Reklama

CHCIAŁA KUPIĆ TELEFON – TRAFIŁA NA OSZUSTA

CHCIAŁA KUPIĆ TELEFON – TRAFIŁA NA OSZUSTA

Data publikacji 19.07.2022

Ponad 900 złotych straciła mieszkanka powiatu zambrowskiego, która chciała kupić na portalu społecznym telefon komórkowy. Pomimo przelania pieniędzy rzekomemu sprzedającemu, do chwili obecnej pokrzywdzona nie otrzymała zamówionego telefonu, ani też zwrotu gotówki. Apelujemy o zachowanie ostrożności i rozsądku podczas zakupów na odległość.

Zaniżone ceny oferowanych towarów, fikcyjne opinie klientów, czy żądanie przedpłaty – internetowi oszuści chwytają się różnych sposobów, żeby wyłudzić od nas pieniądze. Użytkownicy Internetu coraz częściej stają się ofiarami oszustów działających w sieci. Tym razem została oszukana mieszkanka powiatu zambrowskiego. Kobieta na portalu społecznościowym znalazła ofertę sprzedaży telefonu komórkowego. Przelała na konto sprzedającego ponad 900 zł. Jak się okazało był to „kosztowny zakup”. 46-latka jedna nie otrzymała ani telefonu, ani zwrotu pieniędzy na konto. Dodatkowo, kontakt ze sprzedającym „urwał się”.

Policjanci ostrzegają przed oszustami wykorzystującymi internetowe portale sprzedażowe i przypominają:

  • kupując w sieci kierujmy się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego,
  • zachowujmy całą korespondencję ze sprzedawcą,
  • sprawdzajmy czy sklep, bądź osoba prywatna podaje swój adres i numer telefonu,
  • przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione,
  • pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot, jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego warto umówić się na „odbiór osobisty” lub wybrać opcje płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą „za pobraniem”, jeżeli nie ma takiej opcji u sprzedającego niech wzbudzi to naszą czujność,
  • nie dajmy się nabrać na „super promocje” – bardzo często niska cena jest tylko „haczykiem” na który oszuści „łowią” swoje ofiary.

Gdy doszło do oszustwa, należy:

  • poinformować jak najszybciej administratorów ds. bezpieczeństwa danego serwisu i najbliższą jednostkę Policji, czy prokuratury,
  • zachowywać wszystkie dokumenty związane z transakcją, tj. dowód przelewu na konto bankowe, korespondencję mailową itp. jak również całą korespondencję ze sprzedawcą,
  • zachować zapisy rozmów wykonywanych za pośrednictwem komunikatorów internetowych, czatów, sms-ów,
  • skompletować – w razie oszustwa na aukcji internetowej – następujące dane: datę i numer aukcji, jej przedmiot oraz wylicytowaną kwotę, nick sprawcy oszustwa oraz jego adres e-mail, a także dane dotyczące sposobu kontaktu ze sprzedającym.

Źródło: Podlaska Policja

Reklama