Dlaczego musisz przeprowadzić audyt SEO swojej strony www?

Kondycja naszej strony internetowej to w praktyce najważniejszy czynnik, który warunkuje sukces lub porażkę w ogólnie pojętej branży e-commerce. Nieważne, czy dopiero zaczynamy przygodę z własnym sklepem internetowym, czy też jest to nasz kolejny biznes w sieci, początki zawsze powinny być takie same, i skupiać się na  dokładnej analizie obecnego stanu strony. Tym zajmuje się audyt SEO. Dlaczego należy przeprowadzać takie audyty regularnie?

Kompleksowa ocena kondycji Twojej strony internetowej

Audyt SEO to usługa, która dopiero od kilku lat metodycznie zyskuje na swojej popularności. Jest to związane z ogromnym potencjałem, jaki drzemie w biznesie opartym o nowoczesne technologie. Sprzedaż online to tak naprawdę nieograniczona liczba potencjalnych klientów, którzy po dostrzeżeniu naszej witryny być może będą chcieli zapoznać się z ofertą i z niej skorzystać. By jednak ktoś trafił na naszą stronę, ta musi być widoczna. A jak sprawić, by nasza strona była widoczna, jeśli nie mamy pojęcia, od czego zacząć pozycjonowanie i na czym teraz stoimy? 

Audyt SEO to usługa kompleksowa, która oferuje nam obiektywną ocenę kondycji naszej witryny zarówno pod kątem technicznym, jak i merytorycznym. Czy słowa kluczowe są skuteczne? Czy treści są unikalne i tworzone zgodnie z zasadami SEO, a jednocześnie atrakcyjne dla użytkownika? Czy linki są dostatecznie mocne jakościowo? Czy strona nie ładuje się zbyt wolno? Czy działa poprawnie na wszystkich smartfonach, które coraz częściej wykorzystywane są w celu przeglądania internetu? Samodzielnie, bez odpowiedniego doświadczenia nie będziemy w stanie sprawdzić wszystkich istotnych z punktu widzenia algorytmu Google aspektów wpływających na rankowanie naszej strony. Audyt SEO zajmie się tym w sposób profesjonalny. 

Jasna informacja co należy w stronie poprawić

Wiele osób wychodzi z założenia, że audyt SEO to nic innego jak usługa, która ma na celu poprawę jakości naszej strony internetowej. Jest to oczywiście prawda, jednak audytorzy SEO sami nie ingerują w kod źródłowy i nie poprawiają nam słów kluczowych.

Ich zadaniem jest wskazanie wszystkich obszarów do poprawy, które mogą mieć wpływ na ogólną ocenę naszego sklepu lub strony internetowej nie tylko przez użytkowników, ale także przez algorytmy Google. Czy my, jako przedsiębiorcy próbujący wybić się w internecie mamy kompetencje, by w całkowicie obiektywny sposób obnażyć wszystkie słabości sklepu? Niekoniecznie. Do tego przyda nam się osoba trzecia, niezwiązana emocjonalnie z naszym „cyfrowym dzieckiem”. 

Produktem finalnym takiego audytu będzie więc kompleksowy raport, wskazujący na wszelkie błędy, posortowane pod kątem priorytetu. To pozwoli nam stworzyć plan marketingowy i zaplanować wszelkie akcje, związane z doprowadzeniem witryny do jak najlepszej kondycji.

Chcesz pozycjonować własną stronę? Zacznij od audytu SEO 

Dlaczego każdy z nas powinien skorzystać z usługi audytu SEO? Bo tak naprawdę jest on potrzebny i bez takiej analizy strony ciężko nam będzie rozwijać strony w sposób harmonijny i zgodny z najnowszymi trendami. Jeśli na poważnie myślimy o rozwoju biznesu online i dopiero postawiliśmy swoją pierwszą stronę lub odziedziczyliśmy domenę po kimś innym, musimy wiedzieć, co w pierwszej kolejności wpłynie na rankowanie strony i zająć się tym, by nie tracić zbyt wiele czasu na realizowanie działań, które nie mają przełożenia w sprzedaży. 

Za każdym razem, gdy nasza strona ma w planach duże zmiany, audyt SEO powinien stanowić wstęp do nowych działań i drogowskaz, który pozwoli nam możliwie jak najlepiej realizować swoje cele marketingowe.