34 Rajd Elmot-Remy, II eliminacja RSMP, 06-07 maja 2006, Świdnica

Załoga Tomasz Czopik/Łukasz Wroński, jadąca Mitsubishi Lancerem Evolution IX w barwach zespołu PSO-Michelin Rally, zajęła trzecie miejsce w zakończonym w niedzielę 34 rajdzie Elmot-Remy, II eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Krakowianie ulegli obrońcom tytułu – Leszkowi Kuzajowi z Maciejem Szczepaniakiem oraz Tomaszowi Kucharowi pilotowanemu przez Jakuba Gerbera (obie załogi w Subaru).
Na starcie rajdowego klasyku jakim jest Elmot, w tym roku stanęło niemal 60 ekip, z czego 18 zostało zgłoszonych w najmocniejszej klasie N4. W tej grupie zawodników aż 11 wybrało samochody Mitsubishi Lancer Evolution. W starszych specyfikacjach tej legendarnej rajdówki wystartowali Piotr Meresiński i Grzegorz Sieklucki (obaj Evolution VI), Andrzej Mancin (Evolution VII) oraz Michał Duda (Evolution VIII). Michał Sołowow, Michał Bębenek, Tomasz Czopik, Maciej Lubiak, Stefan Karnabal, Mariusz Stec oraz Ukrainiec Volodymyr Petrenko zadebiutowali na krajowych odcinkach specjalnych w najnowszych Lancerach Evolution IX.
Od pierwszego odcinka rajdu bardzo wysokie tempo narzucił lider klasyfikacji RSMP i obrońca tytułu Leszek Kuzaj. Spośród kierowców Mitsubishi, najlepiej na krętych i dziurawych odcinkach specjalnych Kotliny Kłodzkiej, spisywał się Tomasz Czopik, który starał się utrzymać tempo swojego, krakowskiego rywala. Po pierwszym etapie, składającym się z dziewięciu odcinków specjalnych przejeżdżanych w trzech pętlach, tracił jednak do lidera 49,2 s i brakowało mu niecałych 17 s. do Tomasza Kuchara, zajmującego drugą pozycję w klasyfikacji generalnej.
Wszyscy zawodnicy startujący nowymi „dziewiątkami” podkreślali ich ogromny potencjał i rozwój, w porównaniu do poprzedniej ewolucji auta. Samochody są bardzo szybkie i stabilne. Ich osiągi poprawią się jeszcze, kiedy dostępny będzie właśnie homologowany dla tego modelu, układ hamulcowy o zwiększonej sprawności, tzw. „duży hamulec”, niezmierne pomocny w rajdach o charakterystyce zbliżonej do Elmotu. Dzięki zastosowaniu tego podzespołu, kierowcy mogą jeszcze bardziej opóźniać hamowanie przed zakrętami i wykorzystywać możliwości rajdówek bardziej efektywnie.
Drugiego dnia Czopik próbował jeszcze zaatakować drugą pozycję w generalce, jednak Kucharowi udało się obronić zajmowane miejsce. Awans o jedno oczko, na czwartą pozycję, wywalczył natomiast Maciej Lubiak, pilotowany przez Macieja Wisławskiego. Na najdłuższym odcinku specjalnym tegorocznego rajdu, liczącym 29,75 km Jedlina Zdrój-Rościszów, Lubiak wyraźnie pokonał zajmującego dotychczas 4 miejsce Michała Kościuszkę w Suzuki Ignisie S1600, zdobywając cenne punkty do klasyfikacji generalnej mistrzostw.
Ostatecznie w pierwszej 10 rajdu uplasowali się jeszcze jadący w Mitsubishi Michał Sołowow (6) i Michał Bębenek (8). W klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Leszek Kuzaj wyprzedza Tomasza Kuchara i Macieja Lubiaka. Kolejną próbą dla zawodników będzie rozgrywany na luźnych nawierzchniach Rajd Polski, będący eliminacją cyklu krajowego oraz trzecią rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy. Jego start zaplanowano na 9 czerwca, a odcinki specjalne będą zlokalizowane w rejonie Mikołajek.
Wyniki końcowe 34 Rajdu Elmot-Remy (nieoficjalne):
1. N4 Leszek KUZAJ/Maciej SZCZEPANIAK – Subaru Impreza – 01:48:16,5
2. N4 Tomasz KUCHAR/Jakub GERBER – Subaru Impreza – 01:49:19,0
3. N4 Tomasz CZOPIK/Łukasz WROŃSKI – Mitsubishi Lancer Evolution IX – 01:49:41,0
4. N4 Maciej LUBIAK/Maciej WISŁAWSKI – Mitsubishi Lancer Evolution IX – 01:50:09,2
5. AS1600 Michał KOŚCIUSZKO/Jarosław BARAN – Suzuki Ignis Super 1600 – 01:50:34,0
6. N4 Michał SOŁOWOW/Maciej BARAN – Mitsubishi Lancer Evolution IX – 01:51:13,5
7. N4 Marcin TURSKI/Dariusz BURKAT – Subaru Impreza – 01:52:05,8
8. N4 Michał BĘBENEK/Grzegorz BĘBENEK – Mitsubishi Lancer Evolution IX – 01:52:31,0
9. AS1600 Piotr ADAMUS/Magdalena ZACHARKO – Peugeot 206 Super 1600 – 01:52:31,3
10. N4 Maciej OLEKSOWICZ/Andrzej OBRĘBOWSKI – Subaru Impreza – 01:53:03,6
autor: Bstok.pl
Źródło Mitsubishi

Reklama