Dodge Ram najczystszym pick-upem o napędzie wysokoprężnym wg EPA

Dodge Ram 2500 i 3500 z 6,7-litrowym turbodieslem Cummins to pierwsze pojazdy Chrysler Group oparte na technologii BLUETEC i spełniające normy czystości spalin dla silników wysokoprężnych w pojazdach dostawczych na rok 2010 w 50 stanach USA.
Tytuł najczystszego w USA pojazdu typu pick-up produkcji seryjnej z silnikiem wysokoprężnym otrzymał Dodge Ram Heavy Duty 2007. Wyróżnienie to przyznane zostało firmom Chrysler Group i Cummins Inc. przez amerykańską rządową agencję ochrony środowiska EPA i Ministerstwo ds. Energii (DOE, Department of Energy) 23 stycznia bieżącego roku w pierwszym dniu wystawy Washington Auto Show 2007, poświęconej nowym rozwiązaniom i technologiom w przemyśle motoryzacyjnym.
Dodge Ram Heavy Duty napędzany 6,7-litrowym turbodieslem Cummins znajdzie się w sprzedaży w marcu i będzie pierwszym pojazdem tego typu, który spełnia normy czystości spalin w swej kategorii na rok 2010. Jest to pierwszy pojazd Chrysler Group produkowany seryjnie w oparciu o technologię BLUETEC i znacznie „czystszy” ekologicznie niż inne pick-upy dostępne na rynku.
Średnia trwałość 6,7-litrowego turbodiesla Cumminsa (do remontu głównego) wynosi 350.000 mil. tj. ponad 560.000 km i jest o około 160.000 km wyższa niż silników konkurencyjnych.
Niemal 40 procent komponentów i części nowego silnika pochodzi z poprzedniej konstrukcji. Zostały one jednak odpowiednio zmodyfikowane pod kątem spełniania z zapasem norm czystości spalin oraz zwiększenia mocy i momentu obrotowego – przy jednoczesnym zachowaniu niezawodności i trwałości, z którymi kojarzone są produkty Dodge i Cummins.
Samochody Dodge Ram Heavy Duty wyposażone w silnik 6,7-litrowy Cummins docierać zaczną do salonów sprzedaży w marcu bieżącego roku.
„Ta nowa technologia jest dowodem, iż przemysł jest w stanie spełnić normy EPA na rok 2010 w zakresie czystości spalin silników Diesla. To ważny element w rozwoju całej gospodark, ale także i sukces na polu ochrony środowiska.” – powiedział Bill Wehrum, zastępca szefa departamentu ds. atmosfery i promieniowania EPA.
W silniku Dodge Ram Heavy Duty zastosowano filtr cząstek stałych (DPF), niemal całkowicie eliminujący emisję sadzy oraz katalizator adsorpcyjny, dzięki któremu emisję tlenków azotu NOx zredukowano o 90 procent.
autor: T.K.
Źródło Chrysler

Reklama