Genewski debiut Audi A5

Nowe coupe Audi A5 zaprojektowane przez Waltera de Silvę (Seat Altea, Alfa Romeo 156) można podziwiać na stoisku Audi w Genewie. Auto bazuje na koncepcie Nuvolari, pokazanym przed czterema laty.
Ciekawostką jest związaną z modelem jest to, że jest on pierwszym pojazdem Audi wykorzystującym modułową konstrukcję. Platforma opracowana z myślą o A5 znajdzie zastosowanie nie tylko w nowym A4 sedan, ale również w kolejnych modelach niemieckiej marki z podłużnie umieszczonym silnikiem. Umożliwi to wprowadzenie nowych wersji modelowych bez zwiększania kosztów poprzez stosowanie rozwiązań wspólnych dla danej rodziny produktów. Model ten jest odpowiedzią na BMW Serii 6 oraz Jaguara XK.
Do napędu auta oferowane są obecnie cztery z pięciu silników, dwa diesle TDI i dwa benzynowe FSI. Wszystkie silniki Diesla wyposażone są w filtr cząstek stałych. Podstawowym silnikiem wysokoprężnym jest 2.7 V6 TDI o mocy 190KM, umożliwiający przyśpieszanie od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i jazdę z maksymalną prędkością 232km/h. Moc przekazywana jest poprzez manualną sześciobiegową skrzynię na koła przednie, a średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 6,7 l/100km.
Drugim silnikiem Diesla jest jednostka 3.0 V6 TDI o mocy 240 KM. Tak wyposażone auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 250km/h. Moc przekazywana jest tu na wszystkie koła, a średnie zużycie paliwa wynosi 7,2 l/100km
Pierwszą z dwóch jednostek benzynowych A5 jest 3.2 V6 FSI o mocy 265 KM. Umożliwia ona przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Moc przekazywana jest poprzez manualną sześciobiegową skrzynię na wszystkie koła, a średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 8,7 l/100km
Najmocniejszym silnikiem jest napędzający wersję S5 motor 4.2 V8 o mocy 354 KM. Model wyposażony w ten silnik posiada stały napęd quattro i przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy.
Do przenoszenia napędu zastosowano tu dwie skrzynie biegów. W standardzie oferowana jest sześciobiegowa manualna, jednakże w wersjach 3.2 V6 FSI oraz 2.7 V6 TDI jako opcja występuje bezstopniowa skrzynia automatyczna Multitronic.
W opcji dostępne są m. in. reflektory bi-xenonowe, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, trzystrefowa automatyczna klimatyzacja oraz dach panoramiczny.
Ciekawostką jest m.in. to, że nowy model ten będzie pierwszym pojazdem Audi wykorzystującym modułową konstrukcję. Platforma opracowana z myślą o A5 znajdzie zastosowanie nie tylko w nowym A4 sedan, ale również w kolejnych modelach niemieckiej marki z podłużnie umieszczonym silnikiem. Umożliwi to wprowadzenie nowych wersji modelowych bez zwiększania kosztów poprzez stosowanie rozwiązań wspólnych dla danej rodziny produktów. Dostawy pierwszych egzemplarzy Audi A5 spodziewane są w czerwcu.
autor: T.K.
źródło: Audi

Reklama