» Fakty i ciekawostki o Audi RS 6.

… ze względu na szerokość konstrukcji RS 6 konieczne było zastosowanie zmodyfikowanego zbiornika paliwa i dłuższych rur doprowadzających paliwo? Podczas pierwszych jazd prototypów w fazie rozwojowej zawsze pojawia się uśmieszek przy tankowaniu, ze względu na powstający szum powietrza – tzw. „muczenie zbiornika”. Dzięki optymalizacji w kolejnych etapach, hałas ten jest oczywiście eliminowany w produkcji seryjnej. 

 

… obecna generacja RS 6 (C8) ma tylko trzy elementy zewnętrzne pochodzące z modelu bazowego A6? To dach, dwoje przednich drzwi i klapa bagażnika. 

 

… silnik generacji C6 zajmował tyle miejsca z przodu, że trzeba było przenieść zbiornik płynu chłodzącego w nietypowe miejsce? By sprawdzić poziom płynu chłodzącego trzeba było otworzyć drzwi pasażera i odczytać poziom płynu ze wskaźnika u dołu słupka A. 

 

… kolor nadwozia „Sebring Black Crystal Effect” oferowany wyłącznie w generacji C8, wziął swoją nazwę od wyścigowej premiery RS 6 (C5) „Competition” (SCCA = Sportscar Club of America) 14 marca 2003 roku w Sebring na Florydzie? Do dziś wszystkie kolory RS w swoich nazwach nawiązują do znanych międzynarodowych torów wyścigowych. 

 

… każda generacja RS 6 może mieć silnik z doładowaniem biturbo? 

 

… wracając do pierwszej generacji: RS 6 był pierwszym i jedynym wtedy modelem typu RS, który posiadał podwójny układ wydechowy RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych, które są dziś standardem? 

 

… wszystkie generacje RS 6 posiadają napęd na cztery koła quattro? 

 

… płaskie reflektory LED generacji C8 pochodzą z Audi A7? W związku z tym RS 6 wizualnie bardzo różni się od pozostałych modeli A6 i jest jedynym modelem w rodzinie A6, który można zamówić z laserowymi światłami. 

 

… ze względu na duże jednostki napędowe i zastosowane rozwiązania techniczne, np. dodatkowe chłodzenie, planowane na początku ogrzewanie pomocnicze w generacjach C6 i C7 nie weszło jednak do wyposażenia? To popularne wśród klientów wyposażenie dodatkowe jest dostępne dopiero od generacji C8, który to model ma więcej dostępnej przestrzeni. Podkreśla ono uniwersalność tego modelu w codziennym użytkowaniu. 

 

… generacja C8 jest pierwszym modelem Audi, w którym seryjnie montowane są lakierowane na czarno koła ze stopów przeznaczone na sezon zimowy? 

 

… model od czasu RS 6 plus generacji C6 jest członkiem „klubu szybkich samochodów”, które mogą rozpędzić się do ponad 300 km/h? 

 

… pakiet wizualny Aluminium Matt jest dostępny tylko dla modeli RS i stosowany jest od pierwszej generacji? Dziś, oprócz aluminiowego matu, dostępne są także pakiety w kolorze czarnym i karbonowym. 

 

… szeroka konstrukcja stosowana od generacji C5 jest czymś wyjątkowym w konkurencyjnym środowisku? Pozwala montować koła o większej średnicy, kreuje muskularny wygląd i umożliwia bardziej sportowe prowadzenie. 

 

… jeden z najpopularniejszych kolorów wnętrza z gamy Audi exclusive, Cognac Brown, został po raz pierwszy zastosowany w limitowanej wersji RS 6 plus (C5) w 2004 roku? Dziś ten kolor jest opcją dla RS 6, jako hołd dla pierwszej generacji. 

 

…premierowy pokaz pierwszego RS 6 odbył się na torze Nürburgring? Wtedy właśnie 30 przedstawicieli dealerów Audi rywalizowało swoimi samochodami demonstracyjnymi podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Pokaz ten obejrzało 194 000 widzów. 

 

… RS 6 Avant dojrzał i z samochodu europejskiego zmienił się w model odnoszący sukcesy na całym świecie? Wszędzie gdzie się pojawił, otwierał jeszcze większe możliwości rynkowe. W Chinach jest dostępny od generacji C7, a w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie od generacji C8. 

 

… pierwsza generacja RS 6 była samochodem wyścigowym w Ameryce Północnej, a konkretnie w klasie Speed GT programu American Le Mans Series (ALMS)? W pierwszym sezonie mistrzem został Randy Pobst. Jego kolega z zespołu Michael Galati zajął drugie miejsce. 

 

… rozwiązanie tłumiące hałas opon „Pirelli Noise Canceling System” (PNCS) zostało zastosowane po raz pierwszy w generacji C7? Te specjalne opony tłumią hałas toczenia dzięki gąbce poliuretanowej zintegrowanej z korpusem opony. System ten pochłania większość drgań, zapewniając znacznie niższy poziom hałasu. 

 

… połowa europejskich klientów RS 6 zamawia do swojego samochodu hak holowniczy. Wykorzystują w ten sposób zalety RS 6 i jego przydatność w codziennym użytkowaniu. 

 

Więcej materiałów poświęconych 20 rocznicy powstania Audi RS 6 można znaleźć tutaj.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama