Reklama

Reklama

» Historia rzędowych 4-cylindrowych silników Honda


1968 rok – Honda CB750

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Pierwszy na świecie Superbike. Pierwszy motocykl 4-cylindrowy produkowany na masową skalę. Pierwszy motocykl z elektrycznym starterem i hamulcem tarczowym w masowej produkcji. Przedstawiony na Tokyo Show w 1968 roku – w sprzedaży od 1969.

 

1971 rok – Honda CB500F

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Pierwszy motocykl marki Honda z silnikiem rzędowym 4-cylindrowym o pojemności 500 cm³. Mniejszy i lżejszy, ale stylistycznie podobny do CB750 z 1969 roku.

 

1972 rok – Honda CB350F

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Pierwsza rzędowa czwórka o pojemności 350 cm³. Uważany za ulubiony motocykl Pana Honda.

 

1975 rok – Honda CB400F

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Po raz pierwszy pojawia się 6-stopniowa skrzynia biegów.

 

1976 rok – Honda CB750A

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

Hondamatic. Pierwszy “automatyczny” motocykl marki Honda.

 

1979 rok – Honda CB900F

 

Pierwszy model CB z silnikiem 4-zaworowym DOHC.

 

1981 rok – Honda CB1100R

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Motocykl wyścigowy, na którym swoje sukcesy odnosili Ron Haslam oraz Wayne Gardner.

 

1992 rok – CB1000R

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

‘The Big One’ – 18-calowe koła i 72kW mocy – pierwszy silnik rzędowy 4-cylindrowy chłodzony cieczą w rodzinie CB.

 

1992 rok – CB750

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Wersja z lat 90’ klasycznego już modelu CB750 z lat 70’.

  

1996 rok – Hornet

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Pierwszy Hornet. Jedyny japoński motocykl napędzany silnikiem od CBR250.

 

1998 rok – CB1300

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Przedstawienie największego silnika w rodzinie CB, początkowo użyto go w modelu Honda X-4.

 

1998 rok – CB600F Hornet

 

Jeden z kluczowych modeli w ofercie Hondy w średniej klasie pojemności przez ponad 15 lat.

 

2001 rok – CB900F

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Model zasilany przez silnik z wtryskiem paliwa z FireBlade’a 918 z 1996 roku.

 

2005 rok – CB1300S

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Przedstawienie wtrysku paliwa oraz systemu ABS.

 

2007 rok – CB750 Special Edition

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Wersja specjalna modelu produkowana tylko na rynek japoński.

 

2017 rok – CB1100EX

 

Jedna z dwóch dostępnych wersji modelu CB1100, druga – bardziej sportowa CB1100RS.

 

2018 rok – CB1000R

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Flagowy model nowej gamy Neo Sports Café, pokazany na targach EICMA w 2017 roku razem z CB300R oraz CB125R.

 

2019 rok – CB650R

 

Historia silników rzędowych 4-cylindrowych Honda

 

Czwarty członek rodziny Neo Sports Café, kontynuator tradycji rzędowych 4-cylindrowych silników Hondy w motocyklach średniej klasy pojemności.

Źródło: Mototarget.pl