Co jeść i pić żeby zahartować się przed zimą?

Zima to czas, w którym najłatwiej zachorować. Wirusy i bakterie atakują nas nieoczekiwanie, jednak istnieją sprawdzone sposoby, które pomagają zahartować organizm przed nadchodzącymi temperaturami. Sprawdź, co warto jeść i pić, aby nie dać się chorobom.

Jedz świeże warzywa i owoce oraz cebulę i czosnek

Produkty, które zdecydowanie warto jeść, aby się zahartować znajdziemy w niemal każdym sklepie. W okresie jesienno-zimowym najlepiej bowiem spożywać dużo świeżych warzyw i owoców – nie wystarczy zastępowanie ich sokami z kartonów. Ważne jest także to, aby zadbać o prawidłowy sposób odżywiania i unikać stresujących sytuacji. Bardzo często w codziennych potrawach unikamy dodatku takich produktów jak cebula i czosnek – najczęściej jest to spowodowane nieprzyjemnym zapachem z ust, który wytwarza się po ich zjedzeniu. W okresie zimowym postaraj się nieco mniej tym przejmować i włączaj te warzywa do posiłków, ponieważ pomogą Ci w naturalny sposób wzmocnić odporność. Jeśli chcesz wiedzieć, gdzie najlepiej kupić świeże owoce i warzywa w atrakcyjnych cenach, to pomocne okażą się gazetki i broszurki.

Pij ciepłe napoje z odpowiednimi dodatkami

Spożywanie dużej ilości płynów pomaga zachować wysoki poziom odporności. W okresie jesienno-zimowym świetnie sprawdzą się różnego rodzaju napary ziołowe i owocowe. Smak herbat możesz urozmaicać syropami owocowymi, które nie tylko sprawią, że napój stanie się smaczniejszy, ale także zdrowszy. Różnego rodzaju herbaty znajdziesz w wielu sklepach, np. w popularnych sieciówkach. Jeśli szukasz ciekawych propozycji, to sprawdzaj oferty dostępne w gazetkach – może pomóc Ci w tym np. gazetka Lidla na gazetkowo.pl. Picie naparów sprawi, że do organizmu dostaną się niezbędne witaminy, a Ty będziesz odpowiednio nawodniony, jednak w okresie, kiedy ryzyko złapania infekcji jest większe warto wzmocnić napar dwoma składnikami, które podniosą Twoją odporność. Składniki te to naturalny miód i imbir. Miód rozpuszczony w schłodzonej wodzie dostarcza wielu wartości odżywczych i łatwo przyswajalnych węglowodanów – pamiętaj, aby nie rozpuszczać go w gorącej herbacie, ponieważ wówczas traci część swoich właściwości. Jeśli chodzi natomiast o imbir, to obniża on poziom cukru we krwi, a także ma właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe oraz pomaga regulować trawienie.

Jedz produkty z witaminą C i pij czystek

Nie od dziś wiadomo, że witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Szczególnie istotną rolę w okresie jesienno-zimowym pełni witamina C, która pomaga wzmocnić odporność. Witaminę C znajdziesz w wielu produktach, takich jak np.: cytryna i inne owoce cytrusowe, natka pietruszki, papryka, kiszona kapusta, czarny bez czy też pomidory. Sama witamina C może się jednak okazać niewystarczająca, dlatego warto zastanowić się nad dodatkową suplementacją przy pomocy naturalnych składników. Jednym z najbardziej popularnych rozwiązań stał się czystek – ziele te posiada wiele korzystnych właściwości, a najważniejszą z nich jest wzmocnienie odporności organizmu. Czystek wykazuje działanie przeciwbakteryjne, przeciwzapalne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybiczne. Regularne picie naparu z tego zioła to doskonała forma prewencji, którą możesz stosować nie tylko podczas