» Ford i Newlab ogłaszają uruchomienie pilotażowego programu startupów w zakresie poszukiwania i wdrażania innowacyjnych technol…

– Ford i Newlab wspólnie bazują na celu naszego kraju, jakim jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i skutków zmian klimatu poprzez przyspieszenie elektryfikacji floty komercyjnej – powiedział Matt Stover, dyrektor ds. technologii ładowania i usług energetycznych w Ford Motor Company. – Gdy Ford pracuje nad przyspieszeniem szerokiego wprowadzenia na rynek aut elektrycznych i zero-emisyjnego transportu, Mobility Studio doskonale włącza się w tę współpracę poprzez zidentyfikowanie innowacyjnych rozwiązań zarządzania flotami samochodowymi z wykorzystaniem skomunikowanych systemów danych, zintegrowanie pojazdów Forda w energetyczny ekosystem, wypracowanie zaawansowanych miejskich systemów ładowania flot aut elektrycznych, czy nawet wsparcie kierowców pojazdów elektrycznych w ich domach. Cieszymy się, że my i nasz zespół Ford Pro, możemy być włączeni w badania nad tymi technologiami i projektami za pośrednictwem Michigan Central – to jest początek wspólnych prac w poszukiwaniu nowych rozwiązań i postępu jako takiego, nie tylko dla nas, ale także dla innych osób i firm pracujących nad tego typu wyzwaniami w całym kraju – dodał.

 

Newlab i Ford wybrały następujące firmy z konkurencyjnej puli globalnych kandydatów, aby wziąć udział w pierwszej turze Mobility Studio i sprostać głównym wyzwaniom flot samochodowych – jak np. proces przejścia z aut spalinowych na pojazdy elektryczne, zarządzanie flotami skomunikowanych aut, wspieranie kierowców w domu, wielofunkcyjne stacje ładowania oraz aplikacje typu „vehicle-to-everything”:

 

 – Autofleet: Autofleet to platforma typu „pojazd jako usługa”, umożliwiająca firmom, organizacjom i gminom optymalizację zarządzania flotą pojazdów, uruchamianie nowych usług mobilności z istniejącymi pojazdami oraz planowanie i projektowanie strategicznych zmian w działaniu, takich jak elektryfikacja. Platforma centralnie optymalizuje operacje floty, przełamując uzależnienie funkcjonowania systemu od podejmowanych przez kierowcę decyzji i została zaprojektowana tak, by dziś już zarządzać tradycyjną flotą, a w przyszłości płynnie przenieść ten system do prowadzenia obsługi flot samochodów autonomicznych. Autofleet współpracuje z Avis-Budget Group, Zipcar, Revel i Keolis – łącznie zarządza dziesiątkami tysięcy pojazdów w ponad 12 krajach.

 

 – EVPassport: EVPassport, to wiodąca firma zajmująca się ładowaniem pojazdów elektrycznych, która opracowuje rozproszony ekosystem ładowania floty, integrujący wielostanowiskowe punkty ładowania za pośrednictwem – opartej na chmurze i programowanej/sterowanej przez interfejs – aplikacji dla platformy sprzętowej i programowej. Właściciele flot mogą teraz płacić za sesje ładowania na wielostanowiskowych stacjach, dostarczając swoim kierowcom cyfrową platformę, pozwalającą bezproblemowo opłacać ładowanie dowolnego pojazdu elektrycznego bez konieczności posiadania oddzielnej aplikacji, konta lub specjalnego salda doładowania.

 

 – Fermata Energy: Fermata zapewnia kompletne rozwiązanie, które pozwala pojazdom elektrycznym otrzymywać energię z sieci oraz dostarczać energię z powrotem do sieci i budynków poprzez integrację wiedzy, oprogramowania i rozwiązań sprzętowych. To rozwiązanie przekształca pojazdy elektryczne w zasobniki energii, które wspomagają walkę ze zmianami klimatycznymi, zwiększając odporność na spadki energii w sieci i znacznie obniżając koszty samego posiadania i użytkowania pojazdów EV.

 

 – Rhombus Energy Solutions: Rhombus z siedzibą w Dearborn w stanie Michigan opracowuje nową infrastrukturę sieci elektrycznej, systemy dystrybucji i zarządzania energią, a także zaawansowane rozwiązania do ładowania w celu przyspieszenia szerokiego wykorzystania pojazdów elektrycznych. Rhombus buduje dwukierunkowe sieci ładowania elektrycznych samochodów osobowych i flot pojazdów elektrycznych o dużej mocy – takich jak autobusy, śmieciarki i auta dostawcze – wraz z oprogramowaniem do zarządzania energią, konwersją energii, systemami magazynowania i aplikacjami mikrosieci, aby zmaksymalizować efektywność dystrybucji czystej energii przez pojazdy elektryczne.

 

 – SparkCharge: „Currently” – mobilna sieć ładowania pojazdów elektrycznych na żądanie, powstała by ułatwić proces ładowania aut oraz wypełnić luki w infrastrukturze. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej („Currently”) abonenci mogą zamówić dostarczenie „ładunku” energii do swojego pojazdu we wskazanym miejscu, z wykorzystaniem przenośnej, modułowej ładowarki SparkCharge – The Roadie. Obecnie usługa działa w Dallas, Los Angeles i San Francisco, a wkrótce planowana jest ekspansja na kilka kolejnych miast.

 

– Cieszymy się, że możemy powitać pierwszych członków Mobility Studio – niesamowitą grupę innowacyjnych firm, zdeterminowanych, aby stworzyć czystą, zelektryfikowaną i zintegrowaną przyszłość – powiedziała Shaina Horowitz, wiceprezes ds. produktów i programów Newlab. – Z bezemisyjnym transportem i elektryfikacją jako punktem zwrotnym dla całego kraju, Mobility Studio poszukiwało innowacyjnych zespołów, które przyspieszą upowszechnienie pojazdów elektrycznych i pomogą zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, poprzez rozwój najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie mobilności – dodała.

 

– Nasza wizja Michigan Central to kwitnąca dzielnica innowacji, która łączy różnorodne talenty potrzebne do rozwiązywania złożonych wyzwań związanych z mobilnością, szczególnie w kluczowych obszarach, takich jak technologie pojazdów elektrycznych i modele biznesowe – powiedział Roshni Shokar, odpowiedzialny za startupy i zaangażowanie przedsiębiorców w Michigan Central. – Obejmuje to startupy, badaczy i technologów, którzy dołączają do społeczności Michigan Central za pośrednictwem dwóch uruchomionych studiów we współpracy z Newlab w celu zbadania, opracowania i przetestowania nowych rozwiązań, które pomogą wypracować sprawiedliwy dostęp do nowych technologii dla wszystkich ludzi – dodał.

 

Zeszłej wiosny Mobility Studio ogłosiło otwarty nabór dla firm opracowujących pionierskie technologie i nowatorskie produkty, które planowały ubiegać się o udział w pierwszej grupie zespołów. W nadchodzących miesiącach firmy członkowskie będą ściśle współpracować z Newlab, Fordem i interesariuszami z branży w celu wdrożenia technologii i usług, które pomogą uczynić floty pojazdów elektrycznych ekonomicznie i logistycznie opłacalnymi – podkreślając rosnący konsensus, że budowanie czystej, stabilnej przyszłości energetycznej wymaga przyspieszenia elektryfikacji transportu. Podczas gdy studio mieści się w Michigan Central, startupy z pierwszej grupy będą testować projekty w różnych lokalizacjach w całym kraju.

 

Michigan Central, nowa dzielnica mobilności w Corktown oraz Newlab, gromadzące ponad 800 inżynierów, przedsiębiorców i wynalazców stosujących technologie transformacyjne, pracują wspólnie nad wspieraniem innowacyjnego ekosystemu zaangażowanego w kształtowanie przyszłości transportu w sposób, który przynosi korzyści wszystkim. Ford w swojej wizji chce stworzyć otwartą platformę współpracy i wymiany doświadczeń przyciągając najlepsze umysły z całego miasta i świata – by, poprzez rozwój Michigan Central pośrednio pobudzić także rozwój najstarszej dzielnicy przemysłowej w Detroit. Prace rozwojowe nad nowymi technologiami mają ostatecznie doprowadzić do testowania rozwiązań mobilnych na ulicach w realnym świecie, w rzeczywistych sytuacjach.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama