BMW Z4 Coupé

Już na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej 2005 we Frankfurcie prototyp BMW Z4 Coupé wzbudził wiele emocji, zachwytu i wysokich oczekiwań.BMW Z4 Coupé zjawia się, aby zachwycić fanów dwuosobowych aut sportowych.
Samochód seryjny spełnia te oczekiwania – od pierwszego przejechanego kilometra. Stworzone do czysto sportowej jazdy Coupé posiada zoptymalizowaną pod względem masy karoserię, układ jezdny sprawdzający się w każdej sytuacji i sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 195 kW/265 KM wyznaczający światowy standard w swojej klasie. BMW Z4 Coupé przekonuje przede wszystkim stylistyczną, koncepcyjną i techniczną harmonią. To, co sugeruje muskularna i elegancka sylwetka, potwierdzają w imponujący sposób osiągi. Moc wytwarzana przez silnik sześciocylindrowy przetwarzana jest przez ultranowoczesny układ jezdny w czystą dynamikę. A jeśli chodzi o zwrotność i zwinność auta, swoje zalety prezentuje solidna, a zarazem lekka struktura karoserii. W segmencie dwuosobowych aut sportowych BMW Z4 Coupé ucieleśnia idealnie te zalety, które stanowią o popularności tego typu aut.
Stylistyka: purystyczna i autentyczna.
Zwinność i dynamikę BMW Z4 Coupé widać już na pierwszy rzut oka. Klasyczna sylwetka coupé i typowe dla tej marki załamanie linii tylnych okien bocznych sprawiają, że auto jest do razu rozpoznawalne jako sportowe BMW. Płynna linia dachu przenosi optycznie punkt ciężkości na oś tylną, a przetłoczenie w dachu pogłębia ten efekt. Wszystkie elementy stylistyczne emanują niezwykłą dynamiką. Nowe coupé jest niskie, silne i szybkie.
Koncentracja na najważniejszych elementach wnętrza. Dzięki klarownym kształtom wnętrze auta robi sportowo-purystyczne wrażenie, ale może pochwalić się też bogatym wyposażeniem, wysokiej jakości materiałami i starannie dobraną kolorystyką. Dziesięć kolorów karoserii zwykłych i metalizowanych, osiem kolorów wnętrza, dwie wersje tapicerki – ze skóry zwykłej lub błyszczącej – oraz pięć rodzajów listew ozdobnych pozwalają na indywidualny wybór wyglądu auta.
Nagradzany silnik 3-litrowy.
Sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3 litrów zastosowany w BMW Z4 Coupé 3.0si już kilkakrotnie zdobywał tytuł „Engine of the Year”. Silnik ma moc 195 kW/265 KM przy 6 600 obr./min, maksymalny moment obrotowy 315 Nm w pełnym zakresie od 2 500 do 4 000 obr./min i spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 4 i ULEV II. Ten innowacyjny silnik wyznacza światowe standardy w zakresie kultury pracy, mocy na litr pojemności, stosunku mocy do masy i zużycia paliwa.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h na czwartym biegu trwa 5,2 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Mimo imponujących osiągów BMW Z4 Coupé 3.0si zużywa w cyklu pomiarowym UE tylko 8,6 litra benzyny 98 na 100 km.
Jeszcze bardziej umiarkowany niż zużycie paliwa jest poziom hałasu wytwarzany przez tę sześciocylindrową jednostkę. Brzmienie silnika jasno informuje o jego mocy: soczyste, sportowe, wyrównane – jest dla pasażerów BMW Z4 Coupé autentycznie przyjemnym doznaniem. W brzmieniu nie brakuje też pewnej dawki chropowatości typowej dla silników o dużej mocy.
Sześć biegów – zmienianych ręcznie lub automatycznie. BMW Z4 Coupé wyposażone jest standardowo w sześciobiegową skrzynię manualną. Krótkie skoki i precyzyjne prowadzenie dźwigni zmiany biegów przy stałej i płynnej sile przełączania to jej typowe cechy. Połączenie sportowego charakteru i komfortu oferuje dostępna na życzenie sportowa skrzynia automatyczna. Dźwigienki przy kierownicy pozwalają kierowcy dodatkowo przełączać biegi ręcznie.
Podwozie i zawieszenie: konsekwentna dynamika zwinność i sportowy charakter.
Ekstremalna radość z jazdy to domena BMW Z4 Coupé 3.0si. Jest to zasługą podwozia i układu zawieszenia zaprojektowanego pod kątem maksymalnej dynamiki. Równomierny rozkład masy na osie, niski środek ciężkości oraz napęd na tylne koła zapewniają w każdej sytuacji harmonijne właściwości jezdne i optymalną trakcję oraz pozwalają na pokonywanie zakrętów z dużą prędkością. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (EPS) podkreśla dynamikę i zwinność auta.
Dodatkowe funkcje układu DSC: komfort i bezpieczeństwo. Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) i jego funkcje dodatkowe gwarantują wysoki stopień bezpieczeństwa. Układ kontroli stabilności jazdy ASC reguluje poślizg kół napędowych, redukując w razie potrzeby moc silnika, przyhamowując odpowiednie koło i stabilizując tym samym pojazd. Układ kontroli hamowania na zakrętach (CBC) redukuje skłonność auta do nadsterowności przy lekkim hamowaniu na zakręcie poprzez asymetryczną regulację ciśnienia hamowania.
Tryb dynamicznej kontroli trakcji (DTC) umożliwia kierowcy przez naciśnięcie przycisku zwiększenie ciągu na nawierzchniach o niskim współczynniku tarcia. Układ dynamicznej regulacji hamulców (DBC) maksymalizuje w razie potrzeby siłę hamowania, a asystent ruszania włącza na krótko hamulec przy ruszaniu pod górę, zapobiegając cofnięciu się auta. Funkcja gotowości hamulców pozwala na szybszy wzrost ciśnienia w układzie hamulcowym przez automatyczne dosunięcie klocków hamulcowych do tarczy przy nagłym zdjęciu nogi z pedału gazu. Kompensacja efektu przegrzania hamulców utrzymuje niezmiennie ich skuteczność poprzez zwiększanie ciśnienia hamowania odpowiednio do temperatury. Automatyczne suszenie tarcz hamulcowych optymalizuje reakcję hamulców na mokrych nawierzchniach.
autor: Bstok.pl
Źródło BMW

Reklama