» CBR1000RR-R Fireblade SP w wersji jubileuszowej

CBR1000RR-R Fireblade, Fireblade SP i Fireblade 30th Anniversary

Główne role na stoisku Hondy na targach EICMA powierzono nowym modelom CBR1000RR-R Fireblade, Fireblade SP i Fireblade SP 30th Anniversary.

 

Aby uczcić oryginalny, nowatorski model Fireblade i 30 lat ciągłych przemian od wprowadzenia tego motocykla do produkcji w 1992 roku, w 2022 roku dostępna będzie wspaniała, limitowana wersja rocznicowa Fireblade SP. Trójkolorowe malowanie, będące hołdem dla stylu oryginalnego motocykla, wzbogacono nowoczesnym układem pasów modelu 2020, połączonym z elementami w stylu „pociągnięć pędzlem” maszyny z 1992 roku.

 

Standardowy Fireblade SP będzie dostępny w dwóch opcjach malowania: Grand Prix Red i Matte Pearl Morion Black, w obu wersjach kolorystycznych ze złotymi obręczami kół. Podstawowy Fireblade otrzymał natomiast nieco zmieniony schemat malowania Grand Prix Red z widocznymi białymi tarczami numerów startowych na przedniej owiewce.

 

Zmiany techniczne w rzędowym, czterocylindrowym silniku o mocy 217,5 KM (160 kW) koncentrują się na poprawie przyspieszeń i pewności jazdy w środkowej części zakrętu. Zębatce przy tylnym kole dodano 3 zęby, zwiększając ich liczbę do 43, co jeszcze skuteczniej zwiększa przyspieszenia na każdym przełożeniu. System kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC) został usprawniony dzięki sugestiom kierowców wyścigowych związanych z HRC, a wyczucie stopnia otwarcia przepustnicy zostało jeszcze bardziej dopracowane.

 

Nowy materiał i wykończenie powierzchni tłoczków przednich zacisków hamulcowych Nissin w Fireblade poprawia skuteczność i powtarzalność parametrów hamowania w warunkach wyścigowych. Inteligentne, elektronicznie sterowane, półaktywne zawieszenie Öhlins (S-EC) i komponenty Brembo w Fireblade SP nadal oferują najwyższej klasy zawieszenie i hamulce, wraz z poprawioną szybką zmianą biegów.

 

ADV350

Sukces modelu X-ADV (najlepiej sprzedającego się motocykla Hondy w Europie w 2021 roku) sprawił, że ten przyszłościowy pomysł Hondy przeniesiono na rynek skuterów średniej pojemności. Nowy ADV350 produkowany w fabryce Hondy w Atessie we Włoszech, łączy w sobie wyrafinowanie skutera klasy premium ze zdolnością radzenia sobie na najbardziej nierównych nawierzchniach, a do tego jest utrzymany w surowej, przygodowej stylistyce.

 

Wyjątkowy wygląd idzie w parze z wieloma walorami praktycznymi i bogatym wyposażeniem. Pod siedzeniem znajduje się schowek na dwa pełnowymiarowe kaski, a w przednim schowku umieszczono gniazdo ładowania USB i zapewniono wygodę obsługi za pomocą bezkluczykowego systemu Smart Key. Szyba ma regulowaną wysokość, a zestaw wskaźników LCD połączono z systemem sterowania głosowego za pomocą smartfona. System regulacji momentu obrotowego (HSTC) jest wyposażeniem standardowym.

 

ADV350 napędza czterozaworowy silnik SOHC (eSP+) o pojemności 330 cm3, zapewniający moc maksymalną 29,2 KM (21,5 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 31,5 Nm. Podwozie wyposażone jest w typowo motocyklowy widelec USD, rurową stalową ramę i tylne amortyzatory z zewnętrznymi zbiornikami oleju. Zapewniono też odpowiednio duży prześwit. Lekkie 15-calowe przednie i 14-calowe tylne koło mają bezdętkowe opony z bieżnikiem blokowym.

 

ADV350 będzie dostępny w kolorach Spangle Silver Metallic, Mat Carbonium Gray Metallic i Mat Carnelian Red Metallic.

 

NT1100

Debiut nowego motocykla NT1100 po zapowiedzi z października 2021 roku, rozpoczyna nową erę motocykli turystycznych Hondy. W NT110 za punkt wyjścia posłużyły kluczowe komponenty CRF1100L Africa Twin. W nowym projekcie Honda chciała zagwarantować wspaniałe prowadzenie i pełne entuzjazmu osiągi. NT1100 oparty na tej platformie, oferuje wyjątkowy komfort i ochronę przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi, dzięki czemu jest równie dobrze przygotowany do długiej, dwuosobowej wycieczki, jak i do codziennych dojazdów do pracy.

 

Praktyczność zapewniono dzięki dużym zintegrowanym kufrom, podgrzewanym manetkom, stopce centralnej, tempomatowi oraz gniazdom ładowania USB i ACC, które należą do wyposażenia standardowego. Oświetlenie jest w pełni LED-owe, ze światłami do jazdy dziennej, zwiększającymi widoczność motocykla oraz z automatycznie wyłączanymi kierunkowskazami i awaryjnymi sygnałami hamowania. Szyba z 5-stopniową regulacją wysokości i kąta nachylenia oraz górna i dolna owiewka zapewniają doskonałą ochronę kierowcy. Pełnokolorowy, 6,5-calowy ekran dotykowy TFT można konfigurować, przy czym oferuje on też łączność poprzez Apple CarPlay® i Android Auto®. Wysokość siedzenia ustawiono na bardzo przystępnym poziomie 820 mm. Zasięg na pełnym zbiorniku paliwa wynosi około 400 km. Opływowy, subtelny styl z kluczowymi cechami „proaktywnego komfortu” zapewnia wysoką sprawność aerodynamiczną i pozycję kierowcy dostosowaną do jazdy turystycznej.

 

Stalowa, częściowo podwójna rama NT1100 ma krótki rozstaw osi, 17-calowe koła i ostrą geometrię układu kierowniczego, a bardzo komfortowe zawieszenie jest oparte na 43-milimetrowym odwróconym widelcu przednim Showa i jednorurowym amortyzatorze tylnym. Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm są hamowane 4-tłoczkowymi zaciskami montowanymi promieniowo. Układy dolotowy i wydechowy dostrojono pod kątem bardzo płynnego przyspieszenia i przyjemnego dźwięku przy niskich obrotach. Maksymalna moc i maksymalny moment obrotowy wynoszą odpowiednio 100,6 KM (74 kW) i 104 Nm. Pakiet elektroniczny obejmuje 3 domyślne tryby jazdy oraz 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego (HSTC). Wyposażeniem opcjonalnym jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów Hondy (DCT).

 

NT1100 jest dostępny w 3 atrakcyjnych, a zarazem nowoczesnych opcjach kolorystycznych: Matte Iridium Gray Metallic, Pearl Glare White oraz Graphite Black.

 

Hornet

Honda z przyjemnością potwierdza, że mający licznych zwolenników model Hornet wkrótce powróci do oferty. Od czasu wprowadzenia na rynek europejski w 1998 roku, Hornet był znany ze wspaniałych osiągów silnika i zwinności, połączonych z najnowocześniejszą stylistyką street-fightera.

 

Dla odwiedzających targi EICMA dostępna będzie prezentacja 3D koncepcji nowego modelu Hornet. W specjalnej strefie stoiska Hondy wykorzystano tak zwane mapowanie projekcyjne w żywym, trójwymiarowym pokazie światła i dźwięku, który pozwoli spojrzeć wstecz na poprzednie generacje Horneta oraz na to, co nadejdzie w 2022 roku.

 

Generalnie linia produktowa Hondy na rok 2022 podkreśla niegasnące zaangażowanie firmy, by zaoferować klientom jeszcze większą różnorodność i wartość w najszerszej i najbogatszej na rynku gamie jednośladów.

 

Oprócz nowych i zmodernizowanych modeli, na targach EICMA zaprezentowanych zostanie również kilka nowych kolorów dobrze znanych motocykli i skuterów:

 

SH125i i SH150i

Dwa zupełnie nowe kolory podkreślają w modelach SH125i (najlepiej sprzedający się skuter w Europie w 2021 roku) i SH150i ich współczesny, sportowy charakter. Mat Pearl Cool White i Mat Rock Grey wzbogacono o efektowne detale, takie jak listwa podłogowa z logo SH, czerwone logo SH i srebrne listwy reflektorów.

 

X-ADV

Uznawany za pierwszy na świecie „dwukołowy SUV”, X-ADV oferuje trzy nowe kolory na rok 2022: Mat Ballistic Black Metallic, Mat Iridium Gray Metallic i Harvest Beige.

 

Forza 125 i Forza 350

Obie wersje – 125 i 350 – sportowej rodziny skuterów GT Hondy otrzymają nowe kolory na rok 2022:

 

Forza 125 będzie dostępna w kolorach Pearl Falcon Gray, Mat Black Gray Metallic i Mat Pearl Pacific Blue, a Forza 350 w Mat Carnelian Red Metallic.

 

CB650R i CBR650R

Czterocylindrowy, bezowiewkowy motocykl średniej pojemności – CB650R – otrzymał nowy kolor – Sword Silver Metallic, natomiast kolory Mat Gunpowder Black Metallic i Grand Prix Red modelu CBR650R otrzymały zaktualizowaną grafikę.

 

CMX500 Rebel i CMX1100 Rebel

Najlepiej sprzedający się w Europie custom w 2021 roku, CMX500 Rebel w wersji na rok 2022, zyskał nową barwę Pearl Organic Green, a jego kuzyn z silnikiem o pojemności 1100 cm3 będzie teraz dostępny w kolorze Pearl Stallion Brown.

 

GL1800 Gold Wing i GL1800 Gold Wing ‘Tour’

Majestatyczny Gold Wing 2022 jest dostępny w nowym, nowoczesnym kolorze Mat Jeans Blue Metallic, natomiast flagowy Gold Wing 'Tour’ ma dwie nowe, żywe opcje kolorystyczne – Glint Wave Blue Metallic i Pearl Glare White.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama