» Audi na Auto Shanghai 2021

Audi podejmuje kolejne, konsekwentne kroki wyznaczające nowy kurs marki w Chinach. Wyraźne ukierunkowanie na elektromobilność, nowy zakład produkcyjny pojazdów elektrycznych w Changchun i nowe partnerstwo z SAIC Motor Corporation – to filary realizacji przyszłej strategii Audi w Chinach.

 

„Aktywnie forsujemy zmiany w kierunku zrównoważonej mobilności w Chinach. Dzięki naszym nowym umowom stworzyliśmy do tego doskonałe podstawy i wyznaczamy nowy, strategiczny kurs dla działalności Audi w Chinach” – mówi Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG.

 

Pod koniec roku 2020 cztery pierścienie ogłosiły powstanie spółki Audi FAW NEV Co. We współpracy ze swoim długoletnim partnerem joint-venture, firmą FAW, Audi buduje obecnie zupełnie nową fabrykę samochodów, przeznaczoną specjalnie dla przyszłej generacji modeli z napędem elektrycznym bazujących na nowej platformie technologicznej PPE. Pierwsze seryjnie produkowane samochody elektryczne przeznaczone na rynek chiński, mają zjechać z taśmy produkcyjnej nowej fabryki w Changchun w roku 2024.

 

Audi jeszcze bardziej rozszerza swoją obecność w Chinach zawiązując drugie partnerstwo. Współpraca z SAIC Motor Corporation rozpoczyna się w tym roku, uruchomieniem produkcji Audi w szanghajskiej fabryce Volkswagena w Anting/Szanghaju.

 

Werner Eichhorn, prezes Audi China, podkreślił na konferencji prasowej, że „we współpracy z naszym wieloletnim partnerem, firmą FAW, od trzech dekad z powodzeniem budujemy naszą działalność w Chinach. Razem z FAW i naszym drugim partnerem, firmą SAIC, wkraczamy teraz w nową fazę wzrostu. Są to partnerstwa, dzięki którym będziemy kontynuować nasz pomyślny kurs na największym dla Audi rynku.”

 

Podczas targów Auto Shanghai Audi prezentuje cztery światowe premiery, które pozwolą śmiało spojrzeć w przyszłość:

 

Koncepcyjne Audi A6 e-tron concept pokazuje, jak mógłby wyglądać pojazd bazujący na platformie PPE, zarezerwowanej wyłącznie dla samochodów elektrycznych. Sportback o długości 4,96 m., równie elegancki, co dynamiczny, z akumulatorem o pojemności 100 kWh, który zapewni zasięg ponad 700 kilometrów (wg normy WLTP). Przyszła wersja seryjna będzie produkowana w Europie i Chinach, a przeznaczona będzie do sprzedaży na całym świecie. Technika napięcia 800 V na pokładzie umożliwia niezwykle szybkie ładowanie: wystarczy nie więcej niż 10 minut, by naładować energię wystarczającą na przejechanie 300 km.

 

Prezentując w Szanghaju nowe Audi Q5L, teraz w wersji z długim rozstawem osi, cztery pierścienie zamykają proces udoskonalania tej serii produktów. Ten udany SUV będzie nadal produkowany w zakładzie w Changchun, w ramach spółki joint venture FAW-VW.

 

W swoim rodzinnym Szanghaju, spółka SAIC Audi przedstawia z kolei dwóch debiutantów – jednego z napędem elektrycznym, drugiego z potężnym silnikiem spalinowym pod maską. Całkowicie przeprojektowana limuzyna Audi A7L, która wejdzie do produkcji w roku 2021, pojawia się tu w wersji już produkcyjnej. Wyprodukowane w Szanghaju i przeznaczone na rynek chiński Audi A7L, łączy sportowe DNA A7 Sportback z prestiżową elegancją dużej limuzyny. Innowacyjne rozwiązania techniczne, takie jak adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, układ czterech kół skrętnych i stały napęd na cztery koła quattro, to jedne z wielu zalet Audi A7L.

 

SAIC Audi pokazuje również drugiego debiutanta, choć cały czas okrytego tajemnicą. To studium SUV’a o nazwie Audi concept Shanghai. Produkcyjna wersja w pełni elektrycznego, mierzącego 4,87 metra długości pojazdu, ma zostać zaprezentowana w drugiej połowie 2021 roku.

 

Audi, jako pierwszy producent samochodów segmentu premium, rozpoczęło lokalną produkcję w Chinach jeszcze w roku 1988, w ramach spółki joint venture FAW-Volkswagen. Od tego czasu w Państwie Środka sprzedano około 7 milionów pojazdów z czterema pierścieniami w logo. Produkcja Audi w ramach spółki joint venture FAW-VW odbywa się w czterech zakładach: w Changchun, Foshan, Tianjin i Qingdao. W roku 2020 w Chińskiej Republice Ludowej sprzedano łącznie 727 358 pojazdów marki Audi – wzrost rok do roku o 5,4 procent. W pierwszym kwartale 2021 roku Audi dostarczyło klientom w Chinach 207 386 samochodów.

 

Więcej informacji na temat obecności Audi na Auto Shanghai oraz zdjęcia, zawiera press kit.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama