Citroën Cruise Crosser

W 1922 roku André Citroën zorganizował pierwszy przejazd samochodem przez Saharę. Pięć samochodów wyposażonych w gąsienice pokonało bezpośrednio trasę pomiędzy Algierią i francuską Afryką zachodnią.
Potężne gąsienicowe pojazdy sprawdziły się na bezdrożach i skalistych, niedostępnych terenach. Ten sukces zachęcił André Citroëna do podjęcia nowego wyzwania – słynnej Czarnej Wyprawy w 1924 roku, a później Żółtej Wyprawy w 1931 roku. Odważne eskapady przez kontynent afrykański i azjatycki wywołały ogromne zainteresowanie i entuzjazm. Zostały uznane za wielkie osiągnięcie pod względem gospodarczym, humanitarnym, naukowym i kulturowym.
Marka Citroën postanowiła nawiązać do historii, powierzając szkole Espera Sbarro, przy współpracy z działem stylistycznym Citroëna, opracowanie prototypu modelu terenowego Cruise Crosser, który mógłby podejmować wyprawy do najbardziej oddalonych zakątków. Prototyp wywodzący się z nowego sportowo-użytkowego modelu C-Crosser, jest wyposażony w trzy mosty i sześć kół, które na wzór pierwszych samochodów gąsienicowych umożliwiają poruszanie się w bardzo trudnych warunkach (śnieg, piasek, błoto).
autor: T.K.
źródło: Citroen

Reklama