Best New Engine of 2006“ w Golfie GT

Międzynarodowe wyróżnienie „International Engine of the Year Awards 2006“ dla Twincharger TSI Volkswagena.
Nowa koncepcja silnika z podwójnym doładowaniem przez sprężarkę mechaniczną i turbosprężarkę przekonała specjalistów na międzynarodowej arenie: W „International Engine of the Year Awards 2006” nowemu silnikowi o pojemności 1,4 litra i mocy 125 kW (170 KM) przypadło podwójne wyróżnienie. Tak zwany „Twincharger” zwyciężył w kategorii „1,0 – 1,4 litra”. Ponadto jury wybrało go na „Best New Engine of 2006”.
Jury „International Engine of the Year Awards“ składa się z 61 dziennikarzy zajmujących się motoryzacją w 29 krajach. Konkurs ten jest organizowany co roku przez największą motoryzacyjną grupę wydawniczą Wielkiej Brytanii.
Inżynierowie Volkswagena połączyli innowacyjną koncepcję „downsizing” ze sprężarką mechaniczną, pracującą w dolnych zakresach prędkości obrotowych, i z turbosprężarką. Rezultaty tego rozwiązania wpływają pozytywnie zarówno na moc (125 kW / 170 KM) jak i na zużyciu paliwa (7,2 litra/ 100 km). Hasło „Maksymalna siła – minimalne spalanie!” charakteryzuje w skrócie korzyści płynące z TSI.
Silnik 1,4 l TSI wszedł w międzyczasie do produkcji seryjnej w dwóch klasach mocy. W sportowym Golfie GT silnik 1,4 l TSI o mocy 125 kW / 170 KM spala 7,2 litra benzyny Super Plus na 100 km. Podczas jazdy poza miastem „Twincharger” spala tylko 5,9 litra. W Touranie TSI ma moc 103 kW / 140 KM i spala 7,5 litra podczas jazdy łączonej po mieście i poza miastem oraz 6,2 litra za miastem.
To już trzecie wyróżnienie przyznane Volkswagenowi za jego nowy silnik z podwójnym doładowaniem. Ubiegłej jesieni Volkswagen otrzymał nagrodę za nowość, przyznawaną przez najpopularniejszy amerykański magazyn naukowy Popular Science, wiosną 2006 roku silnik ten został wyróżniony nagrodą Paula Pietscha.
autor: Bstok.pl
Źródło Volkswagen

Reklama