Reklama

49-LATKA OSZUKANA NA ZDALNY PULPIT

49-LATKA OSZUKANA NA ZDALNY PULPIT

Data publikacji 14.12.2021

Bielscy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. Wczoraj ich ofiarą padła 49-latka. Kobieta, chcąc uchronić swoje oszczędności, zainstalowała program podany przez fałszywego pracownika banku. Tym samym dała przestępcom dostęp do swojego konta. Oszuści wykorzystując te dane wypłacili z jej konta ponad 10 tysięcy złotych.

Oszuści nie odpuszczają i posługują się różnymi metodami, aby szybko zdobyć pieniądze. Wczoraj zgłosiła się do bielskiej komendy Policji 49-latka, która została oszukana metodą „na zdalny pulpit”. Kobieta odebrała telefon od rzekomego pracownika swojego banku, który poinformował ją, że ktoś próbował bezprawnie wypłacić pieniądze z jej konta. Polecił jej zainstalować aplikację do zdalnej obsługi urządzenia, która miała dać pracownikowi banku dostęp do jej konta i zapobiec kolejnym bezprawnym logowaniom. Kobieta postanowiła jeszcze sprawdzić wiarygodność dzwoniącego i potwierdziła numer telefonu, z którego dzwonił mężczyzna, z numerem telefonu banku, który widniał na stronie internetowej placówki. Następnie 49-latka, mając wizję utraty oszczędności, zaczęła współpracować z konsultantem. Mieszkanka powiatu bielskiego, postępując zgodnie z jego instrukcjami, zainstalowała aplikację i zalogowała się do swojego konta. W ten sposób udostępniła dane przestępcom. Po pewnym czasie rzekomy pracownik banku oświadczył, że oddzwoni kiedy ustali osobę, która próbowała ukraść pieniądze z jej konta. Kiedy rozmówca nie oddzwaniał, kobieta skontaktowała się ze swoim bankiem. Okazało się, że 49-latka została oszukana, a z jej konta wypłacono ponad 10 tysięcy złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. W przypadku telefonu od osoby podającej się za pracownika banku, który proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, najlepiej samodzielnie wpisać numer banku, wcześniej rozłączając się z rozmówcą, zadzwonić, poinformować o otrzymanym połączeniu i zweryfikować przekazane informacje.

Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy 

Źródło: Podlaska Policja

Reklama