Całkowicie nowy Magentis już w sprzedaży

Firma Kia Motors Polska wprowadziła właśnie do sprzedaży całkowicie nowego Magentisa. Stworzony w ośrodkach badawczo-rozwojowych w Niemczech, USA i Korei Magentis to najnowszy produkt w odnowionej w ciągu ostatnich czterech lat gamie modeli koncernu Kia.
Jako reprezentacyjny sedan, Magentis został zaprojektowany całkowicie od nowa, a głównym założeniem jego twórców było trafienie w gusta klientów europejskiego rynku motoryzacyjnego. Pozwoliło to odejść od dotychczasowego wizerunku auta, jako modelu o konserwatywnej stylistyce, i zbudować jego nowy image – dynamicznego samochodu o wyrazistej stylistycznie formie nadwozia i wnętrza.
Magentis to samochód w całości zaprojektowany i zbudowany przez koncern Kia. Choć w samochodzie zamontowano kilka tych samych komponentów silnika i skrzyni biegów, co w modelu Hyundai Sonata, to podkreślić w ty miejscu należy, że nowy Magentis nie został stworzony w oparciu o model Sonata, który cechuje się innym rozstawem osi i odmiennym układem zawieszenia. Dla potrzeb nowego Magentisa opracowano nową płytę MG, która w ciągu kilku najbliższych lat stanie się również podstawą dla innych modeli Kia.
Nowy model jest wyższy o 70 mm (1480 mm), szerszy o 15 mm (1805 mm) – nie licząc odstających klamek drzwi starego modelu – i dłuższy o 5 mm od swego poprzednika. Zwiększono również o 20 mm rozstaw osi (2720 mm) oraz o 25 mm zmniejszono przedni zwis (935 mm). Linia dachu w nowym Magentisie poprowadzona jest od 8 mm do 51 mm wyżej niż u potencjalnych rywali, do których zaliczyć można Mazdę 6, Forda Mondeo, Peugeota 407 czy VW Passata. Natomiast bagażnik Magentisa o pojemności 420 litrów oferuje o 9% większą przestrzeń bagażową od swego poprzednika.
Nowy Magentis jest w Polsce dostępny z dwoma silnikami do wyboru. Z silnikiem benzynowym (już w salonach) i jednostka wysokoprężna (w sprzedaży od kwietnia tego roku). Silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra osiąga moc 144,5 KM (106,3 kW) przy 6000 obr./min i moment obrotowy 188,8 Nm (19,3 kGm) przy 4250 obr./min. Jednostkę tą wyposażono w system zmiennych faz rozrządu (CVVT), który dodatkowo wpływa na poprawę osiągów silnika i zmniejsza zużycie paliwa. Z manualną skrzynią biegów przewidywana emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 184 g/km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 7,7 l/100 km. Przy zastosowaniu dostępnej w opcji, czterostopniowej przekładni automatycznej te wartości nieznacznie wzrastają (szacunkowe zużycie paliwa do 8,1 l/100 km, a poziom emisji CO2 do 191 g/km).Oba silniki dostępne w Magentisie spełniają oczywiście europejską normę emisji spalin Euro4. W zależności od wybranej wersji silnikowej nowy Magentis może być wyposażony w pięcio- lub sześciostopniową przekładnię mechaniczną lub czterostopniową przekładnię automatyczną.
Sztywniejsze nadwozie, większy rozstaw osi (aż do 20 mm) i szerszy rozstaw kół (od 18 mm dla kół przedniej i 22 mm dla kół tylnej osi) ma znaczący wpływ na poprawę komfortu jazdy i lepsze prowadzenie nowego Magentisa. Samochód wyposażono w zupełnie nowy, całkowicie niezależny przedni oraz tylny układ zawieszenia, dzięki czemu pojazd świetnie się prowadzi i zapewnia komfortową i dynamiczną jazdę na krętych europejskich drogach. Nowy system zawieszenia zapobiega przechylaniu się pojazdu na boki, „nurkowaniu” podczas hamowania oraz pochyleniu wzdłużnemu podczas przyśpieszania. Konstruktorom udało się zachować idealną równowagę między najistotniejszym dla pasażerów komfortem jazdy, i właściwościami jezdnymi auta, na które szczególną uwagę zwraca kierowca.
autor: Bstok.pl
Źródło KIA

Reklama