» Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma – pierwszego z 8 pojazdów wyposażonych w…


  • Pierwszy Ford Puma zjeżdża z linii w zakładzie produkcyjnym Forda Craiova.
  • Ford Puma z 48-woltową instalacją miękkiej hybrydy jest pierwszym pojazdem hybrydowym wyprodukowanym w Rumunii; gdzie Ford zainwestował w jego produkcję około 200 milionów euro.
  • Innowacyjna, komfortowa Puma, dysponująca największą w swoim segmencie przestrzenią ładunkową, jest jednym z ośmiu nowych modeli o zelektryfikowanych układach napędowych, które Ford wprowadzi w tym roku w Europie.

 

 

Nowy, inspirowany stylem SUV-a kompaktowy crossover – oferowany z zaawansowanym napędem EcoBoost Hybrid, tzw. miękką hybrydą, wyposażoną w 48-woltową instalację elektryczną –  jest pierwszym pojazdem hybrydowym produkowanym w Rumunii.

 

Ford zatrudnił dodatkowo 1 700 pracowników i zainwestował około 200 milionów euro w zakład Craiova, aby wesprzeć produkcję modelu, który łączy w sobie oszczędność hybrydy, uwodzicielski styl i przestrzeń ładunkową nie mającą konkurencji w tym segmencie. Wszystkie inwestycje Forda w zakłady Craiova od 2008 r. sięgają prawie 1,5 mld EUR.

 

Nowy Ford Puma jest jednym z ośmiu zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić w tym roku na rynek europejski. Ford ogłosił na początku tego roku, że każdy z nowych modeli pasażerskich jego gamy otrzyma wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym – miękką hybrydę, pełną hybrydę, hybrydę plug-in lub wersję całkowicie elektryczną –  przez co europejscy klienci otrzymają jedną z najbardziej wszechstronnych linii zelektryfikowanych pojazdów. Firma zakłada, że do końca 2022 roku modele wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych marki.

 

– Nowa Puma otwiera kolejny rozdział w filozofii projektowania Forda skoncentrowanej na człowieku, w którym marka podnosi jakość, wzbogaca modele w nowe systemy, podkreśla obecną zawsze w DNA marki Ford frajdę z jazdy – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.– Nie mam wątpliwości, że Puma odniesie ogromny sukces w całej Europie.

 

 

Przyciągający spojrzenia nowy Ford Puma oferuje – oprócz zaawansowanego układu napędowego, korzystającego z technologii miękkiej hybrydy – gabaryty SUV-a; funkcjonalną przestrzeń ładunkowa o maksymalnej pojemności 456 litrów, z innowacyjnym MegaBoxem Forda, a także  zwiększający pewność prowadzenia tempomat adaptacyjny z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków drogowych, połączony z adaptacyjnym ogranicznikiem prędkości, a wśród elementów podnoszących komfort podróżowania – pierwsze w segmencie fotele z funkcją masażu lędźwiowego.

 

Klienci będą mieli również możliwość wyboru jednego z wyróżniających się wariantów modelu: sportowego Forda Puma ST-Line, inspirowanego stylem modeli Ford Performance, lub też ekskluzywnego Forda Puma Titanium X – zaprezentowanego po raz pierwszy w zeszłym miesiącu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

 

Nowa Puma dołącza do rozrastającej się europejskiej gamy SUV-ów i crossoverów Forda, zainspirowanych autami klasy SUV. Ford Rumunia zatrudnia około 6 000 osób. W zakładach odbywa się produkcja nowego Forda Puma oraz Forda EcoSport. W Rumunii powstają też 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost, 11-krotnie zwyciężający w konkursie Międzynarodowy Silnik i Zespół Napędowy Roku.

 

 

Z fabryki w Krajowej, od chwili rozpoczęcia produkcji nowej Pumy, po raz pierwszy na rynek europejski trafiają równolegle dwie linie pojazdów, kompaktowy SUV i crossover – według JATO Dynamics to najszybciej rozwijające się segmenty w Europie.***

 

 

* Ford EcoSport – emisja CO2od 110-111 g/km, zużycie paliwa od 4,2 l/100 km

** Ford Puma EcoBoost Hybrid – emisja CO2 od 99 g/km, zużycie paliwa od 4,3 l/100 km

*** (Wyniki JATO Dynamics oparte są na informacjach dostarczonych przez JATO Consult, firmę konsultingową na wykonującą analizy na zamówienie.  Dane dotyczą 27 krajów europejskich. Więcej informacji na stronie www.jato.com.

 

Źródło: Mototarget.pl

Reklama