cee’d Sporty Wagon na targach w Poznaniu i Katowicach

Drugi tydzień maja upłynie na Międzynarodowych Targach Poznańskich pod znakiem motoryzacji. W weekend 11-13 maja 2007 kompleks pawilonów MTP przy ulicy Śniadeckich (hale nr 7, 7A, 8 i 8A) stanie się największym w kraju salonem samochodowo-motocyklowym.
Miejscowi dealerzy zaprezentują tu swoją najnowszą ofertę w ramach Poznańskich Spotkań Motoryzacyjnych (PSM). Wśród wielu wystawców znajdą się poznańscy dealerzy Kia, którzy po raz pierwszy w Polsce zaprezentują długo oczekiwanego cee’da Sporty Wagon. Dealerzy Kia z południa Polski zaprezentują natomiast cee’da kombi tydzień później, 18-20 maja w katowickim Spodku.
W dniach 11-13 maja wszyscy miłośnicy motoryzacji oraz osoby myślące o kupnie nowego auta czy motocykla będą mogli w godzinach od 9 do 17 zapoznać się z najnowszymi modelami będącymi w ofercie polskich salonów. Poza poznańskim dealerami KIA udział w imprezie zapowiedziało blisko 30 innych dealerów, którzy „pod jednym dachem” zaprezentują swoje najnowsze modele: ALFA ROMEO, AUDI, CADILLAC, CHEVROLET, CITROEN, DACIA, FIAT, FORD, GG-quady, HONDA, HONKER, KTM, LANCIA, LEXUS, LUBO, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, SUBARU, SUZUKI, TOYOTA, VOLKSWAGEN oraz motocykle i quady YAMAHA. Wśród prezentowanych modeli będą samochody kempingowe, luksusowe limuzyny i sportowe coupe, będą samochody terenowe, pojazdy użytkowe oraz oczywiście szeroka gama aut rodzinnych, wśród których polską premierą będzie cee’d Sporty Wagon.
Kia cee’d Sporty Wagon zachowuje wszelkie atrybuty hatchbacka, wzbogacone o zwiększoną użyteczność i funkcjonalność. Auto ma tak dobre własności jezdne i osiągi jak siostrzany hatchback. Europejscy Klienci będą mieli do wyboru kilka wersji wyposażenia, cztery silniki z manualnymi lub automatycznymi przekładniami oraz bogatą listę wyposażenia opcjonalnego. Obie wersje nadwozia cee’da powstały jednocześnie, dlatego też Sporty Wagon cechuje się identyczną jak hatchback konstrukcją. Pod względem stylistycznym jest jednak odmienny – dzięki nowym elementom karoserii oraz specjalnie zaprojektowanej klapie tylnej, ułatwiającej dostęp do przestrzeni bagażowej.
Przy niezmienionym rozstawie osi 2650 mm – dla zwiększenia ładowności i funkcjonalności – długość samochodu wzrosła o 235 mm (za tylnymi kołami) a wysokość o 10 mm. Liczona do krawędzi okien pojemność bagażnika wynosi 534 litry, w tym 55 litrów w standardowym schowku podpodłogowym. Jest to niemal o 200 litrów więcej niż w modelu hatchback.
Po płaskim złożeniu tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 60/40 pojemność bagażnika Sporty Wagona rośnie do 1664 litrów, przewyższając o 200 litrów przestrzeń bagażową hatchbacka w identycznej konfiguracji. Jest to również o 50 do 60 litrów więcej niż w konkurencyjnych kombi Renault Megane czy Opel Astra.
Elementy nadwoziowe przodu aż do słupków środkowych B są wspólne dla hatchbacka i kombi. Słupki tylne wersji Wagon zaprojektowano w charakterystycznym kształcie litery „Z” a światła tylne – litery „L”, co w połączeniu ze zwiększoną długością nadaje pojazdowi wyraźnie odmiennego wyglądu.
Konstrukcja klapy tylnej nadwozia cee’d Sporty Wagona jest prawdziwie unikalna w segmencie C i umożliwia znacznie wygodniejszy dostęp do przestrzeni ładunkowej. W porównaniu z modelem cee’d hatchback górne zawiasy klapy zostały przesunięte do przodu o 225 mm i o tą samą wielkość klapa „zachodzi” na dach. Umieszczenie zawiasów aż tak głęboko na dachu ogranicza wysięg otwierającej się klapy o 72 mm – tak więc kierowca czy pasażer może stać znacznie bliżej pojazdu przy jej unoszeniu, co ułatwia życie również i na ciasnych parkingach. Dzięki nowej konstrukcji klapy tylnej dostęp do przestrzeni bagażowej w samochodzie cee’d Sport Wagon należy do najwygodniejszych w całym segmencie C.
Gama oferowanych do nowego modelu cee’d Sporty Wagon silników (wszystkie spełniają normy czystości spalin Euro 4) oraz skrzyń biegów będzie identyczna jak w przypadku hatchbacka. Ich pojemność może wynosić 1.4, 1.6 lub 2.0 litra a moc waha się od 90 do 143 KM.
Identycznie jak w hatchbacku – cee’d Sporty Wagon ma niezależne zawieszenie kół z przodu i z tyłu, zapewniające odpowiednią precyzję prowadzenia oraz wysoki komfort jazdy na europejskich drogach – nawet przy pełnym obciążeniu. Charakterystyka sprężyn i amortyzatorów przedniego zawieszenia na kolumnach McPherson i tylnego wielowahaczowego została należycie dostrojona do nieco większej masy Sport Wagona, który osadzony jest na tego samego rozmiaru co hatchback obręczach stalowych i aluminiowych z ogumieniem Michelin.
cee’d Sporty Wagon na rynkach europejskich objęty będzie tą samą wydłużoną gwarancją producenta jak wszystkie wersje hatchbacka – bez żadnych dodatkowych dopłat. Gwarancja cee’da kombi składa się z trzyletniej gwarancji bez limitu przebiegu km lub pięcioletniej gwarancji z limitem 150 000 kilometrów (w zależności co nastąpi pierwsze) na cały samochód oraz w drugim przypadku z dalszej, dwuletniej (lub 150 000 kilometrów) gwarancji na zespół napędowy.
autor: T.K.
Źródło: Kia

Reklama