» Ford w USA rozpoczyna 2022 rok z rekordową dynamiką sprzedaży samochodów elektrycznych i SUV-ów

Dzięki nowym modelom sprzedaż Forda wzrosła o 1,4 procent, podczas gdy cały rynek skurczył się o 9,0 procent. W styczniu udział Forda i Lincolna wyniósł w sumie 13,9 procent – ​​o 1,3 procent więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku.

 

Poprzedni miesiąc okazał się rekordowy pod względem sprzedaży aut zelektryfikowanych. W styczniu popyt na nie rósł prawie cztery razy szybciej niż ogólna sprzedaż w tym segmencie. Przy łącznej liczbie 13 169 sprzedanych egzemplarzy popyt na zelektryfikowane samochody Forda wzrósł o 167,2 procent. Zwiększył się także ich udział w segmencie o 5,0 procent – do 10,9 procent.

 

Dodatkowego rozmachu sprzedaży na początku roku nadało ponad 300 małych, średnich i dużych klientów biznesowych, którzy złożyli zamówienia na 10 000 elektrycznych samochodów dostawczych E-Transit, w tym Walmart czekający na dostawę 1 100 E-Transitów.

 

Ford Pro, lider innowacyjnych technologii i samochodów dostawczych, oferuje pełną gamę aut i rozwiązań cyfrowych przydatnych w prowadzeniu firmy. Transit, najlepiej sprzedający się van w Ameryce, może pochwalić się liczbą 10 000 zamówień na nową elektryczną wersję tego modelu, czyli E-Transit. Marka Ford od 43 lat jest liderem rynku samochodów dostawczych. Od teraz dzięki Ford Pro Intelligence – platformie opartej na chmurze – klienci mają łatwy dostęp do pakietu usług cyfrowych pomocnych w obsłudze floty samochodów.

 

Pick-upy Forda – modele serii F, Ranger i Maverick – osiągnęły łączną sprzedaż 62 293 egzemplarzy, co oznacza, że przewyższyły w styczniu sprzedaż całej linii pick-upów GM. W ubiegłym miesiącu sprzedaż modeli serii F wyniosła 50 543 egzemplarzy, zaś udział w rynku wzrósł o 0,5 procenta w porównaniu do poprzedniego roku. Modele serii F rozpoczynają rok jako najlepiej sprzedające się pick-upy w Ameryce. Ubiegły miesiąc przyniósł sprzedaż 40-milionowego pick-upa serii F, począwszy od 1948 roku. Sprzedaż nowego Forda Mavericka wyniosła 6 513 egzemplarzy, z czego 3 549 stanowiły hybrydy. Ogólnie sprzedaż pick-upów marki Ford wzrosła o 1,5 procent.

 

Sprzedaż SUV-ów marki Ford wyniosła w styczniu 60 382 egzemplarze i wzrosła o 12,0 procent w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku, ​​co zapewniło Fordowi rekordowy początek roku. Nowe modele – Bronco, Bronco Sport i Mustang Mach-E – to dodatkowe 16 692 samochody sprzedane w tym segmencie. Popyt na model Escape odnotował wzrost o aż 17,2 procent w stosunku do sprzedaży w analogicznym miesiącu ubiegłego roku.

 

Rodzina modeli Mustang – coupé i elektryczny Mach-E – osiągnęła sprzedaż na poziomie 8 041 egzemplarzy, czyli o 76,3 procent więcej niż w styczniu ubiegłego roku. Mustanga Mach-E sprzedano 2 370 egzemplarzy, przy czym u dilerów samochody nie czekały na klientów dłużej niż 14 dni. Udział w sprzedaży wersji GT wyniósł 27,3 procent. Mustang Mach-E rozpoczął rok jako drugi – po Tesli Model-Y – najpopularniejszy elektryczny SUV na rynku.

 

Rodzina modeli Bronco, do której zaliczają się Bronco i Bronco Sport, odnotowała wzrost sprzedaży o aż 77,9 procent. Dzięki tym modelom Ford może pochwalić się rekordowym odsetkiem SUV-ów wyposażonych w napęd na cztery koła. W styczniu 76,7 procent sprzedanych SUV-ów marki Ford miało taki rodzaj układu przeniesienia napędu – o 20,7 procent więcej niż w styczniu zeszłego roku.

 

W 2021 roku Ford odnotował stały wzrost liczby użytkowników aplikacji Ford Pass. W sumie (razem z użytkownikami aplikacji Lincoln Way) było ich w USA na koniec roku prawie 8 milionów.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama

Reklama