Fiat Bravo zmienia wizerunek Fiata

1050 dziennikarzy z całego świata, przepiękna sceneria „Le Cirque du Soleil” – to odpowiednie miejsce na pokazanie najnowszego modelu Fiata. Premiera samochodu jest pełna innych symboli. Dokładnie o północy świat ujrzał Fiata Bravo.
Nie przypadkiem, prezentacja samochodu miała miejsce w wymownej scenerii Stadio dei Marmi w Rzymie, w Wiecznym Mieście, na tle jednego z najbardziej znaczących dzieł architektury w stylu neoklasycznym. Ta charakterystyczna budowla znajdująca się wewnątrz Foro Italico, została zbudowana w latach trzydziestych przez Renato Ricci (1896-1956), który postanowił udekorować schody dziesiątkami greckich posągów autorstwa młodych rzeźbiarzy nieznanych w tamtej epoce. Efekt końcowy to niezwykły stadion, gdzie każda figura, wyrzeźbiona w białym marmurze, wyraża potęgę atletycznego gestu w wyrafinowanej w swoim pięknie formie. I to właśnie cechą szczególną artysty neoklasycznego jest odtwarzanie rzeczywistości stawiając sobie Piękno jako ideał doskonałości i równowagi, nie ograniczając się jedynie do kopiowania natury, lecz starając się uchwycić jej wewnętrzną głębię.
Wybór ten nie był przypadkowy, ponieważ w tym nurcie artystycznym, który rozwinął się w Europie między końcem XIX wieku i początkiem XX wieku, stawiano sobie za cel odtworzenie we współczesnym kluczu estetyki, form, szlachetnych materiałów, technik konstrukcyjnych i rzemieślniczej staranności tradycji grecko-rzymskiej, kolebki wszystkich późniejszych przejawów artystycznych kultury zachodniej: od literatury po teatr, od muzyki po architekturę. Mówiąc dokładniej, artysta neoklasyczny nie improwizuje, lecz skupia w każdym swoim dziele tradycję, poprzez przykładne panowanie nad emocjami, idealne opanowanie środków reprodukcji i bogatą wiedzę historyczną.
Zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, model ten chce oczarować publiczność swoimi czystymi i miękkimi liniami, które z jednej strony potwierdzają chęć stworzenia nowego family feeling Fiata zainaugurowaną wraz z Grande Punto; z drugiej na nowo interpretują symbole wielkiej samochodowej tradycji Włoch, bez wymuszonych efektów i nadwyżki stylistycznej: autentyczne piękno, niczym nie zakłócone i wyraźnie czytelne. Wysunięta i pochylona przednia szyba, reflektory zachodzące na boki, sportowa osłona wlotu powietrza, która stanowi ramę dla nowego logo, a także kolor wybrany do kampanii związanej z premierą – czerwień Maranello – która ma być hołdem dla symbolu włoskiej doskonałości stylistycznej, czyli Ferrari.
Z bogactwa tego dziedzictwa kulturowego i stylistycznego powstał zatem Nowy Fiat Bravo, samochód “5-drzwiowy” o smukłej i agresywnej linii, a także elegancki i kompaktowy: mierzy 434 cm długości, 179 cm szerokości i 149 cm wysokości, z rozstawem osi 260 cm i pojemnością (400 litrów) plasuje się na szczycie segmentu. Pod tą piękną kreacją „Made in Fiat”, kryje się cała zawartość samochodu stworzonego, by zaskakiwać w kategorii, będącej królową rynku europejskiego, aby przekonać do siebie klientów uznających samochody z tej klasy za prawdziwą inwestycję, gdyż stanowią główny samochodów w rodzinie. I właśnie na płaszczyźnie jakości, komfortu, funkcjonalności i wykorzystania wnętrza, Bravo chce się wyróżniać. Gdy wsiądziecie do środka, szybko rozpoznacie jakościowy przeskok, jaki był pragnieniem całego Fiata. Wyrafinowanie materiałów i zestawień kolorystycznych, solidność, dbałość o detale i montaż: jednym zdaniem nowy standard dla Fiata, stanowi punkt odniesienia dla rynku.
autor: T.K. (Rzym)

Reklama