CrossGolf pomiędzy SUV i MPV

SUV i MPV – dokładnie między tymi dwoma biegunami porusza się nowy CrossGolf. Ze względu na swoje pozycjonowanie i swoją koncepcję nie ma on w tej klasie bezpośrednich konkurentów.
Napędzany na przednią oś CrossGolf bazuje na Golfie Plus Sportline. I dlatego CrossGolfa charakteryzują takie praktyczne detale jak składana – i w tym przypadku nawet przesuwana do przodu i do tyłu – tylna kanapa, składane stoliki z tyłu oparć przednich foteli i szuflady pod fotelami, podwyższona pozycja siedząca oraz czworo drzwi i duża klapa tylna. Cechy wspólne z SUVami nowy Volkswagen wykazuje w stylistyce zewnętrznej: specjalne boczne osłony, odpowiednie zderzaki i podwyższony o 20 milimetrów prześwit poprzeczny, a także duże 17-calowe koła.
W momencie wprowadzenia na rynki europejskie w listopadzie CrossGolf będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi (1.6 i 1.4 TSI) i dwoma turbodieslami (1.9 TDI i 2.0 TDI) o mocy od 75 kW / 102 KM do 103 kW / 140 KM. Tak jak wszystkie Golfy, także ten model będzie wyposażony seryjnie w elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP wraz z funkcją DSR (Driver Steering Recomandation) i stabilizacją przy holowaniu przyczepy, ABS z asystentem hamowania oraz sześć poduszek powietrznych. Do wyposażenia seryjnego należy również klimatyzacja „Climatic”.
Na zewnątrz CrossGolf różni się od klasycznego Golfa Plus wieloma modyfikacjami. Szczególnie rzuca się w oczy nowy kolor nadwozia – „Ice Silver Metallic”, nowe zderzaki oraz osłony dookoła nadwozia z wytrzymałego tworzywa wysokiej jakości w kolorze ciemnopopielatym z efektem satynowym. Z materiału tego wykonane są boczne progi, nadkola, zakończenia drzwi i zderzaki.
Przód. Wysokiej jakości osłony na karoserii obejmują z przodu umieszczone niżej wloty powietrza chłodzącego oraz montowane tam seryjnie światła przeciwmgielne. Środkowa część zderzaka (w srebrnym kolorze) utrzymana jest w stylu osłony zabezpieczającej przed najechaniem na przeszkody. Klinowy kształt zderzaka kontynuowany jest w wyprofilowanej pokrywie silnika.
Tył. Także tylny zderzak ze stylizowaną osłoną zabezpieczającą przed najechaniem na przeszkody przypomina zderzaki samochodów SUV; ze względu na szerokość, element ten dominuje w całym zderzaku i swoim srebrnym kolorem podkreśla masywny wygląd nowego CrossGolfa.
Bok. Montowany seryjnie reling dachowy CrossGolfa ma srebrny kolor („Brillante Chrom”). Seryjne, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich są podobne pod względem stylistyki do kół CrossPolo. Te jasne akcenty kontrastują z ciemnymi osłonami z tworzywa sztucznego. Podobnie jak w cieszącym się popularnością CrossPolo, osłony założono także na nadkola. Osłony te – doskonale chroniące pojazd podczas jazdy w terenie – ciągną się od bocznych części zderzaków, poprzez nadkola i progi. Progi wyglądają przy tym wyjątkowo masywnie, ponieważ również na dole drzwi umieszczono plastikowe elementy tak, by tworzyły one wizualną całość z progiem. Razem z również wzmocnionymi listwami na drzwiach osłony te stanowią doskonałe zabezpieczenie przed uszkodzeniami na parkingach powstającymi przez nieostrożnie otwierane drzwi sąsiednich samochodów.
Podobnie jak na zewnątrz, także we wnętrzu CrossGolfa zastosowano dużo kontrastów kolorystycznych. Specjalnie dla tego modelu opracowano wystrój wewnętrzny, czyli odpowiednio dopasowano materiały i kolory tapicerki siedzeń, drzwi i aplikacji na tablicy rozdzielczej.
Fotele. Środkowe części siedzisk i oparć mają strukturę wafla i różnią się kolorystycznie od boków i tyłów foteli. Oparcia fotela kierowcy i pasażera posiadają z tyłu składane stoliki i kieszenie. Pod montowanymi seryjnie sportowymi fotelami znajdują się także praktyczne schowki. Optycznie fotele są dopasowane do tapicerki drzwi. Środkowa część tapicerki drzwi wykonana z tkaniny jest utrzymana w tym samym kolorze, jak środkowe części siedzeń.
,br> Kokpit. Charakterystyczne dla CrossGolfa są aplikacje w kolorze srebrnym. Osiem okrągłych wylotów powietrza, inaczej niż w Golfie Plus, posiada pierścienie w kolorze „Ice Silver Metallic”. Do wyposażenia seryjnego nowego CrossGolfa należą także: skórzana trójramienna kierownica oraz skórzana osłona dźwigni zmiany biegów, a także specjalnie ukształtowana gałka dźwigni zmiany biegów (nie w DSG), wiele schowków i kieszeni, listwy na progach z napisem CrossGolf, aluminiowe nakładki na pedały i dywaniki z lamówką w kontrastowym kolorze.
Wymiary wnętrza. Podobnie jak w przypadku Golfa Plus, także wnętrze CrossGolfa charakteryzuje się dużą zmiennością i doskonałą ergonomią. Zalety takiego rozwiązania wnętrza zauważy zarówno kierowca, jak i pasażerowie: połączenie stosunkowo wysoko umieszczonej armatury i podwyższonej o 7,5 centymetra w stosunku do „klasycznego” Golfa pozycji siedzącej (z tyłu plus 8,5 centymetra) potęguje wrażenie przestronności takiej, jak w klasycznym kompaktowym SUVie. Wrażenie to wzmacnia wysokość wnętrza – 100,7 centymetra (z tyłu 97,6 centymetra). Poza tym CrossGolf oferuje zarówno z przodu, jak i z tyłu dużą przestrzeń na nogi. I nie tylko to: zależnie od pozycji asymetrycznie dzielonej, przesuwanej do przodu i do tyłu oraz składanej kanapy pojemność bagażnika może wynosić od 395 litrów do maksymalnie 505 litrów. Po całkowitym złożeniu oparcia tylnej kanapy do dyspozycji jest 1.450 litrów przestrzeni bagażowej. Uniwersalny charakter ma także podłoga bagażnika: po ustawieniu jej na wyższym z dwóch możliwych poziomów pod podłogą powstaje kolejna przestrzeń transportowa.
Volkswagen będzie oferował CrossGolfa z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma silnikami wysokoprężnymi. Najsłabsza wersja silnika benzynowego ma moc 75 kW / 102 KM, a wysokoprężnego 77 kW / 105 KM. Najmocniejsze jednostki (1.4 TSI i 2.0 TDI) rozwijają moc 103 kW / 140 KM. Szczególnie interesujący jest silnik Twincharger 1.4 TSI. Dzięki podwójnemu doładowaniu przez kompresor i turbosprężarkę jest on niezwykle dynamiczny, a jednocześnie wyjątkowo oszczędny. Podobnie jak dwie jednostki TDI z filtrem cząsteczek stałych, także silnik FSI może być połączony z dwusprzęgłową przekładnią DSG.
autor: Bstok.pl
Źródło Volkswagen

Reklama