» 300-konna hybryda Opla jest już dostępna w Polsce! |Opel Grandland X Hybrid4 CENA


  • 300 KM i napęd na wszystkie koła: nowy Grandland X Hybrid4 uzupełnia gamę sportowo-użytkowych modeli Opla
  • Cztery tryby jazdy: w pełni elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy
  • Wygoda: ładowanie akumulatora litowo-jonowego do pełna trwa tylko godzinę i 50 minut
  • Wydajność: hamowanie regeneracyjne wykorzystuje zmniejszanie prędkości do wytwarzania elektryczności
  • Już można zamawiać: Grandland X Hybrid4 dostępny w Polsce już od 192 450 zł
  • Opel stawia na elektryczność: elektryfikacja wszystkich modeli do 2024 r.

 

 

Samochód wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 oraz układ dwóch silników elektrycznych dysponuje łączną mocą do 300 KM. Według danych wstępnych w standardzie WLTP[1] zużycie paliwa (ważone, w cyklu mieszanym) wynosi 1,6 l/100 km przy emisji CO2 37 g/km (NEDC[2]: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2). Opel przyspiesza do setki w 7 sekund – jest więc wolniejszy o prawie 0,5 s od DS 7 CROSSBACK E TENSE 4×4, który ma ten sam układ napędowy. O tym modelu pisaliśmy tutaj: http://www.mototarget.pl/news,hybrydowy_ds_7_.

 

Polscy klienci już mogą składać zamówienia na Grandlanda X Hybrid4. Pierwszy model hybrydowy plug-in marki Opel z napędem na wszystkie koła dostępny jest w bogato wyposażonej wersji Elite od 192 450 zł (cena brutto w Polsce z podatkiem VAT). Pierwsze dostawy do klientów planowane są na początek 2020 roku.

 

 

Opel Grandland X Hybrid4 przyczyni się do elektryfikacji całej oferty niemieckiej marki do 2024 roku. Samochód jest też elementem strategii producenta w zakresie spełnienia przyszłych wymaganych poziomów emisji CO2. Kolejnym etapem tego procesu, który obejmuje także wprowadzenie bardzo wydajnych silników spalinowych, będzie zaoferowanie w pełni elektrycznej wersji Opla Corsy nowej generacji.

 

 

Zgodnie z pozycjonowaniem Opla jako emocjonującej, przystępnej i niemieckiej marki, nowy PHEV jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie napędu hybrydowego z możliwością ładowania akumulatora ze źródeł zewnętrznych. Zespół napędowy Grandlanda X Hybrid4 składa się z:

 

  • czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa; jednostka rozwija moc 147 kW/200 KM, ma homologację WLTP, jest zgodna z normą Euro 6d‑TEMP i została specjalnie dostosowana do pracy w układzie hybrydowym;
  • układu dwóch silników elektrycznych o mocy 80 kW/109 KM, napędu na wszystkie koła i akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh. Przedni silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugi silnik elektryczny, inwerter i mechanizm różnicowy są zintegrowane z napędzaną elektrycznie tylną osią, zapewniając napęd na wszystkie koła załączany na żądanie.

 

 

Silnik spalinowy będzie wykorzystywany głównie przy średnich i dużych prędkościach jazdy, natomiast w czasie jazdy z niską oraz zmienną prędkością napęd zapewni elektryczna część układu. Zasięg Grandlanda X Hybrid4 w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 52 kilometrów według WLTP1 (65 km wg NEDC2). Badania przeprowadzone w Niemczech wykazały, że 80 procent codziennie pokonywanych tras nie przekracza 50 kilometrów, co oznacza, że użytkownicy Grandlanda X Hybrid4, korzystający ze swoich pojazdów w ten sposób, mogliby praktycznie przez cały czas jeździć w trybie bezemisyjnym.

 

Grandland X Hybrid4 będzie oferował cztery tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy — pozwalając kierowcom wybrać charakterystykę pojazdu odpowiadającą ich preferencjom lub konkretnym warunkom jazdy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód będzie automatycznie dobierał najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny po dotarciu do centrum miasta. W trybie AWD następuje aktywacja elektrycznego napędu tylnej osi w celu uzyskania maksymalnej przyczepności na wszystkich rodzajach nawierzchni.

 

 

Grandland X Hybrid4 jest nie tylko dowodem na to, że Opel stara się demokratyzować innowacje, takie jak najnowsze układy napędu, ale także potwierdza, że firma zawsze dba o zaspokojenie potrzeb klientów. Na przykład gniazdo ładowania akumulatora z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 3,3 kW (wersja 6,6 kW jest opcjonalna) zostało umieszczone wygodnie po przeciwnej stronie niż wlew paliwa, natomiast sam akumulator jest zainstalowany pod tylnymi siedzeniami, aby nie ograniczał przestronności wnętrza ani pojemności bagażnika.

 

Z uwagi na fakt, że elektryczność jest tańsza od benzyny, kierowcy mogą zaoszczędzić, regularnie doładowując akumulator zamiast tankować paliwo. W zależności od lokalnych cen i pokonywanych odległości może to istotnie wpłynąć na obniżenie kosztów użytkowania.

 

Czas ładowania zależy od typu użytej ładowarki. Oprócz kabla dostarczanego wraz z pojazdem i służącego do ładowania akumulatorów z domowego gniazdka, Opel zaoferuje także urządzenia do szybkiego ładowania na publicznych stacjach oraz z ładowarek naściennych Wallbox w domu. Za pomocą takiej ładowarki o mocy 7,4 kW akumulator samochodu można naładować do pełna w około godzinę i 50 minut.

 

 

Aby ładowanie było jeszcze wygodniejsze, użytkownicy Grandlandów X Hybrid4 będą mogli korzystać ze specjalnych rozwiązań dla samochodów elektrycznych dostarczanych przez Free2Move Services, markę Groupe PSA odpowiedzialną za mobilność. Będą one łatwe w użyciu dzięki aplikacji „myOpel”. Oferta będzie obejmować kartę do ładowania zapewniającą dostęp do ponad 105 000 stanowisk ładowania w całej Europie oraz narzędzie do planowania podróży proponujące najlepsze trasy z uwzględnieniem aktualnego zasięgu samochodu oraz prezentujące lokalizacje stacji ładowania. Za znalezienie tras oraz wskazanie drogi do stacji ładowania odpowiada system multimedialny Multimedia Navi Pro. Aplikacja „myOpel” pozwala na kontrolę stanu naładowania akumulatorów oraz zaprogramowanie czasu ładowania na domowej ładowarce Wallbox. Użytkownicy Grandlanda X Hybrid4 mogą również za pomocą zdalnego sterowania wygodnie dostosowywać ustawienia klimatyzacji oraz ogrzewania samochodu. 

 

W Grandlandzie X Hybrid4 dostępna będzie także nowa usługa telematyczna Opel Connect. O spokój kierowcy i pasażerów pomogą zadbać również takie funkcje, jak Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, sprawdzanie najważniejszych informacji o pojeździe poprzez aplikację, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych. Pomoc można wezwać w ciągu kilku sekund, naciskając czerwony przycisk. W przypadku zadziałania napinaczy pasów bezpieczeństwa lub poduszek powietrznych połączenie ze służbami ratowniczymi jest nawiązywane automatycznie.

 

Zmniejszanie prędkości pedałem przyspieszenia

 

W celu dalszej poprawy efektywności w modelu Grandland X Hybrid4 zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości. W konwencjonalnym układzie hamulcowym energia mechaniczna powstająca wskutek tarcia przy hamowaniu jest tracona jako ciepło. Dzięki zamianie nadwyżki energii kinetycznej w energię elektryczną, zużywaną natychmiast lub magazynowaną w akumulatorze, zasięg Grandlanda X Hybrid4 wyłącznie na zasilaniu elektrycznym można zwiększyć średnio o 10 procent.

 

W celu dalszego wykorzystania wysokonapięciowego (300 V) układu elektrycznego Grandland X Hybrid4 jest wyposażony w elektryczną sprężarkę układu klimatyzacji i elektryczne ogrzewanie.

 

Nowy Grandland X Hybrid4 należy do awangardy nowej generacji samochodów elektrycznych marki Opel. Ampera‑e pozostanie w sprzedaży na wybranych rynkach, natomiast w ciągu 20 miesięcy producent wprowadzi na rynek nową Corsę, nowego minivana Zafira Life, nowego dostawczego Vivaro oraz następcę Mokki X – każdy z tych modeli będzie dostępny także w wersji wyłącznie elektrycznej z zasilaniem akumulatorowym.

 

Poniżej można zobaczyć lub pobrać CENNIK oraz dane techniczne Grandlanda X Hybrid4.

 

pdf cennik-grandland-hybrid4.pdf



[1] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151). Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.

[2] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama