Cztery silniki magnezowe BMW dla Politechniki Warszawskiej

BMW Polska rozpoczyna program współpracy z wiodącymi uczelniami technicznymi w Polsce. Cztery silniki BMW, przeznaczone do celów dydaktycznych, trafią na Politechnikę Warszawską. Uroczyste przekazanie silników nastąpi 27 kwietnia (czwartek) o godz. 14:00 w hollu głównym Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, przy ul. Narbutta 84 w Warszawie.
Cztery egzemplarze silnika, zaliczanego do najbardziej nowoczesnych jednostek napędowych na świecie, wzbogacą pracownie Wydziału Transportu, Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych oraz Wydziału Elektrycznego. Przekazane eksponaty to silniki oznaczone kodem N52 – benzynowe, 6-cylindrowe, rzędowe jednostki napędowe o pojemności 2996, 190kw (258 KM) / 6600, ze skrzynią korbową z kompozytu magnezowego. Silnik ten jest używany obecnie w niemal wszystkich seriach samochodów BMW, min. BMW serii 1 (BMW 130i) BMW serii 3 (BMW 330i), BMW serii 6 (BMW 630i).
Silnik magnezowy BMW – przełom w budowie silników. BMW to lider w dziedzinie budowy innowacyjnych silników, a sześciocylindrowy silnik rzędowy od zawsze znajdował się w centrum uwagi świata motoryzacji. Jego imponujące osiągi, równomierny rozwój mocy, wydajna praca, przy zachowaniu niedużej masy silnika sprawia, że jest idealnym rozwiązaniem. Sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności trzech litrów stanowi nowy standard kultury pracy, zarówno w swojej klasie, jak i ogólnie w dziedzinie budowy silników. Nie bez powodu od kilku lat jest stałym laureatem International Engine Award – nagrody nazywanej motoryzacyjnym „Oskarem”.
Postęp BMW w budowie silników to oczywiście większe osiągi i moment obrotowy, ale również wykorzystanie energii i ochrona środowiska naturalnego. Silnik sześciocylindrowy spełnia te wymagania brawurowo. W wyniku prac konstruktorów powstała najbardziej innowacyjna jednostka napędowa na świecie. Dzięki najwyższemu pojemnościowemu wskaźnikowi mocy, najlepszemu jednostkowemu obciążeniu mocy i najniższemu zużyciu paliwa silnik o symbolu N52 znacznie wyprzedza swoich konkurentów. W swojej klasie mocy jest najlżejszym silnikiem sześciocylindrowym na świecie. W celu redukcji masy silnika zastosowano nie tylko aluminium, ale również, po raz pierwszy w produkcji seryjnej, lżejszy od niego o 30% magnez, z którego powstała chłodzona wodą obudowa wału korbowego, nowa płyta podstawowa i pokrywa głowicy cylindrów. Silnik również efektywniej wykorzystuje paliwo. Zużycie paliwa w stosunku do oszczędnych poprzedników zmniejszyło się o kolejne 12%. Również w kwestii ekologii silnik ten wzorowo spełnia wymagania normy europejskiej Euro 4 lub amerykańskiej ULEV II.
autor: Bstok.pl
Źródło BMW

Reklama