» Audi S1 Hoonitron dla Kena Blocka

Audi S1 Hoonitron dla Kena Blocka

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-12-16

Wyświetlono: 32 razy

Audi S1 Hoonitron dla Kena Blocka

Ten samochód od razu przywołuje wspomnienia o legendarnym Audi Sport quattro S1 – zdobywcy szczytu w słynnym wyścigu Pikes Peak Hill Climb, zwanym też „Wyścigiem do chmur”. Cztery pierścienie przedstawiają Audi S1 e-tron quattro Hoonitron stworzone wyłącznie i w jednym egzemplarzu dla słynnego amerykańskiego driftera Kena Blocka. Ten w pełni elektryczny, jedyny w swoim rodzaju samochód, będzie bohaterem nowego filmu, który Block przygotowuje wraz ze swoim zespołem. Jego premiera odbędzie się w ciągu najbliższych miesięcy.

foto © Audi

„S1 Hoonitron ma w sobie wiele z tego, z czego Audi słynęło już w latach osiemdziesiątych” – mówi Ken Block, który – jak sam podkreśla – już od najmłodszych lat był wielkim entuzjastą rajdowych osiągnięć marki Audi. „Weźmy na przykład spektakularną aerodynamikę tego auta: nawiązuje do najlepszych wzorów Audi Sport quattro S1, ale została teraz ‘ubrana’ w absolutnie nowoczesną formę. To wspaniałe, że projektanci Audi zainspirowali się przeszłością marki i w unikalny sposób przenieśli techniczne rozwiązania i wygląd samochodu do teraźniejszości.” 

 

Dwa silniki elektryczne, napęd na cztery koła, ogromna moc, podwozie z włókna węglowego i pełne standardy bezpieczeństwa zalecane przez najważniejszy organ zarządzający sportami motorowymi – FIA. To tylko statystyki S1 Hoonitron. W listopadzie kierowca po raz pierwszy zapoznał się z tym samochodem. „Audi dało mi możliwość testowania go przez kilka dni w Niemczech” – mówi Ken Block. „Jeździłem wieloma różnymi samochodami wykorzystującymi silniki spalinowe i skrzynie biegów, ale tutaj musiałem nauczyć się wielu nowych rzeczy. Zrobienie „bączka” z miejsca, do 150 km/h tylko przy użyciu prawej stopy, to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Nasza praca koncentrowała się na tym, bym ja przyzwyczaił się do tego samochodu, a auto poznało moje nawyki. Dziękuję całemu zespołowi Audi Sport za wspaniałą pracę zespołową.” 

 

Cały proces projektowy i rozwojowy S1 Hoonitron został przeprowadzony przez Audi Sport w zakładzie w Neckarsulm – idealnie pasującym do tego projektu, ponieważ w tym samym miejscu produkowane jest również Audi RS e-tron GT. Audi Design z Ingolstadt było odpowiedzialne za stylistykę auta, co dla Marca Lichte i jego zespołu nie było zwykłym zadaniem. „Kiedy po raz pierwszy usłyszeliśmy o tym projekcie, cały zespół był zachwycony: mieliśmy okazję stworzyć samochód łączący ikonę naszej marki z przyszłością” – mówi główny projektant Audi. Wyzwanie było ogromne: „Chodziło o stworzenie nowoczesnej, w pełni elektrycznej interpretacji S1 Pikes Peak. Harmonogram był bardzo napięty. Podczas gdy proces projektowania trwa u nas zwykle od jednego do półtora roku, tutaj, od pierwszego rysunku do ostatecznego projektu minęły zaledwie cztery tygodnie. Byliśmy w stałym kontakcie z Kenem Blockiem i jego zespołem, intensywnie wymieniając się poglądami na różne kwestie z tym związane.” 

 

Ken Block i jego zespół zamierzają wyprodukować kolejny film z jego słynnej serii Gymkhana z udziałem S1 Hoonitron. Jego roboczy tytuł to Elektrikhana. „Współpraca z Audi jest dla mnie bardzo wyjątkowym partnerstwem. Ta marka i jej pasja do sportów motorowych zmotywowała mnie do wejścia w świat rajdów” – mówi Ken Block. „To, że teraz Audi przygotowało ten samochód specjalnie dla mnie i dla mojego zespołu, a także dołączy do nas w naszym kolejnym projekcie, jest dla mnie spełnieniem marzeń. Hoonitron pisze kolejny rozdział w historii marki, w historii moich projektów i wyznacza drogę ku przyszłości Gymkhany.” 

 

„Świadomość, że budujemy samochód do filmu Kena Blocka, który obejrzą miliony ludzi na całym świecie, dodała naszemu zespołowi dodatkowej motywacji” – mówi Marc Lichte. „Nowe inspiracje są niezmiernie ważne dla naszej codziennej pracy. Rozwój tego samochodu zachęci nas do podejścia do przyszłych projektów z jeszcze bardziej otwartym i progresywnym nastawieniem.” 

Źródło: Audi, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Kompleksowe systemy chłodzenia w przygotowanym na Rajd Dakar
» Zaawansowane technologicznie centrum sterowania – kokpit przygotowanego na Rajd Dakar Audi RS Q e-tron
 Inne artykuły

» Ford S-MAX: Pojemny, funkcjonalny, oszczędny i dynamiczny 2021-12-14
  Ford S-Max Hybrid Czy można połączyć wszystkie cechy wspomniane w tytule w jednym aucie? Okazuje się, że można, a to wszystko w hybrydowej odmianie Forda S-MAX, który jeszcze nigdy nie był tak oszczędny, dynamiczny i dostępny w zelektryfikowanej wersji. W czym tkwi fenomen t… więcej »

» Jak sfinansować samochód dla firmy? 7 sprytnych porad 2021-12-10
  ford transit Klienci biznesowi, dokonując wyboru firmowych samochodów, mają do rozwiązania nie lada zagadkę. Poza kwestią wyboru nadwozia, napędu czy wyposażenia, pozostaje także kwestia finansowania, gdzie najbardziej oczywisty wybór nie zawsze jest najlepszy. W tym artyk… więcej »

» Nowy Volkswagen Amarok: z Afryki Południowej w Świat 2021-12-08
  Volkswagen Amarok Pojazd, który czuje się jak w domu nie tylko w australijskim interiorze, ale także na bezdrożach RPA: nowy Amarok trzeciej generacji marki Volkswagen Samochody Dostawcze, wejdzie do sprzedaży w roku 2022. Wstępne szkice projektowe ukazują jego możliwe zastosow… więcej »

» Audi bada społeczny wymiar jazdy autonomicznej 2021-12-06
  Audi SocAIty Od odpowiednich ram prawnych, przez kwestie etyczne, aż po odpowiedzialność cyfrową: badanie „SocAIty” 2021 przeprowadzone w ramach inicjatywy &Audi Initiative analizuje szeroko pojęty społeczny wymiar jazdy autonomicznej. Czołowi eksperci z Europy, USA i Azji… więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama