niezaprzeczalnie asertywna. Agresywne nadwozie ze zintegrowanymi, aerodynamicznymi spojlerami, w połączeniu z obniżonym o 15 mm zawieszeniem – w porównaniu z modelem 5-drzwiowym i Type S – standardowymi, siedmio-szprychowymi, 18-calowymi obręczami aluminiowymi zdradza sportową naturę auta. W głębokim przednim spoilerze umieszczono, większy wlot powietrza i trójkątne lampy przeciwmgielne, odzwierciedlające kształt dużych rur wydechowych umieszczonych z tyłu samochodu. Charakterystyczny tylny spoiler w kolorze nadwozia zapewnia dodatkowy docisk i dzieli tylną szybę na dwie części, w przeciwieństwie do wersji 5-drzwiowej i Type S, gdzie spoiler był integralną częścią tylnej szyby.
Inne charakterystyczne cechy modelu Type R są bardziej dyskretne: na przednich zaciskach hamulcowych widnieje logo Type R, a przezroczysty panel osłony chłodnicy z wersji Type S zastąpiono grillem o strukturze plastra miodu z centralnie umieszczonym, czerwonym emblematem ‘H”.
Wchodząc do kabiny pasażerskiej przez nakładki progowe ze stali nierdzewnej z logo ‘Type R’ po raz kolejny upewnimy się, iż samochód powstał po to, aby dostarczać niezapomnianych przeżyć z jazdy. Pasażerów przednich siedzeń otulają kubełkowe fotele z dużymi czarnymi podpórkami z alkantary, czerwonymi szwami i czerwonymi materiałem wykończeniowym na siedziskach i oparciach. Dwa fotele tylne odzwierciedlają temat kolorystyczny przednich siedzeń. Niezwykle efektowna i stylowa deska rozdzielcza Dual Link, typowa dla innych modeli Civic, wyróżnia się czerwonym podświetleniem cyfr i metalicznymi przyciskami umieszczonymi po obydwu stronach tablicy przyrządów. Kierowca trzyma w dłoniach koło kierownicy pokryte czarną, perforowaną skórą obszytą czerwonymi nićmi, z centralnie umieszczonym emblematem ‘H’, a stylistycznie odpowiadająca jej dźwignia zmiany biegów wykończona aluminium posiada czarną nakładkę również obszytą czerwonymi nićmi.
Modele Type R i Type S, podobnie jak wersja 5-drzwiowa Hondy Civic, będą produkowane w fabryce Honda of the UK Manufacturing Ltd. (HUM) w Swindon.
autor: Bstok.pl
Źródło Honda

Reklama