Dodge Avenger 2008
Dodge Avenger to nowy sedan klasy średniej, który łączy w sobie tak typową dla marki Dodge agresywną stylizację z innowacyjnymi rozwiązaniami, imponującym stopniem bezpieczeństwa i niezawodności, znakomitymi osiągami oraz oszczędnością w zużyciu paliwa
Avenger jest także pierwszym samochodem klasy średniej marki Dodge z opcją napędu na cztery koła oraz zawieszenia i układu kierowniczego o charakterystyce sportowej jak i systemów stabilizacji toru jazdy ESP i kontroli trakcji TCS – podnoszących własności jezdne pojazdu.
„Do światowego segmentu pojazdów klasy średniej nowy Dodge Avenger wnosi powiew markowych tradycji amerykańskich „muscle cars” – mówi Trevor Creed, wiceprezes ds. projektowania – „W segmencie D Avenger znaczyć będzie tyle, co Caliber w swojej klasie, czyli stworzy unikalną alternatywę wobec konkurencji.”
Patrząc od przodu, Avenger wygląda agresywnie, jak dyktuje tradycja Dodge. Jego groźne, nawet złowieszcze oblicze podkreśla krzyżowa, chromowana krata chłodnicy na czarnym tle oraz poczwórne reflektory w czarnej oprawie. Rodzajem przedłużenia rysunku grille są charakterystyczne przetłoczenia na masce komory silnika.
Widok z boku zdradza rodzinne pokrewieństwo z modelem Charger. Muskularne nadkola tylne, wielkie koła i smukły spojler ‘rufowy’ świadczą, iż Avenger jest zuchwały i pełen mocy – i na pewno zdolny do wszystkiego. Wielkość kabiny pasażerskiej potęgują czarno lakierowane słupki B, stwarzające nieodparte wrażenie ruchu nawet, gdy Avenger drzemie na postoju.
Po bokach klapy bagażnika zwieńczonej zintegrowanym spojlerem w kolorze nadwozia przyciągają wzrok pokaźne, zespolone lampy tylne. Tylny spojler i chromowane końcówki wydechu stanowią znak rozpoznawczy wersji usportowionej R/T (Road and Track) z silnikiem 3,5-litrowym.
Atletyczność sylwetki Avengera podkreśla liczący 2766 mm rozstaw osi oraz 1570 mm rozstaw kół. Obok zwiększonej strefy kontrolowanego zgniotu w komorze silnika elementy te podnoszą w znaczącym stopniu komfort i stabilność jazdy. Wymiarowo Dodge Avenger jest o 30,5 mm szerszy oraz o 102 mm wyższy niż schodzący z rynku Dodge Stratus.
autor: Bstok.pl
Źródło Dodge
Reklama