30-latka oszukana "na BLIKa"

30-latka oszukana „na BLIKa”

Data publikacji 18.01.2022

Cyberprzestępcy, aby wyłudzić pieniądze, często wykorzystują popularne portale społecznościowe oraz komunikatory. Jedną z metod stosowaną przez przestępców jest próba uzyskania kodu BLIK. Tym razem ofiarą oszusta padła 30-latka, która straciła w sumie 1500 złotych. Kobieta sądziła, że udostępnia kody BLIK swojej szwagierce.

W sobotę hajnowscy policjanci otrzymali zgłoszenie od 30-letniej mieszkanki gminy Orla. Kobieta poinformowała policjantów, że została oszukana przez osobę podszywającą się pod jej szwagierkę. Jak ustalili mundurowi, ktoś włamał się na konto społecznościowe szwagierki zgłaszającej, a następnie podając się za nią, poprosił za pośrednictwem komunikatora o pożyczkę. 30-latka była przekonana, że koresponduje z członkiem rodziny i wygenerowała kody BLIK. W ten sposób straciła w sumie 1500 złotych.

Ostrzegamy! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.

Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:

  • weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
  • nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem,
  • pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
  • dodatkową ochroną naszego konta może być dwuskładnikowe uwierzytelnienie. Wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź. Pamiętajmy również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej.

Źródło: Podlaska Policja

Reklama