Reklama

Chciała kupić klapki, straciła ponad 300 złotych

Chciała kupić klapki, straciła ponad 300 złotych

Ponad 300 złotych straciła mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego, która chciała kupić na jednym z portali sprzedażowych klapki. Pokrzywdzona pomimo przelania pieniędzy na wskazane konto, nie otrzymała zamówionego produktu, a kontakt ze sprzedającym urwał się. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i rozsądku podczas zakupów w Internecie.

Fikcyjne opinie klientów, czy żądanie przedpłaty – internetowi oszuści chwytają się różnych sposobów, żeby wyłudzić od nas pieniądze. Tym razem pieniądze straciła mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego. Kobieta na portalu ogłoszeniowym znalazła ofertę sprzedaży damskich klapek. Przelała pieniądze na wskazane przez sprzedającego konto. Jak się okazało był to „kosztowny zakup”. 37-latka nie otrzymała zakupionego towaru, a straciła ponad 300 złotych. Dodatkowo kontakt ze sprzedającym „urwał się”.


Policjanci ostrzegają przed oszustami wykorzystującymi internetowe portale sprzedażowe i przypominają:


  • kupując w sieci kierujmy się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego,

  • zachowujmy całą korespondencję ze sprzedawcą,

  • sprawdzajmy czy sklep, bądź osoba prywatna podaje swój adres i numer telefonu,

  • przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione,

  • pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot, jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego warto umówić się na „odbiór osobisty” lub wybrać opcje płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą „za pobraniem”, jeżeli nie ma takiej opcji u sprzedającego niech wzbudzi to naszą czujność,

  • nie dajmy się nabrać na „super promocje” – bardzo często niska cena jest tylko „haczykiem” na który oszuści „łowią” swoje ofiary.


Gdy doszło do oszustwa, należy:


  • poinformować jak najszybciej administratorów ds. bezpieczeństwa danego serwisu i najbliższą jednostkę Policji, czy prokuratury,

  • zachowywać wszystkie dokumenty związane z transakcją, tj. dowód przelewu na konto bankowe, korespondencję mailową itp. jak również całą korespondencję ze sprzedawcą,

  • zachować zapisy rozmów wykonywanych za pośrednictwem komunikatorów internetowych, czatów, sms-ów,

  • skompletować – w razie oszustwa na aukcji internetowej – następujące dane: datę i numer aukcji, jej przedmiot oraz wylicytowaną kwotę, nick sprawcy oszustwa oraz jego adres e-mail, a także dane dotyczące sposobu kontaktu ze sprzedającym.


Źródło: Policja Podlaska

Reklama