Dodge Caliber wylądował

W rytmach bębnów, w industrialnej scenografii warszawskiego klubu Lokomotywa odbyła się premiera marki Dodge w Polsce. Pierwszym modelem, który będzie można u nas kupić, jest Caliber.
Dodge Caliber będzie oferowany klientom w niemal 100 krajach świata poza Ameryką Północną i dlatego podczas prac konstrukcyjnych uwzględniono także wymagania, jakie za sobą niesie tak szerokie wyjście na świat.
Caliber spełnia wymogi bezpieczeństwa, wyposażenia i komfortu obowiązujące na rynkach zagranicznych. Poza Ameryką Północną Caliber dostępny będzie także z silnikiem wysokoprężnym oraz w wersjach dla ruchu prawo- i lewostronnego. Dźwignia zmiany biegów i selektora bezstopniowej przekładni automatycznej umieszczona została w konsoli centralnej, a nie w tunelu podłogowym – co bardziej odpowiada gustom japońskim i europejskim. Pod względem jakości pracy skrzynie przekładniowe Dodge’a Caliber nie ustępują w żadnym stopniu rozwiązaniom spotykanym we współczesnych samochodach segmentu C. Skrzynia biegów CVT jest bezstopniową przekładnią drugiej generacji, która pozwala wykorzystać w pełni potencjał silnika, także z użyciem funkcji AutoStick® umożliwiającej ręczną, sekwencyjną zmianę sześciu symulowanych przełożeń. W porównaniu z tradycyjną, automatyczną skrzynią biegów przekładnia CVT daje możliwość zaoszczędzenia około 6-8 procent zużywanego paliwa. W Europie i na innych rynkach światowych Dodge Caliber będzie także dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0 litrów. Ta nowoczesna, 16-zaworowa jednostka wysokoprężna, wyposażona w wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic plasuje Dogde’a Caliber w czołówce segmentu pod względem rozwijanej mocy, momentu obrotowego, a także przyspieszenia. Podstawowymi jednostkami napędowymi Dodge’a Caliber są trzy wersje Silnika Światowego o pojemności 1.8, 2.0 oraz 2.4 litra, odznaczające się doskonałymi osiągami i niskim zużyciem paliwa – dzięki zaawansowanym technicznie rozwiązaniom portów głowicy cylindrów i kolektora dolotowego. Po raz pierwszy w silniku samochodu kompaktowego produkcji Chrysler Group zastosowano zdwojony układ zmiennych faz rozrządu Dual VVT oraz system zaworów przepływowych w kolektorze dolotowym. Przy niższym zużyciu paliwa Silnik Światowy wytwarza więcej mocy, pracuje ciszej i płynniej niż inne silniki pozbawione tych rozwiązań.
Zadziorny i oryginalny Dodge Caliber to pojazd 5-drzwiowy o mocnej sylwetce oraz funkcjonalności typowej dla SUV-a, lecz w sportowej stylizacji typu coupé. Uwagę zwraca linia nadwozia nawiązująca do charakterystycznych atrybutów marki Dodge: śmiałości formy, drzemiącej siły, funkcjonalności oraz poręczności określanej mianem „street smart”. Jest to komplet cech, które muszą się podobać klienteli poszukującej odmienności wśród dzisiejszej monotonii segmentu C.
autor: Bstok.pl
Źródło Chrysler

Reklama