» Grupa Volkswagen podwoiła dostawy samochodów elektrycznych w trzecim kwartale

Grupa Volkswagen podwoiła dostawy samochodów elektrycznych w trzecim kwartale

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-10-18

Wyświetlono: 47 razy

Grupa Volkswagen podwoiła dostawy samochodów elektrycznych w trzecim kwartale

W trzecim kwartale 2021 roku Grupa Volkswagen z powodzeniem kontynuowała ofensywę samochodów elektrycznych na świecie. Pomimo niedoboru półprzewodników, od lipca do września dostarczono klientom 122.100 aut typu BEV, co stanowi wzrost o 109 procent w porównaniu z dostawami w poprzednim roku.

foto © Volkswagen

Pod względem dostaw aut typu BEV w poszczególnych regionach Europa nadal wyraźnie prowadzi, z 209.800 samochodami (udział wynosi 72%). Grupa jest liderem rynku – w wypadku typu BEV jej udział wynosi około 26 procent. W Stanach Zjednoczonych Ameryki Grupa dostarczyła 27.300 samochodów typu BEV, co stanowił 9 procent jej dostaw tego typu samochodów na świecie. Zapewnia to Grupie udział w rynku na poziomie około 8 procent w segmencie aut elektrycznych, co plasuje ją na drugiej pozycji. W Chinach, do końca września, dostarczono 47.200 samochodów typu BEV, co w wykonaniu Grupy stanowi 16 procent dostaw tego typu aut na świecie. W trzecim kwartale przyspieszony wzrost rynku spowodował, że udział Chin wyniósł 24 procent. Christian Dahlheim: „Zgodnie z planem w trzecim kwartale znacznie przyspieszyliśmy rozwój rynku aut typu BEV w Chinach i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu – dostarczenia tam od 80.000 do 100.000 modeli z rodziny ID.”.

 

Do końca września marka Volkswagen dostarczyła klientom 167.800 aut typu BEV (udział – 57 procent). Na kolejnych miejscach uplasowały się Audi z 52.800 samochodami (udział 18 procent), ŠKODA z 32.100 autami (udział 11 procent), Porsche z 28.600 samochodami (udział 10 procent) i SEAT z 8.800 autami (udział 3 procent).

 

5 najpopularniejszych aut z elektrycznym napędem po dziewięciu miesiącach 2021 roku:

– Volkswagen ID.4 – 72.700 egzemplarzy,

– Volkswagen ID.3 – 52. 700 egzemplarzy,

– Audi e-tron (w tym Sportback) – 36.100 egzemplarzy,

– Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) – 28.600 egzemplarzy,

– ŠKODA Enyaq iV – 28.200 egzemplarzy.

Źródło: Volkswagen, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Jak wyglądają wakacyjne podróże Polaków użytkujących samochody elektryczne?
» Autonomiczny Volkswagen ID.BUZZ już w roku 2025 pojawi się na ulicach Hamburga
 Inne artykuły

» Nissan przedstawia Nissan Intelligent Factory 2021-10-15
  Nissan Intelligent Factory Nissan zaprezentował w zakładach marki w Tochigi linię produkcyjną, zaprojektowaną zgodnie z założeniami inicjatywy Nissan Intelligent Factory. Ten unikalny projekt ma stanowić wsparcie dla produkcji pojazdów nowej generacji wykorzystujących innowacyjne techno… więcej »

» Ford Mustang Mach-E i inteligentny zasięg 2021-10-15
  Mustang MACH-E Ford doskonale rozumie, że wyeliminowanie zgadywania, kiedy i gdzie należy ponownie naładować pojazd, pomaga budować zaufanie i zapewnia spokój ducha podczas długich podróży. Właśnie dlatego całkowicie nowy Mustang Mach-E jest wyposażony w funkcję, która pomag… więcej »

» 200 000 Mitsubishi PHEV w Europie 2021-10-13
  Eclipse Cross PHEV 2020 Niemal dokładnie dziewięć lat po światowej premierze prekursora segmentu – Mitsubishi Outlandera PHEV na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2012 roku i osiem lat od rozpoczęcia sprzedaży w Europie, firma Mitsubishi Motors przekroczyła we wrześniu skumulowan… więcej »

» Duże zainteresowanie Fordem na Fleet Electric Day 2021 2021-10-11
  Ford Fleet Electric Day 2021 Ford był jedną z najczęściej testowanych marek podczas czwartej edycji Fleet Electric Day. Hitem wydarzenia skierowanego do klientów biznesowych okazał się Mustang Mach-E. Pierwszy elektryczny SUV Forda cieszył się bowiem niezwykłym zainteresowaniem…. więcej »

» Mocny wrzesień Forda w USA 2021-10-08
  Ford F-150 Lightning Według wrześniowych wyników sprzedaży Ford był najlepiej sprzedającą się marką samochodów w USA. Pomogły w tym usprawnienia w produkcji oraz sprzedaż wcześniej zamówionych przez klientów samochodów.
więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama