Alfa na Salonie Samochodowym w Paryżu

Na Międzynarodowym Salonie w Paryżu Alfa Romeo powraca na swoim stoisku do scenerii o silnym charakterze, prezentując zarówno modele seryjne jak i specjalne, by podkreślić – raz jeszcze – wyjątkowość marki w światowej panoramie samochodów.
Absolutną bohaterką ekspozycji jest Alfa 8C Competizione, ekskluzywna Gran Turismo, która będzie produkowana w limitowanej ilości egzemplarzy. Nowy samochód, zaprojektowany przez Centrum Stylu Alfy Romeo, jest najlepszym syntetycznym ujęciem wartości, które od zawsze wyróżniały markę: technologii i emocji. Przed Alfą 8C Competizione postawiono niezwykle ważne zadanie – potwierdzenie wyjątkowości Alfy Romeo w świecie, tj. umiejętność łączenia pięknych linii z przyjemnością prowadzenia.
Alfa 159 i Alfa 159 Sportwagon
Na francuskim „wybiegu” prezentują się przede wszystkim dwie Alfy 159 (jedna wyposażona w silnik 2.2 Selespeed, druga z silnikiem 1.9 JTD 16v) – szczycące się ostatnio prestiżowymi pięcioma gwiazdkami Euro NCAP – oraz dwie Alfy 159 Sportwagon (pierwsza wyposażona w silnik 3.2 V6 Q4 o mocy 260 KM, druga z silnikiem 2.4 JTDM o mocy 200 KM). Wszystkie wyróżniają się karoserią w kolorze “Nero Oceano”, który dobrze oddaje “klasyczny sportowy styl” Alfy Romeo. Cztery prezentowane egzemplarze oferują bogate wyposażenie w zależności od wersji: poczynając od kosztownej tapicerki w skórze Frau® “pieno fiore”, klimatyzacji trójstrefowej, siedzeń regulowanych elektrycznie do Cruise control; od 7 poduszek powietrznych, systemu VDC łącznie z hill holder, czujników parkowania, radionawigatora map zintegrowanego z telefonem sterowanym komendami głosowymi, do wyrafinowanego systemu “Blue&Me®”. Ponadto trzy z wymienionych pojazdów są wyposażone w nową skrzynię biegów o 6 przełożeniach “Q-Tronic”, która działa w sposób automatyczny lub sekwencyjny, umożliwiając maksymalne wykorzystanie osiągów zespołu napędowego 2.4 JTDM o mocy200 KM (wkrótce ta skrzynia biegów dostępna będzie także dla silnika 1.9 JTDM o mocy 150 KM).
Alfa Brera i Alfa Spider
W świetle reflektorów francuskiej wystawy znalazły się także dwa inne pojazdy nowej generacji Alfy. Z jednej strony: Alfa Brera, fascynujący samochód, który przekształca tradycyjnego ducha coupè w entuzjastycznego “absolutnego ducha sportowego”. Z drugiej strony najnowsza Alfa Spider która – dzięki skojarzeniom – przypomina chwalebną tradycję Alfy Romeo w tym sektorze (poczynając od Giulietty Spider z lat 50. poprzez Duetto, aż do modelu z lat 90.).
W Paryżu publiczność może podziwiać Alfę Spider w dwóch wersjach (z silnikiem 2.2 JTS o mocy 185 KM i silnikiem 3.2 V6 Q4 o mocy 260 KM), obie z najwyższym wyposażeniem gamy, obie posiadają 7 poduszek powietrznych, VDC, ASR, automatyczną klimatyzację dwustrefową, wind-stop, tapicerkę ze skóry naturalnej i aluminiowe 18-calowe obręcze.
Obok tych dwóch pojazdów prezentowana jest też Alfa Brera, w wersji Q4 w czarnym kolorze, wyposażona w zespół napędowy 3.2 V6 JTS 24 zaworowy, klejnot inżynierii samochodowej, rozwijający 191 kW mocy (260 KM) przy 6.300 obrotach/min, o maksymalnym momencie obrotowym 322 Nm (32,8 kgm) przy 4.500 obr./min. Bogate wyposażenie seryjne potwierdza wagę, jaką marka przywiązuje do bezpieczeństwa: 7 poduszek powietrznych (łącznie z poduszką chroniącą kolana po stronie kierowcy), VDC, ABS z EBD, wentylowane tarcze hamulcowe przednie i tylne, MSR, Hill Holder, ASR i reflektory przeciwmgielne. Oprócz długiej listy urządzeń z dziedziny bezpieczeństwa, w zakresie maksymalnego komfortu wewnątrz samochodu na uwagę zasługuje: automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, radio z odtwarzaczem CD i zmieniarką CD, czujniki parkowania, zestaw Hi-Fi Bose®, Pack Visibility (czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, czujnik zaparowania), radionawigator map i telefon sterowany komendami głosowymi. W tej wersji całości dopełnia tapicerka ze skóry naturalnej oraz 18-calowe obręcze aluminiowe.
Alfa 147 w wersjach Q2, Black Line II i Collezione II
W styl i technologię Alfy Romeo niewątpliwie wpisuje się również model 147, który w Paryżu wyeksponowano w trzech wersjach. Pierwszy egzemplarz, pokazany jako światowa prapremiera, wyróżnia się przednim samoblokującym mechanizmem różnicowym (określanym Q2), który potwierdza wszystkie silne strony napędu na przednie koła, zwiększając przyjemność i kontrolę kierowania i gwarantując typowe korzyści, wynikające z napędu integralnego. System współpracuje wyłącznie z silnikami JTDM o mocy 150 KM. Chodzi o rozwiązanie, które bierze pod uwagę obecną rzeczywistość technologiczną silników turbodiesel, w których od 1997 roku – tj. od debiutu Alfy 156 JTD (pierwszego w świecie pojazdu, który dysponował technologią Common Rail) – zastosowano mocno zwiększone przenoszenie momentu napędowego na koła również w pojazdach kompaktowych. W celu zagwarantowania maksymalnej kontroli i napędu w każdych warunkach jazdy, Alfa Romeo zaprojektowała wyrafinowany system Q2. Alfa 147 Q2 charakteryzuje się na zewnątrz nakładkami wlotów powietrza, kratką chłodnicy i osłonami lusterek wstecznych pokrytymi lakierem satynowym, chromowaną końcówką rury wydechowej, spoilerem tylnym, obniżonym ustawieniem i specyficznym znakiem Q2. Wersja ta charakteryzuje się wnętrzem o charakterze sportowym, o czym świadczą: wskaźniki z czerwoną skalą i białym podświetleniem; tapicerka skórzana z czerwonymi obszyciami kierownicy, osłony dźwigni zmiany biegów i hamulca postojowego; nakładki na kierownicy i konsola środkowa w kolorze ciemno-szarym, specjalne nakładki progów drzwi Q2 oraz pedały z aluminium. Całości wyposażenia Alfy 147 Q2 dopełniają przyciski sterujące radiem w kierownicy, cruise control, system VDC i 6 poduszek powietrznych. Prezentowany na wystawie samochód wyposażono ponadto w skórzane siedzenia o konfiguracji sportowej z czerwonym obszyciem, zestaw audio Bose®, nawigację satelitarną i reflektory ksenonowe.
Druga Alfa 147 to propozycja z wyposażeniem Black Line. Ten “3-drzwiowy” pojazd, posiadający silnik Twin Spark 1.6 o mocy 120 KW, łączy ducha sportowego ze stylem, czego wyrazem jest jego specjalne “dwukolorowe ubranie”, czyli połączenie karoserii w kolorze “Rosso Alfa” z niektórymi elementami, pokrytymi wyszukaną błyszczącą czernią (dach, słupek środkowy, tylny spoiler). Ponadto kratka chłodnicy, nakładki wlotów powietrza i osłony lusterek wstecznych pokryte są lakierem satynowym. Wnętrze odznacza się nową sportową, dwukolorową tapicerką (czarną i szarą) i nakładkami kierownicy i konsolą środkową w kolorze czarnym. Oprócz tego, zgodnie z duchem sportowym, nowa seria specjalna Alfy 147 Black Line posiada obniżone ustawienie, chromowaną końcówkę rury wydechowej i aluminiowe obręcze o średnicy 17” z otworami wykończonymi crome shadow i oponami 215/45. Wyposażenie seryjne przewiduje ABS z EBD, 6 poduszek powietrznych, radio z odtwarzaczem CD, kierownicę i uchwyt dźwigni zmiany biegów skórzany oraz klimatyzację manualną. Prezentowany na wystawie samochód wyposażono dodatkowo w: VDC z ASR, Cruise control i przystosowanie do I-pod.
Trzeci samochód to “5-drzwiowy” model z wyposażeniem “Collezione II” i karoserią w kolorze czarnym metalizowanym z eleganckim wnętrzem w skórze dwukolorowej (czarna/śmietana) i deską rozdzielczą koloru czarnego. Poza silnikiem 1.9 JTDM o mocy 150 KM, kompaktowa Alfa została wyposażona w serię bardzo wyszukanych urządzeń, gwarantujących bezpieczeństwo: od VDC do ASR, od ABS z EBD aż do sześciu poduszek powietrznych. Wyposażenie uzupełnia automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, nowe aluminiowe obręcze promieniste o średnicy 17’’, radio z odtwarzaczem CD, Cruise Control i elektrycznie podnoszone szyby tylne. Ponadto samochód prezentowany na wystawie dysponuje radionawigatorem map zintegrowanym z telefonem głośnomówiącym, sterowaniami radia i telefonu w kierownicy, tylnymi czujnikami parkowania, zmieniarką CD, zestawem Hi-Fi Bose®, obniżonym zawieszeniem i filtrem cząstek stałych.
autor: Bstok.pl
Źródło Alfa Romeo

Reklama