» Dach w dół, głośność w górę

Dach w dół, głośność w górę

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-10-05

Wyświetlono: 149 razy

Dach w dół, głośność w górę

Najwyższa jakość dźwięku zapewniająca doskonałe wrażenia z jazdy – to od samego początku siła napędowa 30-letniej współpracy między Mazdą a Bose. Szczególnym wyzwaniem na drodze do realizacji tych ambicji był i nadal pozostaje najbardziej kultowy model w dotychczasowej historii Mazdy: Mazda MX-5. Jak żaden inny model Mazdy, ten prosty, sportowy roadster uosabia przyjemność z prowadzenia i poczucie jedności między kierowcą a samochodem – wyjątkowe Jinba Ittai, które definiuje Mazdę jako markę.

foto © Mazda

Od samego początku inżynierowie Mazdy starali się zintegrować najnowsze zaawansowane technologie, nie rezygnując przy tym z przyjemności, jaką daje prosty samochód sportowy. Projekt dźwięku nie był wyjątkiem: zanim w 2005 roku na drogi wyjechała trzecia generacja popularnego roadstera, zapewnienie doskonałej jakości dźwięku w roadsterze z opuszczonym dachem było wyzwaniem dla producentów aut i projektantów samochodowych systemów audio na całym świecie. Charakterystyka akustyczna kabiny zmienia się w zależności od pozycji dachu i przy całkowicie otwartym ścieżka dźwiękowa dla partii wokalnych czy instrumentalnych mogą zagubić się w walce z wiatrem i hałasem z zewnątrz.

 

Aby uniknąć tego problemu, zespół inżynierów dźwięku firm Bose i Mazda opracował dwa innowacyjne rozwiązania. Po pierwsze, zastosowano przełącznik korektora dźwięku EQ Equalizer, który automatycznie dostosowuje ustawienia dźwięku, gdy dach jest opuszczony. Po drugie, głośniki UltraNearfield zostały wbudowane bezpośrednio w zagłówki foteli. Technologia ta, wykorzystująca przetwarzanie sygnału TrueSpace, zapewnia czysty, mocny i przestrzenny dźwięk wewnątrz kabiny, pozwalając na uzyskanie angażujących wrażeń słuchowych, nawet przy jeździe z otwartym dachem. Ponadto zastosowano opracowaną przez firmę Bose technologię AudioPilot Noise Compensation, która kompensuje zwiększony hałas toczenia lub wiatru w różnych scenariuszach jazdy: system stale monitoruje całe środowisko hałasu wewnątrz kabiny i automatycznie dostosowuje odtwarzanie dźwięku do zmienionych okoliczności. Kierowca może więc skupić swoją uwagę na muzyce i wrażeniach z jazdy bez konieczności ręcznej regulacji systemu audio. MX-5 została zbudowana z myślą o bezkompromisowej przyjemności z jazdy, a system dźwiękowy Bose klasy premium jeszcze te pozytywne emocje potęguje.

Źródło: Mazda, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Tytuł dla Ratajczaka, efektowny pościg z końca stawki i pierwszy incydent wyścigowy na zakończenie sezonu MX-5 Cup Poland!
» 30 lat współpracy Mazdy i Bose
 Inne artykuły

» Elektryzujące osiągi nowego Mustanga Mach-E 2021-10-05
  Mustang MACH-E 2020 Mustang Mach-E został stworzony po to, aby wzbudzać emocje i elektryzować możliwościami. Całkowicie nowa platforma została opracowana przez zespół Ford Team Edison, aby w pełni wykorzystać poprawiający osiągi rozkład masy i dostarczanie momentu obrotowego prze… więcej »

» Nowy operator carsharingowy w Łodzi 2021-10-03
  Traficar Traficar to firma carsharingowa, która od kilku lat z sukcesem funkcjonuje w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i na Śląsku, a w piątą rocznicę działania firmy do jej zasięgu dołączyła również Łódź…. więcej »

» Nowy Multivan gotowy do zamówień w konfiguratorze 2021-09-29
  Nowy Volkswagen Multivan W konfiguratorze marki Volkswagen Samochody Dostawcze dostępnym na stronie www.vwdostawcze.pl, pojawił się zupełnie nowy model. To Nowy Multivan, którego światowa premiera odbyła się w czerwcu br. W konfiguratorze można wybrać konkretną wersję modelową tego wi… więcej »

» Nissan przedstawia nowy model Townstar 2021-09-27
  Nissan Townstar 2021 Nissan przedstawia kompaktowy lekki samochód użytkowy (LCV) nowej generacji: Townstar. Nowa gama lekkich samochodów użytkowych Nissana, wraz z modelem Townstar w wersji w pełni elektrycznej, została stworzona z myślą o przygotowaniu firm na nadchodzące zmiany … więcej »

» testy Audi RS Q e-tron w Maroku 2021-09-20
  Audi RS Q e-tron w Maroku Neuburg nad Dunajem, 20 września 2021 r. W ramach przygotowań do swego debiutu na słynnym Rajdzie Dakar w styczniu 2022, Audi Sport przez niemal dwa tygodnie testowało Audi RS Q e-tron w Maroku. Momentami warunki były bardzo ekstremalne…. więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama